ДОСЛІДЖЕННЯ ЕМОЦІЙНО-МОТИВАЦІЙНОГО КОМПОНЕНТА ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ВИХОВАТЕЛІВ ДІТЕЙ РАННЬОГО ВІКУ (КОНСТАТУВАЛЬНИЙ ЕТАП)
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2023.273187Ключові слова:
майбутні вихователі закладу дошкільної освіти; діти раннього віку; готовність майбутніх вихователів до роботи з дітьми раннього віку; професійний габітус; культурний капітал; інтелектуальний капітал; психологічний капітал; соціальний капітал; емоційний капіталАнотація
У статті представлено дослідження емоційно-мотиваційного компонента підготовки майбутніх вихователів дітей раннього віку. Здійснено систематизацію та системний опис поняття “професійний габітус”, що уможливлює обґрунтування центрального аспекта формування досвіду здобувачів вищої освіти, їх розвиток відповідно до вимог спеціальності, яку здобувають. У межах дослідження звернено увагу на той факт, що підготовка майбутніх вихователів повинна бути спрямована на формування, розвиток і збагачення культурного потенціалу (інтелектуального, психологічного й соціального капіталу). Доведена важливість емоційно-мотиваційного компонента готовності майбутнього вихователя до роботи з дітьми раннього віку.
Посилання
Lavrychenko, N. (2022). Problema sotsialno-emotsiynoho intelektu u pidhotovtsi pedahohiv [The problem of social and emotional intellect in teacher training]. Youth and market. Vol. 6, pp. 60–65. [in Ukrainian].
Pylypenko, K.V. (2010). Formuvannya emotsiynoyi stiykosti yak profesiyno vazhlyvoyi yakosti maybutnoho praktychnoho psykholoha [Formation of emotional stability as a professionally important quality of the future practical psychologist]. Candidateʼs thesis. Kyiv, 160 p. [in Ukrainian].
Pylypenko, K.V. (2019). Emotsiyna stiykist yak profesiyno vazhlyva yakist maybutnoho pedahoha [Emotional stability as a professionally important quality of the future teacher]. Actual problems of psychology in educational institutions. Vol. 9, pp. 154–159. doi: 10.31812/psychology.v9i0.3723. Available at: https://journal.kdpu.edu.ua/psychology/article/view/3723 [in Ukrainian].
Shevchyshena, O.V. (2014). Problema emotsiynoyi stiykosti v konteksti profesiynoho zdorovya vchytelya [The problem of emotional stability in the context of the teacherʼs professional health]. Collection of scientific works of the National Academy of the State Border Service of Ukraine. Ser.: Pedagogical and psychological sciences. Vol. 4, pp. 531–540. [in Ukrainian].
Andrew Y. (2012). “Iʼm strong within myself”: gender, class and emotional capital in childcare. British Journal of the Sociology of Education, pp. 651–668. Available at: https://doi.org/10.1080/01425692.2013.835711 [in English].
Bar-On R. (2006). The Bar-On model of emotional-social intelligence (ESI). Psicothema. Vol. 18, pp. 13–25. [in English].
Bi Y. & Ye X. (2020). The effect of trait mindfulness on teachersʼ emotional exhaustion: The chain mediating role of psychological capital and job engagement. Healthcare (Switzerland). Vol. 9 (11). Available at: https://doi.org/10.3390/healthcare9111527 [in English].
Bourdieu, P. (1982). Les rites dʼinstitution, Actes de la recherche en sciences socials, Vol. 43, pp. 58–63. [in French].
Colley H. (2006). Learning to Labour with Feeling: Class, Gender and Emotion in Childcare Education and Training. Contemporary Issues in Early Childhood. Vol. 7 (1), pp. 15–29. Available at: https://doi.org/10.2304/ciec.2006.7.1.15 [in English].
Erixon, P.O. & Erixon Arreman I. (2018). ECEC Studentsʼ Writing Trajectories: Academic Discourse and “Professional Habitus”, pp. 968–983. Available at: https://doi.org/10.1080/00313831.2018.1476403 [in English].
Fu, C.S. (2015). The effect of emotional labor on job involvement in preschool teachers: Verifying the mediating effect of psychological capital. Turkish Online Journal of Educational Technology. Vol. 14 (3), pp. 145–156. [in English].
Geoff, T. (2011). Donʼt we care?: the ethics and emotional labour of early years professionalism. Early Years. Vol. 31:1, pp. 85–95, Available at: DOI: 10.1080/09575146.2010.536948 [in English].
Goleman, D. (1995). Working with emotional intelligence. New York: Bantam Books, 383 p. [in English].
Grandey, A.A.(2020). Emotion regulation in the workplace: a new way to conceptualize emotional labor. Journal of Occupational Health Psychology. Available at: https://doi.org/10.1037/1076-8998.5.1.95 [in English].
Colley, H., James, D., Diment, K. & Tedder, M. (2003). Learning as becoming in vocational education and training: class, gender and the role of vocational habitus. Journal of Vocational Education & Training. Vol. 55:4, pp. 471–498, Available at: DOI: 10.1080/13636820300200240 [in English].
Jeung, D.Y., Kim, C. & Chang, S.J. (2017). Emotional labor and burnout: A review of the literature. Yonsei Medical Journal. Yonsei University College of Medicine. Available at: https://doi.org/10.3349/ymj.2018.59.2.187 [in English].
Mackenzie, J.L. (2011). The study of alternations in a dialogic Functional Discourse Grammar. In Pilar Guerrero Medina. Morphosyntactic Alternations in English: Functional and Cognitive Perspectives. London: Equinox., pp. 38–61. [in English].
Kyle Rudick, C., Quiñones Valdivia, F.I., Hudachek, L., Specker, J., & Goodboy, A.K. (2019). A communication and instruction approach to embodied cultural and social capital at a public, 4-year university. Communication Education, Vol. 68 (4), pp. 438–459. [in English].
Tosten, R. & Toprak, M. (2017). Positive psychological capital and emotional labor: A study in educational organizations. Cogent Education. Vol. 4 (1). Available at: https://doi.org/10.1080/2331186X.2017.1301012 [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.