ПРОФЕСІЙНА ПІДГОТОВКА ФАХІВЦІВ З ЕТНОДИЗАЙНУ КЕРАМІКИ: АНАЛІЗ НАУКОВО-ПЕДАГОГІЧНИХ ДЖЕРЕЛ

Автор(и)

  • Юлія Роїк

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2023.273188

Ключові слова:

етнодизайн; етнодизайн кераміки; художники декоративно-прикладного мистецтва; професійна підготовка

Анотація

Стаття присвячена ретроспективному аналізу науково-педагогічних джерел, проблеми яких дотичні до етнодизайну кераміки. У ній узагальнено зібрану інформацію з науково-педагогічної літератури для кращого розуміння особливостей підготовка майбутніх художників декоративно-прикладного мистецтва до застосування етнодизайну кераміки. Проведено аналіз теоретичних праць вітчизняних та зарубіжних фахівців, який свідчить, що у контексті дослідження підготовки художників-керамістів важливе значення надається етнодизайну кераміки як методу проєктування керамічних виробів на основі традицій та інновацій. У ході наукового пошуку автором було виокремлено комплексні науково-педагогічні дослідження, присвячені висвітленню проблеми професійної підготовки з художньої кераміки та гончарства у закладах освіти різних типів. Автор відзначив першочерговість цього питання у модернізації системи закладів вищої мистецької освіти.

Біографія автора

Юлія Роїк

аспірант Київської державної академії  декоративно-прикладного мистецтва та дизайну імені Михайла Бойчука

Посилання

Antonovych, Ye.A., Zakharchuk-Chuhai, R.V. & Stankevych, M.Ye. (1992). Dekoratyvno-prykladne mystetstvo [Decorative and applied art: education]. Manual for students ped. Institutes. Lviv, 270 p. [in Ukrainian].

Bazylchuk, L.V. (2010). Pidhotovka maibutnikh uchyteliv obrazotvorchoho mystetstva do orhanizatsii pozaklasnoi roboty v zahalnoosvitnikh shkolakh [Preparation of future art teachers to organize extracurricular work in secondary schools]. Candidateʼs thesis. Cherkasy, 23 p. [in Ukrainian].

Bovanenko, O.O. (2018). Formuvannia khudozhno-estetychnoi kultury studentiv pedahohichnykh universytetiv u protsesi dekoratyvno-prykladnoi diialnosti [Formation of artistic and aesthetic culture of students of pedagogical universities in the process of decorative and applied activities]. Extended abstract of candidateʼs thesis. Kyiv, 20 p. [in Ukrainian].

Hevko, O.I. (2003). Natsionalno-patriotychne vykhovannia studentiv vyshchykh pedahohichnykh zakladiv zasobamy dekoratyvno-uzhytkovoho mystetstva [National-patriotic education of students of higher pedagogical institutions by means of decorative and applied art]. Candidateʼs thesis. Kyiv, 209 p. [in Ukrainian].

Dobrinyna, H.H. (2013). Khudozhestvennaia Keramyka: uchebno-praktycheskoe posobye [Art Ceramics: a practical manual]. Vladivostok, 80 p.

Ientis, L.S. (1997). Formuvannia u pidlitkiv khudozhno-tvorchykh interesiv zasobamy dekoratyvno-prykladnoho mystetstva [Formation of artistic and creative interests in teenagers by means of decorative and applied art]. Candidateʼs thesis. Kyiv, 192 p. [in Ukrainian].

Kulinich, L. (2013). Vyvchennia rehionalnoho narodnoho mystetstva yak zasib sotsialno-profesiinoho stanovlennia vchytelia obrazotvorchoho mystetstva [The study of regional folk art as a means of socio-professional formation of a fine art teacher]. Scientific notes of Kirovohrad State Pedagogical University named after Volodymyr Vinnichenko. Ser.: Pedagogical sciences. Vol. 121 (2). pp. 98–101. [in Ukrainian].

Maloletkov, V.A. (2000). Keramyka. Soveti nachynaiushchym [Ceramics. Tips for beginners]. Moscow, 32 p.

Ovcharenko, L. Utverdzhennia tradytsiinoho honcharstva v Myrhorodskii khudozhno-promyslovii shkoli imeni Mykoly Hoholia vprodovzh pershoi chverti KhKh stolittia: uroky y problemy [The establishment of traditional pottery in the Mykola Gogol Art and Industrial School of Myrhorod during the first quarter of the 20th century: lessons and problems]. Available at: Автореферат_овчар.indd (inst-ukr.lviv.ua) (inst-ukr.lviv.ua) (Accessed 2 January 2023). [in Ukrainian].

Prokopovych, B.A. (2000). Zmist i metodyka navchannia narodnym khudozhnim remeslam maibutnikh uchyteliv trudovoho navchannia [The content and methods of teaching folk arts and crafts to future teachers of labor training]. Candidateʼs thesis. Kyiv, 190 p. [in Ukrainian].

Radkevych, V. (2008). Innovatsiina model profesiinoho navchannia fakhivtsiv khudozhnikh promysliv i remesel [Innovative model of professional training of specialists in arts and crafts]. Professional and technological education. No 4. pp. 10–13. Available at: https://lib.iitta.gov.ua/9600/1/Інновація%20професійного%20навчання%20фахівців.pdf [in Ukrainian].

Roik, Yu.V. (2018). Etnodyzain keramiky yak skladova profesiinoi pidhotovky maibutnikh fakhivtsiv dekoratyvno-prykladnoho mystetstva [Ethnodesign of ceramics as a component of professional training of future specialists in decorative and applied art]. Scientific and pedagogical journal “Youth and Market”. Drohobych. No 11 (166). pp. 171–176. [in Ukrainian].

Smirnova, O. (2014). Etnokulturnyi napriamok navchannia maibutnikh uchyteliv obrazotvorchoho mystetstva u protsesi vyvchennia dekoratyvno-prykladnoi tvorchosti [Ethnocultural direction of training future teachers of fine arts in the process of studying decorative and applied creativity]. Problems of modern teacher training, No. 10 (part. 3). pp. 203–210. [in Ukrainian].

Starostenko, Yu. (1993). Honcharstvo u pidhotovtsi khudozhnykiv dekoratyvnoho mystetstva i yoho rol u formuvanni arkhitekturno-khudozhnoho seredovyshcha suchasnoho interiera [Pottery in the training of decorative art artists and its role in the formation of the architectural and artistic environment of the modern interior]. Ukrainske honcharstvo: Natsionalnyi kulturolohichnyi shchorichnyk. Kyiv – Opishne, 520 p. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-03-02

Номер

Розділ

Статті