МІЖДИСЦИПЛІНАРНИЙ ПІДХІД У ВИКЛАДАННІ ФАХОВИХ ДИСЦИПЛІН В СИСТЕМІ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ФАРМАЦЕВТІВ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2023.276116Ключові слова:
професійна підготовка; міждисциплінарний підхід; фахові дисципліни; підсумкова атестація; навчальний процес; системний підхід; переддипломна практикаАнотація
Розкрито сутність міждисциплінарного підходу в системі підготовки майбутніх бакалаврів спеціальності “Фармація, промислова фармація”. Обґрунтовано, що міждисциплінарний підхід у викладанні фахових дисциплін є важливим з точки зору забезпечення якості фахового вишколу майбутніх спеціалістів практичної фармації. Акцентовано увагу не лише на процесі підготовки фахівців-фармацевтів, а й на використанні міждисциплінарного підходу при підготовці випускників до комплексного кваліфікаційного іспиту.
За результатами проведеного дослідження окреслено першочергові завдання, які становлять організаційно-педагогічну основу фахової підготовки майбутніх фармацевтів на засадах міждисциплінарного підходу. Наголошено на необхідності розроблення адекватних форм і методів стимулювання студентів до самостійної роботи як невід’ємної складової підготовки фахівців фармацевтичної галузі.
Посилання
Azatian, V., Zavitrenko, D., Zavitrenko, A., Baraniuk, I. & Krasnoshchok, I. (2020). Determination of Professional Awareness of a Future Specialist at the Professional Training Stage. Revista Romaneasca Pentru Educatie Multidimensionala. No. 12 (2), pp. 38–47. [in English].
Galii, L.V. & Seropyan, T.M. (2017). Metodychni ta orhanizatsiini problemy uprovadzhennia dystantsiinoi formy navchannia u farmatsevtychnu osvitu [Methodological and organizational problems of the introduction of distance education in pharmaceutical education]. Social pharmacy in health care. Vol. 3, No. 3. pp. 3–11. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/sphhc_2017_3_3_3 [in Ukrainian].
Galii, L.V. & Seropyan, T.M. (2017). Vprovadzhennia dystantsiinoi formy navchannia u farmatsevtychnu osvitu (na prykladi natsionalnoho farmatsevtychnoho universytetu). [Implementation of distance education in pharmaceutical education (on the example of the national pharmaceutical university)]. Pharmaceutical journal. No. 3. pp. 112–117. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Phch_2017_3_17 [in Ukrainian].
Kaidalova, L.G. (2010). Profesiina pidhotovka maibutnikh fakhivtsiv farmatsevtychnoho profiliu u vyshchykh navchalnykh zakladakh [Professional training of future pharmaceutical specialists in higher educational institutions]. Monograph. 411 p. [in Ukrainian].
Kolot, A.M. (2014). Mizhdystsyplinarnyi pidkhid yak peredumova rozvytku ekonomichnoi nauky ta osvity [Interdisciplinaryapproach as pre-conditionof development of economic science and education]. Bulletin of KNU named after Taras Shevchenko. Series: “Economics”. No. 158, pp. 18–22. [in Ukrainian].
Lysachenko, O.D. (2012). Rol mizhdystsyplinarnoi intehratsii u formuvanni klinichnoho myslennia studenta [Arole of interdisciplinary integration is in forming of theclinical thinking of student]. Announcer of problems of biologyand medicine. Issue. 3, Vol. 2 (95), pp. 133–135. [in Ukrainian].
Maksymchuk, L. (2014). Zabezpechennia intehratyvnoho pidkhodu u humanitarnii pidhotovtsi maibutnikh likariv v umovakh interaktyvnoho navchannia [Providing of interactive approach is in humanitarian preparation of future doctors in the conditions of interactive studies]. Pedagogical discourse. Vol. 16, pp. 107–112. [in Ukrainian].
Menedzhment ta marketynh u farmatsii [Management and marketing in pharmacy]. Training. manual for students higher education institutions. V.V. Maly, L.P. Dorokhova, S.V. Zhadko [and others]; under the editorship V. V. Maloy. Kharkiv: National University of Applied Sciences; Original, 2015. 396 p. [in Ukrainian].
Pro osvitu: Zakon Ukrainy vid 05.09.2017 № 2145-VIII. [About education Low of Ukraine of Septemder 5, 2017 No. 2145-VIII]. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19#Text [in Ukrainian].
Pro fakhovu peredvyshchu osvitu: Zakon Ukrainy vid 06.06.2019 № 2745-VIII [About professional preliminary education. Low of Ukraine of June 6, 2019 No. 2745-VIII]. [in Ukrainian].
Pro zatverdzhennia Instruktsii iz sanitarno-protyepidemichnoho rezhymu aptechnykh zakladiv: Nakaz MOZ Ukrainy vid 31.05.2006 № 275. [On the approval of the Instructions on the sanitary and anti-epidemic regime of pharmacy establishments: Order of the Ministry of Health of Ukraine of May 31, 2006 No. 275]. Available at: https://zakononline.com.ua/documents/show/268531268596 [in Ukrainian].
Sura, N.A. (2014). Mizhdystsyplinarnist navchannia: novi zavdannia v umovakh modernizatsii vyshchoi profesiinoi inshomovnoi osvity [Studies:new tasks in the conditions of modernizationofhigher professional foreign education]. Spirituality of personality: methodology, theory and practice. Vol. 3 (62), pp. 156–164. [in Ukrainian].
Tverezovska, N.T. (2012). Suchasni pidkhody do vyznachennia sutnosti poniattia “mizhpredmetni zviazky” [Themodern going is near determination of essence of concept “intersubject copulas”]. Pedagogics of higher andmiddle school. Vol. 34, pp. 315–320. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2745-19#Text [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.