РОЗВИТОК ПРОФЕСІЙНИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ ВЧИТЕЛІВ ШВЕДСЬКОЇ МОВИ У НЕФОРМАЛЬНІЙ ОСВІТІ ШВЕЦІЇ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2023.275314Ключові слова:
вчитель; здобувач освіти; неформальна освіта; Швеція; міжкультурна комунікація; проєктувальна компетентність; комунікативна компетентність; дослідницька компетентність; шведська мова; рідна моваАнотація
У статті обґрунтовано особливості розвитку професійних компетентностей вчителів рідної мови у Швеції в умовах неформальної освіти. Проаналізовано діяльність Асоціації вчителів шведської мови (діяльність курсів, тренінгів, семінарів щодо педагогічної підготовки та удосконалення культуротворчої і лінгводидактичної компетентностей педагогів та представлено навчальний план “Організація факультативного курсу вивчення шведської мови (шведська мова для додаткового навчання для шведів, які тимчасово проживають за кордоном)” спрямований на розвиток критичного мислення, спілкування та навчання осіб, для яких шведська мова є рідною та які не проживають на території Швеції. Здійснено аналіз змісту навчального курсу “Міжкультурна комунікація” Університету м. Крістіанстад. Наголошено, що неформальна освіта учителів шведської мови у Швеції спрямована на формування професійних компетентностей, зокрема комунікативної, соціокультурної, проєктувальної, дослідницької та інших.
Посилання
Binytska, K., Buchkivska, H., Binytska, O. & Hreskova, V. (2020). Yevropeiska systema zabezpechennia yakosti vyshchoi osvity: dosvid Respubliky Polshcha [The European system of quality assurance of higher education: the experience of the Republic of Poland]. Youth & market. No. 2 (181). pp. 47–54. [in Ukrainian].
Deiaki pytannia pidvyshchennia kvalifikatsii pedahohichnykh i naukovo-pedahohichnykh pratsivnykiv [Some issues of improving the qualifications of pedagogical and research-pedagogical workers]. (2019). Available at: https://www.kmu.gov.ua/npas/deyaki-pitannya-pidvishchennya-kvalifikaciyi-pedagogichnih-i-naukovo-pedagogichnih-t210819 [in Ukrainian].
Kolodko, I. Osoblyvosti formuvannia ta rozvytku neformalnoi osvity korolivstva Shvetsi [Peculiarities of the formation and development of non-formal education in the Kingdom of Sweden]. Available at: http://visnyk-sport.kpnu.edu.ua/article/download/226680/226442 [in Ukrainian].
Navchannia doroslykh v umovakh formalnoi i neformalnoi osvity: teoriia i praktyka: monohrafiia [Education of adults in the conditions of formal and informal education: theory and practice]. M.P. Vovk, L.Iu. Sultanova, N.O. Filipchuk, S.O. Solomakha, Yu.V. Hryshchenko. Kyiv, 2019. 498 p. [in Ukrainian].
Nychkalo, N., Lukianova, L. & Khomych, L. (2021). Profesiina pidhotovka vchytelia: ukrainski realii, zarubizhnyi dosvid: nauk.-analit. dop. [Professional teacher training: Ukrainian realities, foreign experience]. (Ed.). V. Kremen. Kyiv, 54 p. [in Ukrainian].
Benson, P. & Reinders, H. (2011). Beyond the language classroom. Palgrave Macmillan. [in English].
Gilliland B. Listening Logs for Extensive Listening Practise. I: Nunan, David (red.) & Richards, Jack C. (red.), 2015: Language Learning Beyond the Classroom. New York & London: Routledge. pp. 13–22. [in English].
Interkulturell Сommunikation. Utbildning Högskolan Kristianstad. Available at: https://www.hkr.se/kurs/MW2115. [in Swedish].
Jarvis, P. & Wilson, A. (2002). International dictionary of adult and continuing education. London: Routledge. 228 р. [in English].
Livingstone, D.W. (2001). Adults informal learning: definitions, findings, gaps and future research. Nall Working Paper, 21. Toronto: Center for the Study of Education and Work. [in English].
Svensklärarföreningen (SLF). Available at: https://www.svensklararforeningen.se/om-slf/ [in Swedish].
UNESCO. Lifelong learning. Institute for Lifelong Learning Technical Note. URL: https://uil.unesco.org/fileadmin/keydocuments/LifelongLearning/en/UNESCOTechNotesLLL.pdf [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.