МІЖДИСЦИПЛІНАРНИЙ ПІДХІД У ВИКЛАДАННІ ФАХОВИХ ДИСЦИПЛІН В СИСТЕМІ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ФАРМАЦЕВТІВ

Автор(и)

  • Наталія Лисенко

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2023.276116

Ключові слова:

професійна підготовка; міждисциплінарний підхід; фахові дисципліни; підсумкова атестація; навчальний процес; системний підхід; переддипломна практика

Анотація

Розкрито сутність міждисциплінарного підходу в системі підготовки майбутніх бакалаврів спеціальності “Фармація, промислова фармація”. Обґрунтовано, що міждисциплінарний підхід у викладанні фахових дисциплін є важливим з точки зору забезпечення якості фахового вишколу майбутніх спеціалістів практичної фармації. Акцентовано увагу не лише на процесі підготовки фахівців-фармацевтів, а й на використанні міждисциплінарного підходу при підготовці випускників до комплексного кваліфікаційного іспиту.

За результатами проведеного дослідження окреслено першочергові завдання, які становлять організаційно-педагогічну основу фахової підготовки майбутніх фармацевтів на засадах міждисциплінарного підходу. Наголошено на необхідності розроблення адекватних форм і методів стимулювання студентів до самостійної роботи як невід’ємної складової підготовки фахівців фармацевтичної галузі.

Біографія автора

Наталія Лисенко

викладач циклової комісії професійних фахових дисциплін Черкаської медичної академії

Посилання

Azatian, V., Zavitrenko, D., Zavitrenko, A., Baraniuk, I. & Krasnoshchok, I. (2020). Determination of Professional Awareness of a Future Specialist at the Professional Training Stage. Revista Romaneasca Pentru Educatie Multidimensionala. No. 12 (2), pp. 38–47. [in English].

Galii, L.V. & Seropyan, T.M. (2017). Metodychni ta orhanizatsiini problemy uprovadzhennia dystantsiinoi formy navchannia u farmatsevtychnu osvitu [Methodological and organizational problems of the introduction of distance education in pharmaceutical education]. Social pharmacy in health care. Vol. 3, No. 3. pp. 3–11. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/sphhc_2017_3_3_3 [in Ukrainian].

Galii, L.V. & Seropyan, T.M. (2017). Vprovadzhennia dystantsiinoi formy navchannia u farmatsevtychnu osvitu (na prykladi natsionalnoho farmatsevtychnoho universytetu). [Implementation of distance education in pharmaceutical education (on the example of the national pharmaceutical university)]. Pharmaceutical journal. No. 3. pp. 112–117. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Phch_2017_3_17 [in Ukrainian].

Kaidalova, L.G. (2010). Profesiina pidhotovka maibutnikh fakhivtsiv farmatsevtychnoho profiliu u vyshchykh navchalnykh zakladakh [Professional training of future pharmaceutical specialists in higher educational institutions]. Monograph. 411 p. [in Ukrainian].

Kolot, A.M. (2014). Mizhdystsyplinarnyi pidkhid yak peredumova rozvytku ekonomichnoi nauky ta osvity [Interdisciplinaryapproach as pre-conditionof development of economic science and education]. Bulletin of KNU named after Taras Shevchenko. Series: “Economics”. No. 158, pp. 18–22. [in Ukrainian].

Lysachenko, O.D. (2012). Rol mizhdystsyplinarnoi intehratsii u formuvanni klinichnoho myslennia studenta [Arole of interdisciplinary integration is in forming of theclinical thinking of student]. Announcer of problems of biologyand medicine. Issue. 3, Vol. 2 (95), pp. 133–135. [in Ukrainian].

Maksymchuk, L. (2014). Zabezpechennia intehratyvnoho pidkhodu u humanitarnii pidhotovtsi maibutnikh likariv v umovakh interaktyvnoho navchannia [Providing of interactive approach is in humanitarian preparation of future doctors in the conditions of interactive studies]. Pedagogical discourse. Vol. 16, pp. 107–112. [in Ukrainian].

Menedzhment ta marketynh u farmatsii [Management and marketing in pharmacy]. Training. manual for students higher education institutions. V.V. Maly, L.P. Dorokhova, S.V. Zhadko [and others]; under the editorship V. V. Maloy. Kharkiv: National University of Applied Sciences; Original, 2015. 396 p. [in Ukrainian].

Pro osvitu: Zakon Ukrainy vid 05.09.2017 № 2145-VIII. [About education Low of Ukraine of Septemder 5, 2017 No. 2145-VIII]. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19#Text [in Ukrainian].

Pro fakhovu peredvyshchu osvitu: Zakon Ukrainy vid 06.06.2019 № 2745-VIII [About professional preliminary education. Low of Ukraine of June 6, 2019 No. 2745-VIII]. [in Ukrainian].

Pro zatverdzhennia Instruktsii iz sanitarno-protyepidemichnoho rezhymu aptechnykh zakladiv: Nakaz MOZ Ukrainy vid 31.05.2006 № 275. [On the approval of the Instructions on the sanitary and anti-epidemic regime of pharmacy establishments: Order of the Ministry of Health of Ukraine of May 31, 2006 No. 275]. Available at: https://zakononline.com.ua/documents/show/268531268596 [in Ukrainian].

Sura, N.A. (2014). Mizhdystsyplinarnist navchannia: novi zavdannia v umovakh modernizatsii vyshchoi profesiinoi inshomovnoi osvity [Studies:new tasks in the conditions of modernizationofhigher professional foreign education]. Spirituality of personality: methodology, theory and practice. Vol. 3 (62), pp. 156–164. [in Ukrainian].

Tverezovska, N.T. (2012). Suchasni pidkhody do vyznachennia sutnosti poniattia “mizhpredmetni zviazky” [Themodern going is near determination of essence of concept “intersubject copulas”]. Pedagogics of higher andmiddle school. Vol. 34, pp. 315–320. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2745-19#Text [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-03-31

Номер

Розділ

Статті