ТЕОРЕТИЧНІ АСПЕКТИ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ ТРЕНЕРІВ З ЛЕГКОЇ АТЛЕТИКИ ДО РОБОТИ ІЗ ДІТЬМИ З ПОРУШЕННЯМ ОПОРНО-РУХОВОГО АПАРАТУ

Автор(и)

  • Тетяна Осадченко

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2023.273302

Ключові слова:

особи з обмеженими можливостями здоровʼя; особи з порушенням опорно-рухового апарату; професійна готовність; професійна готовність майбутніх тренерів легкої атлетики; формування професійної готовності

Анотація

У статті пропонується теоретичний аналіз проблеми формування професійної готовності майбутніх тренерів з легкої атлетики. Здійснено характеристику осіб з порушенням опорно-рухового апарату. Визначено, що професійна готовність майбутнього тренера легкої атлетики до роботи із дітьми з порушенням опорно-рухового апарату є педагогічним процесом, що становить компонент цілісної професійної підготовки майбутнього тренера, спрямований на усвідомлення важливості та необхідності формування знань, умінь і навичок у сфері адаптивного спорту, що забезпечують фізкультурно-спортивну діяльність із дітьми з порушенням опорно-рухового апарату під час легкоатлетичних занять. 

Біографія автора

Тетяна Осадченко

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри теорії і методики фізичного виховання Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини

Посилання

Orhanizatsiyno-metodychni zasady diyalnosti inklyuzyvno-resursnykh tsentriv: navchalno-metodychnyy posibnyk [Organizational and methodological principles of activity of inclusive-resource centers: educational-methodical handbook]. Kyiv, 2018. 252 p. [in Ukrainian].

Pro osvitu : Zakon Ukrayiny vid 16.07.2019 [Law of Ukraine “On Educationˮ 2019, June]. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19#Text (Accessed 11 Jan. 2023). [in Ukrainian].

Zahura, F. (2022). Profesiina diialnist vykladachiv fizychnoho vykhovannia u zakladakh vyshchoi osvity: normatyvno-pravovyi dyskurs [Professional activities of physical education teachers in higher education institutions: normative and legal discourse]. Youth and market. Monthly scientific-pedagogical journal. Drogobych, No. 7–8 (205–206), pp. 48–52. [in Ukrainian].

Kovalov, S. & Kovalov, V. (2020). Profesiina hotovnist trenera yak faktor, shcho obumovliuie efektyvnist yoho profesiinoi diialnosti na suchasnomu etapi [The professional readiness of the coach as a factor determining the effectiveness of his professional activity at the current stage]. Abstracts of Papers “Nauka v TsNTU: osnovni dosiahnennia ta perspektyvy rozvytku”, Kropyvnytskyi, pp. 76–78. [in Ukrainian].

Kornosenko, O. (2016). Profesiina pidhotovka maibutnikh fitnes-treneriv yak pedahohichna problema [Professional training of future fitness trainers as a pedagogical problem]. Young sports science of Ukraine. Lviv, issue 20, Vol. 3/4. pp. 85–91. [in Ukrainian].

Kuznetsova, I. (2018). Model realizatsii pedahohichnykh umov formuvannia hotovnosti maibutnikh treneriv zi skhidnykh odnoborstv do profesiinoi diialnosti u dytiacho-yunatskykh sportyvnykh shkolakh [Model of implementation of pedagogical conditions for formation of readiness of future coaches from eastern martial arts for professional activity in childrenʼs and youth sports schools]. Scientific Journal Virtus, No. 29, pp. 42–46. [in Ukrainian].

Podhorna, V.V. (2017). Obgruntuvannya rukhovoyi korektsiyi psykhofizychnoho stanu u shkolyariv iz porushennyamy rozvytku [Justification correction motor psychophysical condition of students with disabilities]. Scientific journal of the National Pedagogical University named after M.P. Drahomanov. Vol. 5K (86), pp. 261–264. [in Ukrainian].

Savchuk, L.O. (2010) “Osoblyva” dytyna v navchanni [“Special” child in training]. Rivne, 44 p. [in Ukrainian].

Shynkarov, S. (2020). Teoretychni aspekty fakhovoi pidhotovky maibutnikh treneriv z lehkoi atletyky [Theoretical aspects of professional training of future trainers in athletics]. Starobilsk, No. 1 (332), pp. 279–291. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-03-02

Номер

Розділ

Статті