ЗНАЧЕННЯ ПЕДАГОГІЧНОЇ СПАДЩИНИ ІВАНА КИПРІЯНА ДЛЯ РОЗВИТКУ МУЗИЧНОЇ ОСВІТИ ГАЛИЧИНИ ДРУГОЇ ПОЛОВИНИ XIX – ПОЧАТКУ XX СТОЛІТТЯ

Автор(и)

  • Іван Фрайт
  • Євгенія Шуневич

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2023.276121

Ключові слова:

музична освіта; національне виховання; педагогічна діяльність; музичне мистецтво; педагогічна спадщина

Анотація

У статті здійснено аналіз педагогічної спадщини Івана Кипріяна та розкрито її значення для розвитку музичної освіти Галичини другої половини XIX – початку XX ст. Встановлено, що вона є глибоко національною за змістом і підпорядкована вихованню молоді на засадах духовності та національно-патріотичної свідомості, сприяє збереженню пісенних традицій українського народу.

У своїй музично-педагогічній діяльності Іван Кипріян дотримувався принципу єдності національного та музичного виховання, активно впливав на розвиток національних переконань і свідомості учнів.

Біографії авторів

Іван Фрайт

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри музично-теоретичних дисциплін та інструментальної підготовки Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка

Євгенія Шуневич

доцент кафедри вокально-хорового, хореографічного та образотворчого мистецтва Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка

Посилання

Vakhnianyn, A. (1885). Uchebnyk muzyky i spivu [Textbook of music and singing]. Dilo. No. 16. p. 4. [in Ukrainian].

Visti (1885). [News]. No. 4. p. 48. [in Ukrainian].

Domanska, H. (1998). Otets Ivan Kypriian viryv, shcho v khvylyni yoho smerti sviati u nebi dadut yomu chystu sorochku [Father Ivan Kyprian believed that at the moment of his death the saints in heaven would give him a clean shirt]. The way victory. No. 26. [in Ukrainian].

Kypriian, I. (1882). Do rukovodstva pry zakladanniu khoru [To the management when laying the choir]. School magazine. No. 1. pp. 1–3; No. 2. pp. 11–14. [in Ukrainian].

Kypriian, I. (1886). Nauka spivu po slukhu v pershykh dvokh shkilnykh rokakh narodnykh shkil [The science of singing by ear in the first two school years of folk schools]. School magazine. No. 1. p. 1–4; No. 2; No. 3. pp. 17–19; No. 4. pp. 26–28; No. 7. pp. 49–51; No. 8. pp. 57–58. [in Ukrainian].

Kypriian, I. (1883). Stupenytsy: Vyiemok z “Uchebnyka pochatkovykh vidomostei muzyky i spivu” [Degrees: Excerpt from the “Textbook of elementary knowledge of music and singing”]. School magazine. No. 5. pp. 33–35; No. 6. pp. 41–42; No. 7. pp. 49–51; No. 8. pp. 57–59; No. 9. pp. 65–67. [in Ukrainian].

Kipriyan, I. (1885). Uchebnyk pochatkovykh vidomostei muzyky i spivu [Textbook of elementary knowledge of music and singing]. Przemyśl, 88 p. [in Poland].

Liudkevych, S. (1905). Nashi shkilni spivanyky [Our school songs]. Artistic herald. Lviv. No. 9–10. pp. 122–123. [in Ukrainian].

Novi knyzhky (1885). [New books]. School magazine. No. 4. p. 32. [in Ukrainian].

Frait, I. (2014). Vnesok Ivana Kypriiana v teoriiu i praktyku muzychno-estetychnoho vykhovannia Zakhidnoi Ukrainy (druha polovyna XIX – pochatok XX st.) [Ivan Kyprian’s contribution to the theory and practice of musical and aesthetic education in Western Ukraine (second half of the 19th – beginning of the 20th century)]. Folk instrumental art at the turn of the 20th – 21st centuries: a collection of materials and theses of the 8th International Scientific and Practical Conference. Drohobych. pp. 88–90. [in Ukrainian].

Frait, I. (2001). Zabuta pedahohichna spadshchyna Ivana Kypriiana [The forgotten pedagogical legacy of Ivan Kyprian]. Sources. No. 1–2. pp. 14–19. [in Ukrainian].

Frait, I. (2001). I. Kypriian – kompozytor, pedahoh, sviashchenyk [I. Kyprian is a composer, teacher, priest]. Boyki. Drohobych. pp. 270–274. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-03-31

Номер

Розділ

Статті