ВИКОРИСТАННЯ ІНСТРУМЕНТІВ ГЕЙМІФІКАЦІЇ У ПОЗАШКІЛЬНІЙ ІСТОРИЧНІЙ ОСВІТІ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2023.273961Ключові слова:
гейміфікація; інформаційно-комунікаційні технології; позашкільна історична освіта; ігрові педагогічні технології; освітні сервіси та веб-платформи; настільні ігри; відеоігриАнотація
У статті здійснено огляд освітніх веб-платформ та онлайн-сервісів, що слугують джерелом формування навчального середовища з використанням елементів гейміфікації. Проведено аналіз особливостей застосування цих ресурсів у освітньому процесі закладів позашкілля гуманітарного, туристсько-краєзнавчого і дослідницько-експериментального напрямів. Виявлено, що використання відеоігор з історичним сюжетом, а також настільних квест-вікторин позитивно впливає на розвиток дитячої творчості і креативності, прояву нестандартних рис особистості щодо самореалізації та лідерства, а застосування методів гейміфікації сприяє подоланню рутини і складності у вивченні історії.
Посилання
Videohra “Civilization” [Video game “Civilization”]. Available at: https://civilization.com/ (Accssed 5 Feb. 2023) [in English].
Videohra “Cossacks 3” [Video game “Cossacks 3”]. Available at: https://www.cossacks3.com/index.php?lang=ua (Accssed 5 Feb. 2023) [in Ukrainian].
Videohra “Pompei: The Legend of Vesuvius” [Video game “Pompei: The Legend of Vesuvius”]. Available at: https://hisgames.org/pompei-the-legend-of-vesuvius (Accssed 5 Feb. 2023) [in English].
Videohra “Total War” [Video game “Total War”]. Available at: https://www.totalwar.com/ (Accssed 5 Feb. 2023) [in English].
Zadoia, O.A. (2018). Heimifikatsiia v osvitnomu protsesi [Gamification in the educational process]. Ukraine’s European Integration Choice and Macroeconomic Problems: Proceedings of the Twenty-Fourth International Scientific and Practical Conference of Students and Young Scientists. Dnipro, pp. 53–55. [in Ukrainian].
Ihrova navchalna platforma “Kahoot!” [Game-based learning platform “Kahoot!”]. Available at: https://kahoot.com/ (Accssed 5 Feb. 2023) [in English].
Ihrova navchalna platforma “Learningapps” [Game-based learning platform “Learningapps”]. Available at: https://learningapps.org/ (Accssed 5 Feb. 2023) [in Ukrainian].
Ihrova navchalna platforma “Wordwall” [Game-based learning platform “Wordwall”]. Available at: https://wordwall.net/uk (Accssed 5 Feb. 2023) [in Ukrainian].
Ihrova navchalna platforma “Сlasstools” [Game-based learning platform “Сlasstools”]. Available at: https://classtools.net/ (Accssed 5 Feb. 2023) [in English].
Istorychna nastilna hra “Data: Frahmenty Istorii” [Historical board game “Date: Fragments of History”]. Available at: https://woodcat.com.ua/data/ (Accssed 5 Feb. 2023) [in Ukrainian].
Karabin, O.I. (2019). Heimifikatsiia v osvitnomu protsesi yak zasib rozvytku molodshykh shkoliariv [Gamification in the educational process as a means of developing younger students]. Collection of scientific works. Zaporizhzhia, No 67, Vol. 1, pp. 44–47. [in Ukrainian].
Kliuieva, K.O. & Rykova, L.L. Vykorystannia servisu Flippity dlia pidvyshchennia navchalnoi motyvatsii [Using the Flippity service to increase learning motivation]. Available at: https://fitu.kubg.edu.ua/images/stories/Departments/kitmd/Internet_conf_17.05.18/s1/1_Kliuieva_Rykova.pdf (Accssed 5 Feb. 2023) [in Ukrainian].
Kovalova, I.O. Zastosuvannia interaktyvnykh tekhnolohii u zakladakh pozashkilnoi osvity [The use of interactive technologies in out-of-school educational institutions]. Available at: https://vseosvita.ua/library/metodicna-rozrobka-zastosuvanna-interaktivnih-tehnologij-u-zakladah-pozaskilnoi-osviti-138401.html (Accssed 5 Feb. 2023) [in Ukrainian].
Navchalna platforma “Brainscape” [Learning platform “Brainscape”]. Available at: https://www.brainscape.com/ (Accssed 5 Feb. 2023) [in English].
Navchalna platforma “ClassDojo” [Learning platform “ClassDojo”]. Available at: https://www.classdojo.com/uk-ua/?redirect=true (Accssed 5 Feb. 2023) [in Ukrainian].
Navchalna platforma “Educational Era (EdEra)” [Learning platform “Educational Era (EdEra)”]. Available at: https://www.ed-era.com/ (Accssed 5 Feb. 2023) [in Ukrainian].
Nastilna hra “Ukrainska revoliutsiia 1917–1921” [Board game “Ukrainian Revolution 1917–1921”]. Ukrainian Institute of National Memory. Available at: https://uinp.gov.ua/informaciyni-materialy/vchytelyam/navchalni-igry/nastilna-gra-ukrayinska-revolyuciya-1917-1921 (Accssed 5 Feb. 2023) [in Ukrainian].
Oliinyk, N.V. Dydaktychni ihry yak zasib rozvytku piznavalnoi aktyvnosti vykhovantsiv na zaniattiakh hurtkiv turystsko-kraieznavchoho napriamu [Didactic games as a means of developing students’ cognitive activity in the classes of tourism and local history clubs]. Out-of-school education: strategy, development prospects, modern practices: materials of the first Regional Scientific and Practical Internet Conference. Available at: https://www.ocpo.sumy.ua/files/Novini/2018/03/Inet%20konferencia/%D1%81%D0%B5%D0%BA%D1%86%D1%96%D1%8F%204.pdf (Accssed 5 Feb. 2023) [in Ukrainian].
Pometun, O. (2006). Metodyka navchannia istorii v shkoli [Methods of teaching history at school]. Kyiv, 328 p. [in Ukrainian].
Serheieva, L. (2014). Heimifikatsiia: ihrovi mekhaniky u motyvatsii personalu [Gamification: game mechanics in staff motivation]. Theory and methods of educational management. No. 2 (14). Available at: https://lib.iitta.gov.ua/6072/1/%D0%B3%D0%B5%D0%B9%D0%BC%D0%B8%D1%84%E2%94%82%D0%BA%D0%B0%D1%86%E2%94%82%D1%8F_(1).pdf (Accssed 5 Feb 2023) [in Ukrainian].
Stavytska, A.V. (2020). Heimifikatsiia ta ihrove navchannia na urokakh istorii [Gamification and game-based learning in history lessons]. Gilea: scientific bulletin. Vol. 156, pp. 114–117. [in Ukrainian].
Ukrainoznavcha platforma “Ukrainer Ekspedytsiia” [Ukrainian studies platform “Ukrainer Expedition”]. Available at: https://ukrainer.net/ (Accssed 5 Feb. 2023) [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.