СТРУКТУРА ПОРТФОЛІО ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ ЗАКЛАДІВ П(ПТ)О ДЛЯ ПРЕДСТАВЛЕННЯ РЕЗУЛЬТАТІВ ЇХ ПРОФЕСІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Автор(и)

  • Ганна Красильникова
  • Сергій Красильников
  • Ніна Бик

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2023.275311

Ключові слова:

педагогічний працівник закладу П(ПТ)О; професійна (професійно-технічна) освіта; атестація; портфоліо; структура портфоліо педагога

Анотація

Стаття присвячена розробленню структури та змісту портфоліо як засобу представлення результатів професійної діяльності педагогічних працівників закладів П(ПТ)О. Виконаний аналіз сутності поняття “атестація”, з’ясована роль процедури атестації у процесі періодичного оцінювання професійної діяльності педагогів, досягнутих ними результатів та ефективності роботи. Схарактеризована сучасна форма представлення результатів професійної діяльності педагогічних працівників – портфоліо педагога та його основні типи. Розроблені структура і зміст портфоліо педагога, його дидактичне наповнення може використовуватися як інструмент професійної самореалізації, об’єктивного оцінювання результативності професійної діяльності педагогічних працівників закладів П(ПТ)О під час процедури атестації.

Біографії авторів

Ганна Красильникова

доктор педагогічних наук, професор кафедри технологічної та професійної освіти і декоративного мистецтва Хмельницького національного університету

Сергій Красильников

кандидат технічних наук, доцент кафедри технологічної та професійної освіти і декоративного мистецтва Хмельницького національного університету

Ніна Бик

магістр з професійної освіти за спеціалізацією “Технологія виробів легкої промисловості”, майстер виробничого навчання Вищого професійного училища № 4 (м. Хмельницький)

Посилання

Byk, N.V. (2022). Vykorystannia elektronnoho portfolio profesiinykh zdobutkiv u protsesi atestatsii pedahohichnykh pratsivnykiv ZP(PT)O [The use of an electronic portfolio of professional achievements in the process of attestation of pedagogical workers]. Master’s thesis. Khmelnytskyi, 71 p. [in Ukrainian].

Zadorozhna-Kniahnytska, L.V. (2020). Istoriia pedahohiky: navchalnyi posibnyk dlia studentiv ZVO [History of pedagogy]. Study guide for students of higher education institutions. Kherson, 364 p. [in Ukrainian].

Zakon Ukrainy. Pro osvitu [Law of Ukraine. About education] Law of Ukraine dated September 5, 2017 No. 2145-VIII. Available at: http://surl.li/eaeou (Accessed 12 Feb. 2023). [in Ukrainian].

Zakon Ukrainy. Pro profesiinu (profesiino-tekhnichnu) osvitu [Law of Ukraine. About professional (vocational and technical) education]. Information of the Verkhovna Rada of Ukraine (VVR), 1998, No. 32, art. 215. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/103/98-%D0%B2%D1%80#Text (Accessed 12 Feb. 2023). [in Ukrainian].

Kendiukhova, A.A. (2016). Profesiine portfolio: terytoriia uspikhu suchasnoho pedahoha [Professional portfolio: the area of success of a modern teacher]. Educational and methodological guide. Kirovohrad, 36 p. [in Ukrainian].

Kontseptsiia rozvytku pedahohichnoi osvity [Concept of development of pedagogical education]. Order of the Ministry of Education and Science of Ukraine dated July 16, 2018 No. 776. Available at: http://surl.li/jhth (Accessed 12 Feb. 2023). [in Ukrainian].

Portfolio pedahoha [Teacher’s portfolio]. (Ed.). I.T. Sokolianska. Kharkiv. 2013, 224 p. [in Ukrainian].

Poriadok pidvyshchennia kvalifikatsii pedahohichnykh i naukovo-pedahohichnykh pratsivnykiv [The procedure for improving the qualifications of pedagogical and research-pedagogical workers]. Resolution of the Cabinet of Ministers of Ukraine dated August 21, 2019 No. 800 “Some issues of improving the qualifications of teaching and research-pedagogical workers” (with amendments). Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/800-2019-%D0%BF#Text (Accessed 12 Feb 2023). [in Ukrainian].

Pro zatverdzhennia Operatyvnoho planu MON Ukrainy na 2022 rik [On the approval of the Operational Plan of the Ministry of Education and Culture of Ukraine for 2022]. Order of the Ministry of Education and Culture of Ukraine dated 17.01.2022 No. 29.Available at: http://surl.li/ecijj (Accessed 12 Feb. 2023). [in Ukrainian].

Pro skhvalennia Kontseptsii realizatsii derzhavnoi polityky u sferi profesiinoi (profesiino-tekhnichnoi) osvity “Suchasna profesiina (profesiino-tekhnichna) osvita” na period do 2027 roku [On the approval of the Concept of implementation of state policy in the field of professional (professional and technical) education “Modern professional (professional and technical) education” for the period until 2027]. Order of the CMU from 12.06.2019 No. 419-r. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/419-2019-%D1%80#Text (Accessed 12 Feb. 2023). [in Ukrainian].

Rekomendatsii shchodo zastosuvannia kryterii otsiniuvannia yakosti osvitnoi prohramy: Zatverdzheno Natsionalnym ahentstvom iz zabezpechennia yakosti vyshchoi osvity 17 lystopada 2020 roku [Recommendations regarding the application of criteria for evaluating the quality of an educational program: Approved by the National Agency for Quality Assurance of Higher Education on November 17, 2020]. Kyiv, 2020. 66 p. [in Ukrainian].

Typove polozhennia pro atestatsiiu pedahohichnykh pratsivnykiv, zatverdzhene nakazom MONU vid 6 zhovtnia 2010 roku № 930, zareiestrovanym u Ministerstvi yustytsii Ukrainy 14 hrudnia 2010 roku za № 1255/18550 (zi zminamy) [Standard provision on the certification of teaching staff]. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1255-10#Text (Accessed 12 Feb. 2023). [in Ukrainian].

Tsapko, A., Tovstohan, V. & Hlushchenko, I. (2022). Vyznachennia zmistu ta struktury hotovnosti maibutnikh pedahohiv do roboty v inkliuzyvnomu osvitnomu seredovyshchi [Determining the content and structure of future teachers' readiness to work in an inclusive educational environment].“Youth and market”. Monthly scientific-pedagogical journal. Drogobych, Vol. 6 (204), pp. 66–71. [in Ukrainian].

Shevchuk, L.I. (2001). Rozvytok profesiinoi kompetentnosti vykladachiv spetsialnykh dystsyplin zakladiv proftekhosvity u systemi pisliadyplomnoi osvity [Development of professional competence of teachers of special disciplines of institutions of vocational education and training in the system of postgraduate education]. Candidate’s thesis. Kyiv, 398 p. [in Ukrainian].

Shevchuk, S.S. (2021). Navchalno-metodychna diialnist pedahoha ZP(PT)O na zasadakh kompetentnisnoho pidkhodu: navchalno-metodychnyi posibnyk [Educational and methodical activity of a teacher of vocational training (PT) on the basis of the competence approach]. Educational and methodical manual. Bila Tserkva, 73 p. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-03-31

Номер

Розділ

Статті