ІНСТРУМЕНТАРІЙ ОЦІНЮВАННЯ СФОРМОВАНОСТІ ТЕХНІКО-ТЕХНОЛОГІЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ БАКАЛАВРІВ ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ ЗА СПЕЦІАЛІЗАЦІЄЮ “ТРАНСПОРТ”
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2023.273462Ключові слова:
бакалавр професійної освіти; техніко-технологічна компетентність; критерії; показники; рівні сформованості; методики діагностикиАнотація
Стаття присвячена висвітленню результатів розроблення інструментарію оцінювання сформованості техніко-технологічної компетентності бакалаврів професійної освіти за спеціалізацію “Транспорт”. Схарактеризовані структура та складові інструментарію оцінювання сформованості техніко-технологічної компетентності, до яких віднесені критерії, показники, рівні та методики діагностики. Обґрунтовані рівні сформованості техніко-технологічної компетентності бакалаврів професійної освіти за спеціалізацію “Транспорт”: креативний (високий), базовий (середній), репродуктивний (низький).
Посилання
Borodienko, O. (2017). Kryterii, pokaznyky, rivni sformovanosti profesiinoi kompetentnosti kerivnykiv strukturnykh pidrozdiliv pidpryiemstv sfery zviazku [Criteria, indicators, levels of formation of professional competence of managers of structural divisions of enterprises in the field of communication]. “Youth and market”. Monthly scientific-pedagogical journal. Drogobych, Vol. 7. pp. 109–115. [in Ukrainian].
Busel, T. (2005). Velykyi tlumachnyi slovnyk suchasnoi ukrainskoi movy [A large explanatory dictionary of the modern Ukrainian language]. Kyiv, 1728 р. [in Ukrainian].
Voloshyna, V.V., Dolynska, L.V., Stavytska, S.O. & Temruk, O.V. (2005). Zahalna psykholohiia: Praktykum [General psychology: Workshop]. Education Manual. Kyiv, 280 p. [in Ukrainian].
Bielska, N.A., Melnyk, M.Yu. & Novohorodska, M.M. (2020). Diahnostyka samovyznachennia shchodo maibutnoi profesii obdarovanykh uchniv litseiu : metodychni rekomendatsii [Diagnostics of self-determination regarding the future profession of gifted lyceum students: methodical recommendations]. Institute of the Gifted Child of the National Academy of Sciences of Ukraine. Kyiv, 36 p. [in Ukrainian].
Zakon Ukrainy “Pro vyshchu osvitu” (2019). [Law of Ukraine “On Higher Education”]. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1556-18#Text (Accessed 07 Dec. 2022). [in Ukrainian].
Danylchenko, N.O. & Vertel, A.V. (2012). Psykhodiahnostyka: praktykum [Psychodiagnostics: workshop]. Sumy, No. 2, 144 р. [in Ukrainian].
Semenovа, A.V. (2006). Slovnyk-dovidnyk z profesiinoi pedahohiky [Dictionary-handbook on professional pedagogy]. Odesa, 221 p. [in Ukrainian].
Standart vyshchoi osvity Ukrainy pershyi (bakalavrskyi) riven, haluz znan 01 – “Osvita Pedahohika”, spetsialnist 015 – “Profesiina osvita (za spetsializatsiiamy)” [Standard of higher education of Ukraine first (bachelor) level, field of knowledge 01 – “Education Pedagogy”, specialty 015 – “Professional education (by specializations)”]. Order of the Ministry of Education and Science of Ukraine dated November 21, 2019 No. 1460. Available at: https://mon.gov.ua/storage/app/media/vishcha-osvita/zatverdzeni%20standarty/2021/07/28/015-Profosvita-bakalavr.pdf (Accessed 18 Jan. 2023). [in Ukrainian].
Stratehiia rozvytku vyshchoi osvity v Ukraini (2021–2031). [Strategy for the development of higher education in Ukraine for 2021–2031]. Available at: https://mon.gov.ua/storage/app/media/rizne/2020/09/25/rozvitku-vishchoi-osviti-v-ukraini-02-10-2020.pdf. (Accessed 07 Dec. 2022). [in Ukrainian].
Turynina, O.L. (2007). Praktykum z psykholohii [Practicum in psychology]. Education. manual. Kyiv, 328 р. [in Ukrainian].
Khrapach, D. (2022). Model formuvannia tekhniko-tekhnolohichnoi kompetentnosti bakalavriv profesiinoi osvity za spetsializatsiieiu “Transpor” [Model of formatio[in Ukrainian of technical and technological competence of bachelors of vocational education specializing in “Transport”]. Scientific notes of Vinnytsia State Pedagogical University named after Mykhailo Kotsyubynskyi. Series: pedagogy and psychology. Vol. 70, pp. 78–84. [in Ukrainian].
Shcherbakova, I.M. & Stadnyk, H.A. (2012). Psykhodiahnostyka profesiinoho samovyznachennia osobystosti [Psychodiagnostics of the professional self-determination of the individual]. Educational method. manual. Sumy, 324 р. [in Ukrainian].
Khrapach, D. & Krasylnykova, H. (2022). Struktura tekhniko-tekhnolohichnoi kompetentnosti bakalavriv profesiinoi osvity avtotransportnoho profiliu [Structure of technical and technological competence of bachelors majoring in automotive technology]. Slovak international scientific journal, Vol. 2. (48), pp. 13–20. [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.