ОСОБЛИВОСТІ НЕФОРМАЛЬНОГО НАВЧАННЯ ЗАСОБАМИ MOOC У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2023.278062

Ключові слова:

неформальне навчання; МООС; онлайн-курси; заклад вищої освіти; безкоштовне навчання

Анотація

Стаття присвячена особливостям неформального навчання засобами МООС у закладах вищої освіти. Акцентовано увагу на тому, що здобувачі освіти та науково-педагогічні працівники мають можливості безкоштовно використовувати онлайн-ресурси на закордонних платформах Udemy, Coursera, Edx, Alison. З’ясовано, що кожен ЗВО має можливість у корпоративному доступі електронної пошти зареєструвати здобувачів освіти та науково-педагогічних працівників для подальшої роботи на онлайн-ресурсах. Наголошено, що системна робота на онлайн-платформах з метою проходження онлайн-курсів, дозволить українським користувачам використовувати платні ресурси на безоплатній основі, що є запорукою успішного навчання в дистанційному форматі.

Біографії авторів

Тетяна Шарова

доктор філологічних наук, професор кафедри суспільно-гуманітарних наук Таврійського державного агротехнологічного університету імені Дмитра Моторного

Аліна Землянська

кандидат філологічних наук, доцент кафедри суспільно-гуманітарних наук  Таврійського державного агротехнологічного університету імені Дмитра Моторного

Посилання

Adamova, I. & Holovachuk, T. (2012). Dystantsiine navchannia: suchasnyi pohliad na perevahy ta problemy [Distance learning: A contemporary perspective on benefits and challenges]. Origins of pedagogical skills. No. 10. pp. 3–6. [in Ukrainian].

Batsurovska, I.V. (2015). Masovi vidkryti dystantsiini kursy: innovatsiina tendentsiia v osviti [Mass open distance courses: an innovative trend in education]. Scientific Bulletin of Mykolaiv National University named after V.O. Sukhomlynskyi. Series: Pedagogical sciences. No. 1. pp. 31–34. [in Ukrainian].

Masovi onlain kursy daiut bilshe mozhlyvostei dlia yakisnoi osvity ditei z silskykh shkil ta nepidkontrolnykh terytorii [Mass online courses provide more opportunities for quality education of children from rural schools and uncontrolled territories]. Available at: https://mon.gov.ua/ua/news/1-be-smart-presentation [in Ukrainian].

Makhynia, T. (2020). Intehratsiia masovykh vidkrytykh onlain kursiv u protses pidhotovky menedzheriv osvity v umovakh mahistratury [Integration of mass open online courses in the process of training managers of education in the conditions of a master’s degree]. Adaptive Management: Theory and Practice. Series Pedagogics. No. 10 (19). pp. 4–28. [in Ukrainian].

Osetskyi, V.L. & Tatomyr, IL. (2017). Rol masovykh vidkrytykh onlain-kursiv u suchasnomu osvitnomu landshafti [The role of massive open online courses in the modern educational landscape]. Ukraine economy. No. 12. pp. 86–98. [in Ukrainian].

Panchenko, L.F. (2013). Masovyi vidkrytyi onlain-kurs yak alternatyvna forma pidvyshchennia kvalifikatsii vykladacha vyshchoi shkoly [Massive open online course as an alternative form of professional development of the teacher of the high school]. Education and pedagogical science. No. 1. pp. 19–28. [in Ukrainian].

Skydanenko, A.S. & Sharova, T.M. (2019). Zmishane navchannia: vykorystannia onlain-platformy Edera dlia vyvchennia ukrainskoi movy i literatury [Blended learning: using the Edera online platform to study Ukrainian language and literature]. Ukrainian literature in the pan-European context. No. 3. pp. 215–219. [in Ukrainian].

Terletska, T. (2020). Analiz vykorystannia masovykh vidkrytykh onlain kursiv v osvitnomu protsesi universytetu na prykladi spetsialnosti “Doshkilna osvita” [Analysis of the use of mass open online courses in the educational process of the university on the example of the specialty “Preschool Education”]. Electronic scientific publication “Open Educational E-Environment of a Modern University”. No (8). pp. 136–146. [in Ukrainian].

Sharov, S.V. (2018). Kompetentnisnyi pidkhid: perevahy, struktura ta osoblyvosti [Competency approach: advantages, structure and features]. Scientific Bulletin of Mykolaiv National University named after V.O. Sukhomlynskyi. Pedagogical sciences. No. 4 (63). pp. 194–199. [in Ukrainian].

Sharov, S.V. & Sharova, T.M. (2018). Analiz onlain kursiv z prohramuvannia [Analysis of online programming courses]. Actual scientific research in the modern world. No. 8(40). pp. 150–155. [in Ukrainian].

Sharova, T.M. & Sharov, S.V. (2018). Masovi vidkryti onlain kursy yak mozhlyvist pidvyshchennia konkurentospromozhnosti fakhivtsia [Mass open online courses as an opportunity to increase the competitiveness of a specialist]. A young scientist. Vol. 9. No. 61.1. pp. 137–140. [in Ukrainian].

Shunevych, B. & Rak, N. (2019). Perspektyvy vykorystannia masovykh vidkrytykh onlain-kursiv u zakladakh vyshchoi osvity Ukrainy [Prospects for the use of mass open online courses in higher education institutions of Ukraine]. Bulletin of Lviv University. Pedagogical series. No. 34. pp. 271–278. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-06-08

Номер

Розділ

Статті