ЗАСТОСУВАННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ В ПРОЦЕСІ ПІДГОТОВКИ ФАХІВЦІВ ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • Роман Горбатюк
  • Ярослав Замора
  • Микола Рутило
  • Степан Сіткар
  • Назар Бурега

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2023.275471

Ключові слова:

інформаційно-комунікаційні технології; професійні компетентності; майбутній фахівець; професійна освіта; транспорт; комп’ютерне моделювання; 3D-модель

Анотація

Встановлено, що підготовка майбутніх фахівців професійної освіти у педагогічному закладі вищої освіти передбачає формування професійних компетентностей, які становлять основу педагогічної діяльності. Показано доцільність застосування інформаційно-комунікаційних технологій в освітньому процесі підготовки майбутніх фахівців професійної освіти, що базується на перевагах методу комп’ютерного моделювання. Розглянуто підготовку майбутніх фахівців професійної освіти спеціальності 015.38 Професійна освіта (Транспорт) у контексті вивчення навчальної дисципліни “Моделювання транспортних систем”. Запропоновано покроковий алгоритм виконання лабораторної роботи на тему “Моделювання виробів транспортних засобів за допомогою булевих операцій”. Відзначено, що формування професійних компетентностей методами інформаційно-комунікаційних технологій забезпечує ефективну підготовку здобувачів вищої освіти.

Біографії авторів

Роман Горбатюк

доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри машинознавства та транспорту Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка

Ярослав Замора

кандидат технічних наук, доцент доцент кафедри машинознавства та транспорту Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка

Микола Рутило

кандидат технічних наук, доцент доцент кафедри машинознавства та транспорту Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка

Степан Сіткар

кандидат педагогічних наук, викладач кафедри машинознавства та транспорту Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка

Назар Бурега

кандидат технічних наук, викладач кафедри машинознавства та транспорту Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка

Посилання

Horbatiuk, R.M. (2009). Kompiuterne modeliuvannia u pidhotovtsi maibutnikh inzheneriv-pedahohiv do profesiinoi diialnosti [Computer modeling in the preparation of future engineer-pedagogues for professional activity]. Scientific notes of the Ternopil National Pedagogical University named after Volodymyr Hnatyuk. Series: Pedagogy.Ternopil, No. 3. pp. 222–229. [in Ukrainian].

Horbatiuk, R.M. (2009). Modeliuvannia tryvymirnykh obiektiv zasobamy hrafichnoho redaktora Kompas-3D V10 [Modeling of three-dimensional objects using the graphic editor Kompas-3D V10]. Higher education of Ukraine: topic. issue of the magazine “Pedagogy of the higher school: methodology, theory, technologies”. Kyiv, No. 3. pp. 515–522. [in Ukrainian].

Horbatiuk, R.M. (2009). Profesiina pidhotovka maibutnikh inzheneriv-pedahohiv yak pedahohichna problema [Professional training of future engineer-pedagogues as a pedagogical problem]. Youth & market. No. 1 (48), pp. 82–87. [in Ukrainian].

Horbatiuk, R.M. (2009). Systema profesiinoi pidhotovky maibutnikh inzheneriv-pedahohiv kompiuternoho profiliu [System of professional training of future engineers-pedagogues of the computer profile]. Ternopil, 400 p. [in Ukrainian].

Zamora, Ya.P., Bureha, N.V. & Linnik, A. (2021). Vektoryzatsiia kart silskykh naselenykh punktiv u pidhotovtsi lohistiv za dopomohoiu heoinformatsiinykh tekhnolohii [Vectorization of maps of rural settlements in the training of logisticians with the help of geo informational technologies]. Scientific notes of the Ternopil National Pedagogical University named after Volodymyr Hnatyuk. Ser. Pedagogy. Ternopil, No. 1. pp. 80–89. Available at: http://dspace.tnpu.edu.ua/bitstream/123456789/19360/1/Zamora_Burega_Linnik.pdf [in Ukrainian].

Tynkaliuk, O. (2022). Metodychni osoblyvosti stvorennia elektronnoho navchalnoho kursu z dystsypliny “Inozemna mova (anhliiska, riven V1) za profesiinym spriamuvanniam” dlia studentiv-maibutnikh ekonomistiv pershoho (bakalavrskoho) rivnia vyshchoi osvity [Methodological features of creating an electronic educational course in the discipline “Foreign language (English, level B1) for professional direction” for students-future economists of the first (bachelor) level of higher education]. Youth & market. No. 9–10 (207–208). pp. 65–71. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-03-31

Номер

Розділ

Статті