ОРГАНІЗАЦІЙНО-ДИДАКТИЧНІ УМОВИ ФОРМУВАННЯ ВМІНЬ ВІЗУАЛІЗАЦІЇ НАВЧАЛЬНОЇ ІНФОРМАЦІЇ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ

Автор(и)

  • Інна Ліпчевська

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2023.277336

Ключові слова:

організаційно-дидактичні умови; уміння; візуалізація навчальної інформації; візуальна грамотність; професійно-педагогічна компетентність; майбутній вчитель початкової школи; форми, методи і засоби навчання; інформатизація освіти; початкова освіта

Анотація

У статті представлено й охарактеризовано організаційно-дидактичні умови формування та розвитку вмінь візуалізації навчальної інформації майбутніх учителів початкової школи в процесі їхньої професійно-педагогічної підготовки в педагогічних закладах вищої освіти, а саме: оновлення змісту профільних предметів у контексті надання знань про візуалізацію навчальної інформації як складову початкової освіти; наскрізне використання форм, методів і засобів візуалізації у навчально-пізнавальній діяльності студентів з дисциплін психолого-педагогічного циклу та протягом виробничої педагогічної практики; створення у межах освітнього середовища вищої школи освітнього осередку з питань візуалізації навчальної інформації.

Біографія автора

Інна Ліпчевська

аспірантка Інституту педагогіки НАПН України

Посилання

Drushliak, M.H. (2020). Teoriia i praktyka formuvannia vizualno-informatsiinoi kultury maibutnikh uchyteliv matematyky ta informatyky u zakladakh vyshchoi osvity [Theory and practice of visual and informational culture formation amit future mathematics and computer science teachers in higher education institutions]. Doctor’s thesis. Sumy State Pedagogical University A.S. Makarenko, 594 p. [in Ukrainian].

Zhytienova, N.V. (2020). Teoretychni i metodychni zasady profesiinoi pidhotovky maibutnikh uchyteliv pryrodnycho-matematychnykh dystsyplin do vykorystannia tekhnolohii vizualizatsii v osvitnomu protsesi [Theoretical and methodological principles of professional training of natural and mathematical disciplines future teachers for the visualization technologies use in the educational process]. Doctor’s thesis. H.S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University, 538 p. [in Ukrainian].

Zaredinova, E.R. (2017). Osvitnie seredovyshche vyshchoho navchalnoho zakladu: Naukovi pidkhody do traktuvannia struktury [The educational environment of a higher educational institution: Scientific approaches to the interpretation of the structure]. Proceedings of the National Aviation University. Series Pedagogy Psychology. Kyiv, 11, pp. 53–58. [in Ukrainian].

Lipchevska, I.L. (2022). Vyznachennia sutnosti vmin vizualizatsii navchalnoi informatsii maibutnikh uchyteliv pochatkovoi shkoly [Determining the essence of the educational information visualization skills of future primary school teachers]. Youth & market. Kyiv, 7–8 (205–206), pp. 151–156. [in Ukrainian].

Lipchevska, I.L. (2022). Vizualizatsiia navchalnoi informatsii: Robota z naukovo-piznavalnym tekstom u pochatkovii shkol [Visualizations of educational information: Working with scientific and cognitive text in primary schools]. Youth & market. Kyiv, 9–10 (207–208), pp. 127–133. [in Ukrainian].

Lipchevska, I.L. (2022). Suchasnyi pidruchnyk dlia pochatkovoi shkoly: Problema vizualizatsii [Modern textbook for primary schools: The problem of visualization]. Problems of the modern textbook. Kyiv, No. 29, pp. 108–116. [in Ukrainian].

Malykhin, O.V. (2015). Dydaktychni mekhanizmy formuvannia refleksyvnoi kompetentnosti studentiv [Didactic mechanisms of student’s reflective competence formation]. Problems of education, pp. 206–211. [in Ukrainian].

Malykhin, O.V. & Zahorulko, M.O. (2018). Metodolohichni osnovy vyznachennia dydaktychnykh umov u doslidzhenniakh z teorii navchannia [Methodological foundations of the didactic conditions definition in research on the theory of learning]. Strategies for internalizing the content of future philologists professional training: Theory and practice. Kyiv, pp. 45–71. [in Ukrainian].

Malykhin, O.V. & Lipchevska, I.L. (2022). Vizualizatsiia navchalnoi informatsii yak skladova profesiinoi pidhotovky maibutnoho vchytelia pochatkovoi shkoly [Visualization of educational information as a component of professional training of future primary school teacher]. Ukrainian educational journal. Kyiv, 4, pp. 59–67. [in Ukrainian].

Malykhin, O.V. (2013). Metodolohichni osnovy vyznachennia dydaktychnykh umov u doslidzhenniakh z teorii navchannia (u vyshchii shkoli) [Methodological bases for didactic conditions determining in studies on the theory of learning (in higher education)]. Scientific works. Pedagogy. Kherson, Vol. 215 (203), pp. 11–14. [in Ukrainian].

Malykhin, O.V. (2010). Pedahohichne modeliuvannia systemy orhanizatsii samostiinoi navchalnoi diialnosti studentiv vyshchykh pedahohichnykh navchalnykh zakladiv [Pedagogical modeling of the organizing independent educational activities system of higher pedagogical educational institutions students]. Youth & market. Kyiv, 11, pp. 21–27. [in Ukrainian].

Malykhin, O.V. (2016). Formuvannia indyvidualnykh stratehii navchannia zasobamy kompiuternykh tekhnolohii yak pedahohichna problema [Formation of individual learning strategies by computer technologies means as a pedagogical problem]. Bulletin of the Chernihiv National Pedagogical University. Series: Pedagogical sciences. Chernihiv, No. 133, pp. 124–126. [in Ukrainian].

Sukhomlynskyi, V.O. (1988). Rozmova z molodym dyrektorom [The conversation with a young director]. Kyiv, 284 p. [in Ukrainian].

Khrykov, Ye.M., Adamenko, O.V. & Kurylo, V.S. (2013). Metodolohichni zasady pedahohichnoho doslidzhennia [Methodological principles of pedagogical research]. Luhansk, 248 p. [in Ukrainian].

Malykhin, O.V. & Aristova, N.O. (2019). Improving computer engineering and information technologies undergraduate students’ training through combination of formal, non-formal and informal learning. Environment. Technologies. Resources. Proceedings of the International Scientific and Practical Conference, Vol. 2, p. 208. Available at: https://doi.org/10.17770/etr2019vol2.4113 [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-06-08

Номер

Розділ

Статті