ПРОФЕСІЙНО-ГРАФІЧНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ ВЧИТЕЛЯ ТРУДОВОГО НАВЧАННЯ У СВІТЛІ ВИМОГ ІНФОРМАЦІЙНОГО СУСПІЛЬСТВА

Автор(и)

  • Мирослав Пагута

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2023.276111

Ключові слова:

вчитель трудового навчання; графічна компетентність; інформатизація суспільства; інформаційні технології; комп’ютерна графіка; професійна компетентність; професійна підготовка

Анотація

У статті досліджено сутність, схарактеризовано зміст та розкрито структуру професійно-графічної компетентності вчителя трудового навчання з урахуванням вимог інформаційного суспільства. Професійно-графічну компетентність доцільно трактувати як інтегральну складову моральних, ділових й особистісних властивостей педагога, які включають сукупність спеціально систематизованих графічних знань, умінь і навичок, потрібних для успішного виконання професійно-орієнтованих графічних робіт, а також здатність їх фахового застосування у власній професійно-педагогічній діяльності. Структуру професійно-графічної компетентності вчителя трудового навчання формують три взаємоінтегровані складові: поняттєво-теоретична, операційно-практична, творча.

Біографія автора

Мирослав Пагута

кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри технологічної та професійної освіти Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка

Посилання

Holiiad, I. (2012). Hrafichni znannia i hrafichna kompetentnist u profesiinii osviti [Graphic knowledge and graphic competence in professional education]. Youth and market. No. 6 (89). pp. 59–62. [in Ukrainian].

Entsyklopediia osvity (2008). [Encyclopedia of education]. Kyiv, 1040 p. [in Ukrainian].

Nyshchak, I.D. (2016). Analiz vplyvu inzhenerno-hrafichnoi pidhotovky maibutnikh uchyteliv tekhnolohii na uspishnist rozviazannia proektno-tekhnolohichnykh zadach [Analysis of the influence of engineering and graphic training of future technology teachers on the success of solving design and technological problems]. Pedagogical sciences. Poltava, Iss. 65. pp. 35–41. [in Ukrainian].

Nyshchak, I.D. (2015). Zmist i zavdannia inzhenerno-hrafichnoi pidhotovky vchytelia tekhnolohii u pedahohichnomu VNZ [The content and tasks of the engineering and graphic training of the technology teacher at the pedagogical university]. Scientific journal of the National Pedagogical University named after M.P. Drahomanova. Series No. 5. Vol. 51. pp. 206–209. [in Ukrainian].

Olefirenko, T.O. (2012). Formuvannia hrafichnoi kompetentnosti u maibutnikh uchyteliv tekhnolohii [Formation of graphic competence in future technology teachers]. Extended abstract of candidate’s thesis. Kyiv, 20 р. [in Ukrainian].

Orshanskyі, L., Pahuta, M. & Tsisaruk, I. (2022). Formuvannia profesiino-hrafichnoi kompetentnosti maibutnikh uchyteliv trudovoho navchannia zasobamy komp’iuternoi hrafiky [Formation of professional-graphic competenceof future vocational teachers by means of computer graphics]. Youth and market. No. 9–10 (207–208). pp. 12–16. [in Ukrainian].

Profesiina osvita: Slovnyk (2000). [Vocational education: Dictionary]. Kyiv, 380 p. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-03-31

Номер

Розділ

Статті