PEDAGOGICAL COACHING IN THE MODERN EDUCATIONAL PROCESS

Автор(и)

  • Nataliia Kalashnik
  • Kseniia Bereziak
  • Dmytro Kostenko

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2023.275468

Ключові слова:

вища освіта; навчальний процес; коуч; тренерство; педагогічний коучинг; підвищення кваліфікації; інноваційна педагогічна технологія

Анотація

Розкрито сутність педагогічного коучингу як технології професійного розвитку особистості в системі підвищення кваліфікації, а саме як продуктивного та раціонального засобу організації навчання у чинній системі.

У представленій статті здійснено теоретичний аналіз коучингу як інноваційної педагогічної технології. Автори, спираючись на порівняльний аналіз науково-педагогічних джерел, зазначають проблеми, які є спільними у наукових дослідженнях вітчизняних та зарубіжних учених. Зазначено, що технологія коучингу отримала ґрунтовний теоретичний аналіз і широке практичне застосування саме в теорії та практичних дослідженнях зарубіжних учених. У публікації також наведено етимологію, походження та значення слова “коуч”.

Автори визначають, що спільними ознаками у вітчизняних та зарубіжних дослідженнях коучингу є: побудова освітнього процесу на мотивуючій взаємодії; створення можливостей для розкриття потенціалу особистості; рівноправна творча діяльність учасників освітнього процесу; партнерство для підтримки людей у досягненні своїх цілей.

Показано, що досвідчений коуч може продемонструвати багато характеристик коучингу, але здатність забезпечити ефективне навчання з використанням різноманітних педагогічних підходів можуть бути одним із найважливіших факторів у студентському розвитку. Доведено, що коучинг має всі ознаки педагогічної технології, єдиної моделі педагогічної діяльності проєктування, організації та впровадження в навчальний процес.

Стаття призначена для науковців і тренерів, викладачів, керівників навчальних закладів, які займаються освітньою діяльністю.

Біографії авторів

Nataliia Kalashnik

доктор філософії, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри українознавства, Вінницького національного медичного університету імені М.І. Пирогова

Kseniia Bereziak

старший викладач кафедри практичної психології та педагогіки, Львівського державного університету безпеки життєдіяльності

Dmytro Kostenko

доктор філософії в галузі державного управління, кандидат педагогічних наук, асистент кафедри іноземних мов математичних факультетів Навчально-наукового інституту філології Київського національного університету імені Тараса Шевченка; доцент кафедри мовної підготовки Інституту державного управління та наукових досліджень з цивільного захисту; докторант Інституту проблем виховання Національної академії педагогічних наук України

Посилання

Brzeziński, Ł. (2014). Coaching – możliwość wykorzystania w edukacji [Coaching – the possibility of using it in education]. Pedagogical Review, 2, pp. 166–175. [in Polish].

Coaching in education: an introduction. Management strategies for school leaders. Available at: http://www.growthcoaching.com.au/PDF/e-leading-chris-munro.pdf?country=au [in English].

Cossentino, J. (2004, October). Becoming a coach: reform, identity, and the pedagogy of negation. Teachers and Teaching: theory and practice, Vol. 10, No. 5, pp. 463–487. University of Maryland, USA. [in English].

Côté, J. & Gilbert, W.D. (2009). An integrative definition of coaching effectiveness and expertise. International Journal of Sports Sciences and Coaching, No. 3, pp. 307–323. [in English].

Dzikovska, M. (2019). Coaching as the pedagogical technology in professional training of future specialists. Continuing Professional Education: Theory and Practice, No. 3, pp. 45–50. DOI: 10.28925/1609-8595.2019.3.4550 [in English].

ICF Credential – International Coach Federation. Available at: https://coachfederation.org/icf-credentia [in English].

Kaczmarek, M. (2013). Tutoring, coaching, mentoring w pracy akademickiej. Folia Pomeranae Universitatis Technologiae Stetinensis. Oeconomica, No. 303 (72). pp. 73–82. [in English].

The Secret To Creating New Possibilities – by Terrie Lupberger. 2017. Available at: https://www.thecoachpartnership.com/the-secret-to-creating-new-possibilities-by-terrie-lupberger/. [in English].

Sheridan, M.P. (2011, Fall-Spring). Formative assessment and coaching: Applying effective teaching tactics to our coaching practice. Future Focus, pp. 8–11. [in English].

Special Olympics Monaco: Sport for All. Available at: https://monaconow.com/special-olympics-monaco-sport-for-all/ [in English].

Van Mullem, P., Shimon, J., Van Mullem, H. (2017). Building a Pedagogical Coaching Base: Pursuing Expertise in Teaching Sport. Strategies, 30 (5), pp. 25–32. DOI: 10.1080/08924562.2017.134417 [in English].

Poberezska, H.H. (2017). Kouchynh yak pedahohichna tekhnolohiia studentotsentrychnoho navchannia u VNZ [Coaching as a pedagogical technology of student-centered learning in higher educational institutions]. Printing technology and techiq, 4, pp. 99–107. https://doi.org/10.20535/2077-7264.4(58).2017.126891 [in Ukrainian].

Turner, D., Nelson, L. & Potrac, P. (2012). The journey ‘is’ the destination: Reconsidering the expert sports coach. Quest, 64, pp. 313–325. doi: 10.1080/00336297.2012.706886. [in Ukrainian].

Online Ethymology Dictionary. Available at: https://www.etymonline.com/word/coach-horse [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-03-31

Номер

Розділ

Статті