КРИТЕРІЇ ТА ПОКАЗНИКИ СФОРМОВАНОСТІ КОМУНІКАТИВНИХ УМІНЬ МАЙБУТНІХ ФІЛОЛОГІВ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2023.273722

Ключові слова:

комунікативні методи та прийоми; компоненти; комунікативна поведінка; критерій комунікативного уміння; показники

Анотація

У статті висвітлена проблема сформованості комунікативних умінь майбутніх філологів. Наголошено на необхідності подальшого аналізу складових структури комунікативних умінь.

Зосереджено увагу на опануванні студентами-філологами комунікативних методів і прийомів, що дасть змогу виявити особистісні якості, демонструвати готовність до роботи в освітньому середовищі.

Розглянуто тлумачення понять “компонент” і “критерій” у словниково-довідниковій літературі. Визначено й теоретично обґрунтовано компоненти, критерії та показники сформованості комунікативних умінь майбутніх філологів.

Біографії авторів

Ален Зінорук

аспірант кафедри педагогіки Національного університету біоресурсів і природокористування України

Оксана Васюк

доктор педагогічних наук, професор кафедри педагогіки Національного університету біоресурсів і природокористування України

Посилання

Vovk, O. (2013). Kharakterystyka komunikatyvno-kohnityvnoi kompetentnosti studentiv-filolohiv v aspekti komunikatyvno-kohnityvnoho pidkhodu [Characteristics of communicative and cognitive competence students of philology in the aspect of the communicative and cognitive approach]. Available at: https://nv-kogpi.ucoz.ua/vupysk3/Vovk.htm (Accessed 04 Feb. 2023). [in Ukrainian].

Honcharenko, S.U. (1997). Ukrainskyi pedahohichnyi slovnyk [Ukrainian pedagogical dictionary]. Kyiv, 375 p. [in Ukrainian].

Kotova, A. & Serdiuk, V. (2020). Movlennieva diialnist linhvokulturnoi osobystosti [Speech activity of a linguistic and cultural personality]. Karazin readings: Man. Language. Communication: theses add. XIX Sciences. conf. from international participation. Kharkiv, pp. 67–68. [in Ukrainian].

Kruchek, V. (2004). Formuvannia komunikatyvnykh umin studentiv vyshchykh ahrarnykh zakladiv osvity v protsesi vyvchennia psykholoho-pedahohichnykh dystsyplin [Formation of communicative skills of students of higher agricultural educational institutions in the process of studying psychological and pedagogical disciplines]. Extended abstract of candidate’s thesis. Kyiv, p. 19. [in Ukrainian].

Lukianiuk, V. (2023). Slovnyk inshomovnykh sliv [Dictionary of foreign words]. Available at: https://www.jnsm.com.ua/cgibin/u/book/ (Accessed 04 Feb. 2023). [in Ukrainian].

Perova, S.V. (2011). Pro vyznachennia skladovykh modeli kliuchovykh kompetentnostei maibutnikh uchyteliv-filolohiv [About defining the components of the key model competencies of future philological teachers]. Available at: https://docs.yandex.ru/docs/view?tm=1674033777 (Accessed 04 Feb. 2023). [in Ukrainian].

Piddiachyi, V. (2022). Rozvytok hnuchkykh navychok fakhivtsiv v umovakh zmin rynku pratsi [Development of flexible skills of specialists in conditions of changes in the labor market]. Youth and market. No. 7–8 (205–206), pp. 77–83. [in Ukrainian].

Rybinska, Yu. (2013). Osoblyvosti formuvannia komunikatyvnoi kompetentnosti maibutnikh filolohiv zasobamy kreatyvnoho perekladu [Features of formation of communicative competence of future philologists by means of creative translation]. Available at: https://zagpedagogika.at.ua/load/osoblivosti_formuvannja_komunikativnoji_kompetentnosti_majbutnikh_filologiv_zasobami_kreativnogo_perekladu/1-1-0-275 (Accessed 04 Feb. 2023). [in Ukrainian].

Slovnyk-dovidnyk z profesijnoyi pedagogiky [Dictionary-reference book on professional pedagogy]. 2006. (Ed.). A.V. Semenova. Odesa, p. 221. [in Ukrainian].

Slovnyk-dovidnyk z profesiinoi pedahohiky [Dictionary of the Ukrainian language]. 11 Vol. 1973. (Ed.). I.K. Bilodid. Vol. 4. Kyiv, p. 349. [in Ukrainian].

Suchasnyi psykholoho-pedahohichnyi slovnyk [Modern psychological and pedagogical dictionary]. 2016. (Ed.). O.I. Shapran. Pereiaslav-Khmelnytskyi. p. 473. [in Ukrainian].

Talash, I. (2019). Osoblyvosti struktury osobystosti ta profesiinoi diialnosti pedahoha-filoloha [Features of the personality structure and professional activity of a philologist teacher]. Problems of modern psychology. No. 46, p. 348–373. [in Ukrainian].

Tiurdo, O. & Losiev, O. (2020). Komunikatyvni uminnia – zaporuka uspikhu u profesiinii diialnosti [Communication skills are the key to success in professional activities]. Available at: http://rusnauka.com›ONG/Pedagogica/3_tjurd_o.doc.htm (Accessed 04 Feb. 2023). [in Ukrainian].

Harms, L. & Pierce, J. (2011). Working with people: communication skills for reflective practice. Oxford, p. 300. [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-03-31

Номер

Розділ

Статті