ПОГЛЯДИ МАЙБУТНІХ СПЕЦІАЛЬНИХ ПЕДАГОГІВ НА ПІДГОТОВКУ УЧНІВ З ІНТЕЛЕКТУАЛЬНИМИ ПОРУШЕННЯМИ ДО САМОСТІЙНОГО СІМЕЙНОГО ЖИТТЯ

Автор(и)

  • Світлана Михальська
  • Тетяна Опалюк

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2023.275313

Ключові слова:

майбутні спеціальні педагоги; підготовка до самостійного сімейного життя; учні з інтелектуальними порушеннями; батьки

Анотація

У статті представлено результати дослідження поглядів майбутніх спеціальних педагогів на проблему підготовки учнів з інтелектуальними порушеннями до самостійного сімейного життя та народження дітей. Розглянуто окремі аспекти здійснення цієї підготовки, зокрема: формування уявлень про сім’ю, роль батьків та участь фахівців спеціальної освіти. Встановлено, що, незважаючи на переважно позитивне ставлення та розуміння значення здійснення підготовки до самостійного сімейного життя учнів з інтелектуальними порушеннями, у здобувачів вищої освіти бракує знань про методичні аспекти реалізації цього напряму роботи.

Біографії авторів

Світлана Михальська

доктор психологічних наук, доцент завідувач кафедри спеціальної та інклюзивної освіти Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка

Тетяна Опалюк

доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри соціальної педагогіки і соціальної роботи Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка

Посилання

Demydova, T.A. (2003). Osoblyvosti formuvannia uiavlen pro maibutniu simiu u starshoklasnykiv [Features of forming ideas about the future family of high school students]. Extended abstract of candidate’s thesis. Kyiv, 22 p. [in Ukrainian].

Ivanenko, A.S. (2016). Formuvannia uiavlen pro maibutniu simiu u rozumovo vidstalykh pidlitkiv [Forming ideas about the future family of mentally retarded adolescents]. Doctor’s thesis. Kyiv, 254 p. Available at: https://npu.edu.ua/images/file/vidil_aspirant/dicer/%D0%94_26.053.23/Ivanenko.pdf. (Accessed 29 Jan 2023). [in Ukrainian].

Levytskyi, V.E. (2011). Osoblyvosti pidhotovky uchniv starshykh klasiv z porushenym intelektom do simeinoho zhyttia [Peculiarities of training senior students with impaired intelligence before family life]. Collection of scientific works of Ivan Ogienko Kamenets-Podolsky National University. Series: Social and pedagogical, Vol. 17 (2). pp. 116–121. [in Ukrainian].

Myronova, S.P. (2015). Korektsiina psykhopedahohika. Olihofrenopedahohika [Correctional psychopedagogy. Oligophrenopedagogy: a textbook]. Kamianets-Podilskyi, 312 p. [in Ukrainian].

Synov, V.M., Matvieieva, M.P. & Khokhlina, O.P. (2008). Psykholohiia rozumovo vidstaloi dytyny [Psychology of a mentally retarded child]. Kyiv, 359 p. [in Ukrainian].

Stadnenko, N.M., Matveeva, M.P. & Obukhivska, A.H. (2002). Narysy z olihofrenopsykholohii [Essays on oligophrenopsychology]. Kamianets-Podilskyi, 345 p. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-03-31

Номер

Розділ

Статті