PEDAGOGICAL COACHING IN THE MODERN EDUCATIONAL PROCESS
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2023.275468Ключові слова:
вища освіта; навчальний процес; коуч; тренерство; педагогічний коучинг; підвищення кваліфікації; інноваційна педагогічна технологіяАнотація
Розкрито сутність педагогічного коучингу як технології професійного розвитку особистості в системі підвищення кваліфікації, а саме як продуктивного та раціонального засобу організації навчання у чинній системі.
У представленій статті здійснено теоретичний аналіз коучингу як інноваційної педагогічної технології. Автори, спираючись на порівняльний аналіз науково-педагогічних джерел, зазначають проблеми, які є спільними у наукових дослідженнях вітчизняних та зарубіжних учених. Зазначено, що технологія коучингу отримала ґрунтовний теоретичний аналіз і широке практичне застосування саме в теорії та практичних дослідженнях зарубіжних учених. У публікації також наведено етимологію, походження та значення слова “коуч”.
Автори визначають, що спільними ознаками у вітчизняних та зарубіжних дослідженнях коучингу є: побудова освітнього процесу на мотивуючій взаємодії; створення можливостей для розкриття потенціалу особистості; рівноправна творча діяльність учасників освітнього процесу; партнерство для підтримки людей у досягненні своїх цілей.
Показано, що досвідчений коуч може продемонструвати багато характеристик коучингу, але здатність забезпечити ефективне навчання з використанням різноманітних педагогічних підходів можуть бути одним із найважливіших факторів у студентському розвитку. Доведено, що коучинг має всі ознаки педагогічної технології, єдиної моделі педагогічної діяльності проєктування, організації та впровадження в навчальний процес.
Стаття призначена для науковців і тренерів, викладачів, керівників навчальних закладів, які займаються освітньою діяльністю.
Посилання
Brzeziński, Ł. (2014). Coaching – możliwość wykorzystania w edukacji [Coaching – the possibility of using it in education]. Pedagogical Review, 2, pp. 166–175. [in Polish].
Coaching in education: an introduction. Management strategies for school leaders. Available at: http://www.growthcoaching.com.au/PDF/e-leading-chris-munro.pdf?country=au [in English].
Cossentino, J. (2004, October). Becoming a coach: reform, identity, and the pedagogy of negation. Teachers and Teaching: theory and practice, Vol. 10, No. 5, pp. 463–487. University of Maryland, USA. [in English].
Côté, J. & Gilbert, W.D. (2009). An integrative definition of coaching effectiveness and expertise. International Journal of Sports Sciences and Coaching, No. 3, pp. 307–323. [in English].
Dzikovska, M. (2019). Coaching as the pedagogical technology in professional training of future specialists. Continuing Professional Education: Theory and Practice, No. 3, pp. 45–50. DOI: 10.28925/1609-8595.2019.3.4550 [in English].
ICF Credential – International Coach Federation. Available at: https://coachfederation.org/icf-credentia [in English].
Kaczmarek, M. (2013). Tutoring, coaching, mentoring w pracy akademickiej. Folia Pomeranae Universitatis Technologiae Stetinensis. Oeconomica, No. 303 (72). pp. 73–82. [in English].
The Secret To Creating New Possibilities – by Terrie Lupberger. 2017. Available at: https://www.thecoachpartnership.com/the-secret-to-creating-new-possibilities-by-terrie-lupberger/. [in English].
Sheridan, M.P. (2011, Fall-Spring). Formative assessment and coaching: Applying effective teaching tactics to our coaching practice. Future Focus, pp. 8–11. [in English].
Special Olympics Monaco: Sport for All. Available at: https://monaconow.com/special-olympics-monaco-sport-for-all/ [in English].
Van Mullem, P., Shimon, J., Van Mullem, H. (2017). Building a Pedagogical Coaching Base: Pursuing Expertise in Teaching Sport. Strategies, 30 (5), pp. 25–32. DOI: 10.1080/08924562.2017.134417 [in English].
Poberezska, H.H. (2017). Kouchynh yak pedahohichna tekhnolohiia studentotsentrychnoho navchannia u VNZ [Coaching as a pedagogical technology of student-centered learning in higher educational institutions]. Printing technology and techiq, 4, pp. 99–107. https://doi.org/10.20535/2077-7264.4(58).2017.126891 [in Ukrainian].
Turner, D., Nelson, L. & Potrac, P. (2012). The journey ‘is’ the destination: Reconsidering the expert sports coach. Quest, 64, pp. 313–325. doi: 10.1080/00336297.2012.706886. [in Ukrainian].
Online Ethymology Dictionary. Available at: https://www.etymonline.com/word/coach-horse [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.