ПРОФЕСІЙНО-ГРАФІЧНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ ВЧИТЕЛЯ ТРУДОВОГО НАВЧАННЯ У СВІТЛІ ВИМОГ ІНФОРМАЦІЙНОГО СУСПІЛЬСТВА
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2023.276111Ключові слова:
вчитель трудового навчання; графічна компетентність; інформатизація суспільства; інформаційні технології; комп’ютерна графіка; професійна компетентність; професійна підготовкаАнотація
У статті досліджено сутність, схарактеризовано зміст та розкрито структуру професійно-графічної компетентності вчителя трудового навчання з урахуванням вимог інформаційного суспільства. Професійно-графічну компетентність доцільно трактувати як інтегральну складову моральних, ділових й особистісних властивостей педагога, які включають сукупність спеціально систематизованих графічних знань, умінь і навичок, потрібних для успішного виконання професійно-орієнтованих графічних робіт, а також здатність їх фахового застосування у власній професійно-педагогічній діяльності. Структуру професійно-графічної компетентності вчителя трудового навчання формують три взаємоінтегровані складові: поняттєво-теоретична, операційно-практична, творча.
Посилання
Holiiad, I. (2012). Hrafichni znannia i hrafichna kompetentnist u profesiinii osviti [Graphic knowledge and graphic competence in professional education]. Youth and market. No. 6 (89). pp. 59–62. [in Ukrainian].
Entsyklopediia osvity (2008). [Encyclopedia of education]. Kyiv, 1040 p. [in Ukrainian].
Nyshchak, I.D. (2016). Analiz vplyvu inzhenerno-hrafichnoi pidhotovky maibutnikh uchyteliv tekhnolohii na uspishnist rozviazannia proektno-tekhnolohichnykh zadach [Analysis of the influence of engineering and graphic training of future technology teachers on the success of solving design and technological problems]. Pedagogical sciences. Poltava, Iss. 65. pp. 35–41. [in Ukrainian].
Nyshchak, I.D. (2015). Zmist i zavdannia inzhenerno-hrafichnoi pidhotovky vchytelia tekhnolohii u pedahohichnomu VNZ [The content and tasks of the engineering and graphic training of the technology teacher at the pedagogical university]. Scientific journal of the National Pedagogical University named after M.P. Drahomanova. Series No. 5. Vol. 51. pp. 206–209. [in Ukrainian].
Olefirenko, T.O. (2012). Formuvannia hrafichnoi kompetentnosti u maibutnikh uchyteliv tekhnolohii [Formation of graphic competence in future technology teachers]. Extended abstract of candidate’s thesis. Kyiv, 20 р. [in Ukrainian].
Orshanskyі, L., Pahuta, M. & Tsisaruk, I. (2022). Formuvannia profesiino-hrafichnoi kompetentnosti maibutnikh uchyteliv trudovoho navchannia zasobamy komp’iuternoi hrafiky [Formation of professional-graphic competenceof future vocational teachers by means of computer graphics]. Youth and market. No. 9–10 (207–208). pp. 12–16. [in Ukrainian].
Profesiina osvita: Slovnyk (2000). [Vocational education: Dictionary]. Kyiv, 380 p. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.