АТРИБУЦІЯ ДЖЕРЕЛ В ІСТОРИКО-ПЕДАГОГІЧНИХ ДОСЛІДЖЕННЯХ УКРАЇНСЬКИХ УЧЕНИХ (друга половина ХІХ – кінець ХХ ст.)
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2023.275307Ключові слова:
атрибуція джерел; джерелознавство; історія педагогіки; наративАнотація
У статті представлено результати дослідження механізмів атрибуції джерел в історико-педагогічних студіях українських учених (друга половина ХІХ – кінець ХХ ст.). Методологія дослідження включає загальнонаукові (аналіз, синтез, узагальнення) та спеціально-історичні методи (історико-типологічний, історико-системний), механізми зовнішньої критики джерел. Наукова новизна статті полягає у тому, що огляд атрибутивних практик у контексті джерелознавчої критики, здійснюваної українськими істориками педагогіки окресленого періоду, вперше представлено в сучасній історико-педагогічній науці.
Посилання
Bagaley, D.I. (1911). Udalenie professora Shada iz Kharkovskago universiteta [Professor Shad’s Exile from the Kharkiv University]. Bagaley D.I. Essays from Russian History. Vol. 1. Articles on the History of Education. Kharkov, pp. 155–301.
Barvinsky, B. (1926). Bezimenna “Pokhvala” pytomtsiam videnskoho “ts.k. Konviktu” v rr. 1804–1819 [Nameless “Pokhvala” to the Students of Vienna “Ts.K. Convict” in the years 1804–1819]. The Notes of Order St. Vasyliy the Great. Vol. II. P. 421–424. [in Ukrainian].
Vozniak, M. (1936). Stolittia “Chytanky” Markiiana Shashkevycha [One Hundred Years of Markian Shashkevich’s “Chytankа”]. The Way of Education and Training. No. 2. pp. 65–76. [in Ukrainian].
Haliv, M. (2018). Ukrainskyi istoryko-pedahohichnyi naratyv (seredyna XIX – kinets XX stolittia): epistemolohichni zasady [Ukrainian Historical and Pedagogical Narrative (mid XIX – late XX century): Epistemological Principles]. Drohobych, 614 p. [in Ukrainian]
Dzeverin, O.H. (1964). [review]. Zhyttia dlia osvity narodu [Life for Education of the People]. Soviet school. No. 5. pp. 98–99. [in Ukrainian].
Lavrovsky, N.A. (1861). Pamiatnyky starynnaho russkaho vospytanyia [Monuments of the Old Rus’ Education]. Infulary in the Imperial Society of History and Antiquities at Moscow University. Vol. 3 (III). pp. 1–71.
Mazurkevych, O.R. (1963). Vyznachni ukrainski pedahohy – narodni prosvityteli. Kh.D. Alchevska ta yii spodvyzhnyky [The Prominent Ukrainian Pedagogs – C.D. Alchevska and its Associates as Educators of the People]. Kyiv: Knowledge Society of the USSR, 1963. 79 p. [in Ukrainian].
Mazurkevych, O.R. (1958). Do otsinky pedahohichnoi diialnosti i tvorchoi spadshchyny Kh.D. Alchevskoi [To Assess the Pedagogical Activity and Creative Heritage of C.D. Alchevska]. Soviet school. No. 3. pp. 72–88; No. 4. pp. 68–80. [in Ukrainian].
Mazurkevych, O.R. (1962). Patriotychnyi vklad u spravu narodnoi osvity i pedahohichnoi nauky (Z novykh doslidzhen neopublikovanoi spadshchyny) [Patriotic Contribution to the Cause of Public Education and Pedagogical Science (From New Studies of Unpublished Heritage)]. Soviet school. No. 5. pp. 45–52. [in Ukrainian].
Mazurkevych, O.R. (1964). T.H. Shevchenko v Kharkivskii nedilnii shkoli [T.H. Shevchenko at the Kharkiv Sunday School]. Soviet school. No. 1. pp. 88–96. [in Ukrainian].
Matiusha, I.K. (1957). Pedahohichni pohliady D.I. Fonvizina [The D.I. Fonvizin’s Pedagogical Views]. Soviet school. No. 10. pp. 74–79. [in Ukrainian].
Naumenko, F.I. (1963). Pedahoh-humanist i prosvitytel I.M. Boretskyi (lektsii z istorii pedahohiky dlia studentiv universytetu) [Humanist Teacher and Enlightener I.M. Boretsky (Lectures on the History of Pedagogy for Students of the University). Lviv, 116 p. [in Ukrainian].
Petrov, N. (1865). Misterii i komedii uchitelia piitiki v Kievskoi akademii ieromonakha Mitrofana Dovgalevskago (1736–37 h.) [Musters and Comedies of Hyromonakh Mytrofan Dovgalevsky, the Kiev Academy Teacher of Poetics (1736–37)]. The Works of the Kyiv Theological Academy. No. 2. pp. 311–331.
Fylypchak, I. (1935). Shkola v Strilbychakh (Sambirskyi povit). Istorychnyi narys [School in Strilbychi (Sambir County). Historical Essay]. The Way of Education and Training. No. 3. pp. 153–178; No. 4. pp. 241–252. [in Ukrainian].
Franko, I. (1902). Try rukopysni pidruchnyky ruski z lit 1806, 1815, 1829 [Three Ruthenium Handwritten Textbooks 1806, 1815, 1829]. Materials to the Galician Rus’ Cultural History of the XVIII and XIX century. Lviv, pp. 277–304. [in Ukrainian].
Cherkasov, O.V. (2006). Formuvannia teoretyko-kontseptualnykh osnov doslidzhennia istorii osvity v Ukraini u druhii polovyni XIX – na pochatku XX stolit): dzhereloznavchyi aspekt [Formation of Theoretical and Conceptual Foundations of the Study of the History of Education in Ukraine in the Second Half of the XIXth and Early XXth Centuries: Source Aspect]. Kyiv, 136 p. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.