РЕФЛЕКСІЯ ЯК ОСОБЛИВИЙ ВИД ДІЯЛЬНОСТІ У ПРОЦЕСІ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ЛІКАРІВ

Автор(и)

  • Оксана Ісаєва
  • Ганна Шайнер

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2023.275309

Ключові слова:

рефлексія; рефлексивні вміння; самоаналіз; майбутній лікар; ЗВМО

Анотація

У статті розглядається роль рефлексії для становлення майбутнього медика, адже зростає значення внутрішньої ідеології фахівця та успішно реалізованої особистості упродовж трудового життя. Власне сучасна економічна ситуація, у якій перебуває й система охорони здоров’я, і фахівці-медики зокрема, вимагає професійної стійкості; тут недостатньо лише знань, професійних умінь, навіть навичок.

Важливим компонентом характеру особистості є рефлексія, що безпосередньо пов’язана з потребами й здібностями особистості, раціональною (когнітивною) та ірраціональною (емоційною) сферою. Ядром рефлексивної позиції є ціннісні орієнтації особистості, підкріплені вольовим компонентом.

Біографії авторів

Оксана Ісаєва

доктор педагогічних наук, професор кафедри педагогіки та інноваційної освіти Інститут права, психології та інноваційної освіти Національного університету “Львівська політехніка”, професор кафедри латинської та іноземних мов Львівського національного медичного університету імені Данила Галицького

Ганна Шайнер

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри іноземних мов Інститут гуманітарних і соціальних наук  Національного університету “Львівська політехніка”

Посилання

Horodyska, O.M. (2015). Formuvannya pedahohichnoyi refleksiyi vchytelya [Formation of teacher’s pedagogical reflection]. Bulletin of the National Technical University of Ukraine “Kyiv Polytechnic Institute”. Philology. Pedagogy. No. 6. pp. 28–33. [in Ukrainian].

Zimovin, O.I. (2017). Refleksiya ta kreatyvnist yak chynnyky samorozvytku osobystosti na riznykh etapakh zhyttyevoho shlyakhu [Reflection and creativity as factors of self-development of the individ]. Extended abstract of candidate’s thesis. Kyiv. Available at: http://ispp.org.ua/1493804538.zip [in Ukrainian].

Zyazyun, І.A. (1998). Refleksіia liudyny v humanіtarnіi fіlosofіi [Personal reflection rights in humanitarian philosophy]. Svіtlo. No. 1. pp. 6–9. [in Ukrainian].

Naydonova, L.M. (2014). Hrupova refleksiya yak mekhanizm rekonstruktsiyi sotsialnykh nastanovlen [Group reflection as a mechanism for the reconstruction of social guidelines]. Candidate’s thesis. Kyiv, 245 p. [in Ukrainian].

Palamarchuk, V.F. (1984). Dydaktycheskye uslovyya formyrovanyya myshlenyya uchashchykhsya v protsesse obuchenyya [Didactic conditions for the formation of students’ thinking in the training process]. Doctor’s thesis. Kyiv, 327 p. [in Ukrainian].

Platonov, Yu.P. (2006). Sotsialnaya psikhologiya povedeniya [Social psychology of behavior]. St. Petersburg, 464 p.

Tur, R.I. (2004). Pedahohichna refleksiya – osnova formuvannya tvorchoho samorozvytku osobystosti [Pedagogical reflection is the basis of the formation of creative self-development of the individual]. School management. Kharkiv, No. 13. pp. 17–23. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-03-31

Номер

Розділ

Статті