АТРИБУЦІЯ ДЖЕРЕЛ В ІСТОРИКО-ПЕДАГОГІЧНИХ ДОСЛІДЖЕННЯХ УКРАЇНСЬКИХ УЧЕНИХ (друга половина ХІХ – кінець ХХ ст.)

Автор(и)

  • Микола Галів

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2023.275307

Ключові слова:

атрибуція джерел; джерелознавство; історія педагогіки; наратив

Анотація

У статті представлено результати дослідження механізмів атрибуції джерел в історико-педагогічних студіях українських учених (друга половина ХІХ – кінець ХХ ст.). Методологія дослідження включає загальнонаукові (аналіз, синтез, узагальнення) та спеціально-історичні методи (історико-типологічний, історико-системний), механізми зовнішньої критики джерел. Наукова новизна статті полягає у тому, що огляд атрибутивних практик у контексті джерелознавчої критики, здійснюваної українськими істориками педагогіки окресленого періоду, вперше представлено в сучасній історико-педагогічній науці.

Біографія автора

Микола Галів

доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри історії України та правознавства Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка

Посилання

Bagaley, D.I. (1911). Udalenie professora Shada iz Kharkovskago universiteta [Professor Shad’s Exile from the Kharkiv University]. Bagaley D.I. Essays from Russian History. Vol. 1. Articles on the History of Education. Kharkov, pp. 155–301.

Barvinsky, B. (1926). Bezimenna “Pokhvala” pytomtsiam videnskoho “ts.k. Konviktu” v rr. 1804–1819 [Nameless “Pokhvala” to the Students of Vienna “Ts.K. Convict” in the years 1804–1819]. The Notes of Order St. Vasyliy the Great. Vol. II. P. 421–424. [in Ukrainian].

Vozniak, M. (1936). Stolittia “Chytanky” Markiiana Shashkevycha [One Hundred Years of Markian Shashkevich’s “Chytankа”]. The Way of Education and Training. No. 2. pp. 65–76. [in Ukrainian].

Haliv, M. (2018). Ukrainskyi istoryko-pedahohichnyi naratyv (seredyna XIX – kinets XX stolittia): epistemolohichni zasady [Ukrainian Historical and Pedagogical Narrative (mid XIX – late XX century): Epistemological Principles]. Drohobych, 614 p. [in Ukrainian]

Dzeverin, O.H. (1964). [review]. Zhyttia dlia osvity narodu [Life for Education of the People]. Soviet school. No. 5. pp. 98–99. [in Ukrainian].

Lavrovsky, N.A. (1861). Pamiatnyky starynnaho russkaho vospytanyia [Monuments of the Old Rus’ Education]. Infulary in the Imperial Society of History and Antiquities at Moscow University. Vol. 3 (III). pp. 1–71.

Mazurkevych, O.R. (1963). Vyznachni ukrainski pedahohy – narodni prosvityteli. Kh.D. Alchevska ta yii spodvyzhnyky [The Prominent Ukrainian Pedagogs – C.D. Alchevska and its Associates as Educators of the People]. Kyiv: Knowledge Society of the USSR, 1963. 79 p. [in Ukrainian].

Mazurkevych, O.R. (1958). Do otsinky pedahohichnoi diialnosti i tvorchoi spadshchyny Kh.D. Alchevskoi [To Assess the Pedagogical Activity and Creative Heritage of C.D. Alchevska]. Soviet school. No. 3. pp. 72–88; No. 4. pp. 68–80. [in Ukrainian].

Mazurkevych, O.R. (1962). Patriotychnyi vklad u spravu narodnoi osvity i pedahohichnoi nauky (Z novykh doslidzhen neopublikovanoi spadshchyny) [Patriotic Contribution to the Cause of Public Education and Pedagogical Science (From New Studies of Unpublished Heritage)]. Soviet school. No. 5. pp. 45–52. [in Ukrainian].

Mazurkevych, O.R. (1964). T.H. Shevchenko v Kharkivskii nedilnii shkoli [T.H. Shevchenko at the Kharkiv Sunday School]. Soviet school. No. 1. pp. 88–96. [in Ukrainian].

Matiusha, I.K. (1957). Pedahohichni pohliady D.I. Fonvizina [The D.I. Fonvizin’s Pedagogical Views]. Soviet school. No. 10. pp. 74–79. [in Ukrainian].

Naumenko, F.I. (1963). Pedahoh-humanist i prosvitytel I.M. Boretskyi (lektsii z istorii pedahohiky dlia studentiv universytetu) [Humanist Teacher and Enlightener I.M. Boretsky (Lectures on the History of Pedagogy for Students of the University). Lviv, 116 p. [in Ukrainian].

Petrov, N. (1865). Misterii i komedii uchitelia piitiki v Kievskoi akademii ieromonakha Mitrofana Dovgalevskago (1736–37 h.) [Musters and Comedies of Hyromonakh Mytrofan Dovgalevsky, the Kiev Academy Teacher of Poetics (1736–37)]. The Works of the Kyiv Theological Academy. No. 2. pp. 311–331.

Fylypchak, I. (1935). Shkola v Strilbychakh (Sambirskyi povit). Istorychnyi narys [School in Strilbychi (Sambir County). Historical Essay]. The Way of Education and Training. No. 3. pp. 153–178; No. 4. pp. 241–252. [in Ukrainian].

Franko, I. (1902). Try rukopysni pidruchnyky ruski z lit 1806, 1815, 1829 [Three Ruthenium Handwritten Textbooks 1806, 1815, 1829]. Materials to the Galician Rus’ Cultural History of the XVIII and XIX century. Lviv, pp. 277–304. [in Ukrainian].

Cherkasov, O.V. (2006). Formuvannia teoretyko-kontseptualnykh osnov doslidzhennia istorii osvity v Ukraini u druhii polovyni XIX – na pochatku XX stolit): dzhereloznavchyi aspekt [Formation of Theoretical and Conceptual Foundations of the Study of the History of Education in Ukraine in the Second Half of the XIXth and Early XXth Centuries: Source Aspect]. Kyiv, 136 p. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-03-31

Номер

Розділ

Статті