ORGANISATIONAL FORMS AND METHODS OF PHYSICAL EDUCATION TEACHERS’ PROFESSIONAL DEVELOPMENT AT MULTYDISCIPLINARY HEI

Автор(и)

  • Fedir Zagura

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2023.279105

Ключові слова:

викладач фізичного виховання; багатогалузевий заклад вищої освіти; професійний розвиток; організаційні форми професійного розвитку; методи професійного розвитку

Анотація

У статті висвітлено проблему застосування різноманітних організаційних форм і методів у професійному розвитку викладачів фізичного виховання багатогалузевих закладів вищої освіти. Виконано аналіз науково-педагогічної літератури, що присвячена питанням операційного компонента професійного розвитку. Охарактеризовано ділові та рольові ігри, тренінги різного призначення, майстер-класи, які проводять досвідчені викладачі, семінари та вебінари, дискусії, моделювання, командна робота, каскадний метод, виконання творчих завдань, делегування функцій, ротація, а також проєктний метод, складання портфоліо. Наведено їхні характеристики, виділено переваги та наведено порядок їх використання. Зроблено висновок, що використання різноманітних організаційних форм і методів професійного розвитку сприяє формуванню інтересу викладачів фізичного виховання до розширення знань, урізноманітнення форм і моделей, застосування різних методів у власному досвіді; спрямованості професійного розвитку на організаційну, наукову, навчальну, навчально-методичну, міжнародну, оздоровчо-профілактичну, спортивно-дозвіллєву, спортивну діяльність; розкриттю індивідуальних, творчих здібностей, внутрішнього потенціалу викладачів фізичного виховання під час участі у внутрішніх і зовнішніх формах та моделях професійного розвитку, а також використання різноманітних методів. Представлено перспективи подальших наукових досліджень.

Біографія автора

Fedir Zagura

кандидат наук з фізичного виховання і спорту,  завідувач кафедри атлетичних видів спорту Львівського державного університету фізичної культури  імені Івана Боберського

Посилання

Mukan, N. & Morska, N. (2022). Doslidzhennia stavlennia vykladachiv do orhanizatsii profesiinoho rozvytku u dystantsiinomu formati (na prykladi Natsionalnoho universytetu “Lvivska politekhnika”) [Study of the attitude of teachers to the organization of professional development in a distance format (on the example of Lviv Polytechnic National University)]. Youth and the market. No. 1 (199). pp. 33–38. [in Ukrainian].

Onishchenko, O.V. (2015). Treninh yak innovatsiina metodyka navchannia v systemi pisliadyplomnoi pedahohichnoi osvity [Training as an innovative teaching method in the system of postgraduate pedagogical education]. Bulletin of the Chernihiv National Pedagogical University. Series: Pedagogical sciences. Issue 132. pp. 106–109. [in Ukrainian].

Bakhmat, N., Maksymchuk, B., Voloshyna, O., Kuzmenko, V., Matviichuk, T., Kovalchuk, A. & Manzhos, E. (2019). Designing cloud-oriented university environment in teacher training of future physical education teachers. Journal of Physical Education and Sport. Vol. 19 (Supplement issue 4). pp. 1323–1332. [in English].

Bardaglio, G., Marasso, D., Magno, F., Rabaglietti, E. & Ciairano, S. (2015). Team-teaching in physical education for promoting coordinative motor skills in children: the more you invest the more you get. Physical Education and Sport Pedagogy. No. 20 (3). pp. 268–282. [in English].

Carraro, A., Colangelo, A., Santi, G., Conti, C., Petrini, M. & Gobbi, E. (2022). An Internet-Supported Continuing Professional Development Training with Secondary School Physical Education Teachers: Protocol for the Physical Education for Moving (PE4MOVE) Trial. Sustainability. Vol. 14 (18). 11579. [in English].

Crow, M.L. & Nelson, L.P. (2015). The effects of using academic role-playing in a teacher education service-learning course. International Journal of Role Playing. Vol. 5 (5). pp. 39–53. [in English].

Hastie, P.A., MacPhail, A., Calderón, A. & Sinelnikov, O.A. (2015). Promoting professional learning through ongoing and interactive support: Three cases within physical education. Professional development in education. Vol. 41 (3). pp. 452–466. [in English].

Henriksen, T.D. (2004). On the transmutation of educational role-play: A critical reframing to the role-play in order to meet educational demands. Beyond role and play – tools, toys and theory for harnessing the imagination. M. Montola, & J. Stenros (eds.). Helsinki: Ropecon, pp. 107–130. [in English].

Ko, B., Wallhead, T. & Ward, P. (2006). Professional development workshops: What do teachers learn and use. Journal of Teaching in Physical Education. Vol. 25 (4). pp. 397–412. [in English].

Lander, N., Lewis, S., Nahavandi, D., Amsbury, K. & Barnett, L.M. (2022). Teacher perspectives of online continuing professional development in physical education. Sport, Education and Society. Vol. 27 (4). pp. 434–448. [in English].

MacPhail, A., Tannehill, D., Avsar, Z. (2019). European Physical Education Teacher Education Practice: Initial, Induction and Professional Development. Meyer & Meyer Sport Ltd, 30 p. [in English].

Miller, A., Eather, N., Gray, S., Sproule, J., Williams, C., Gore, J. & Lubans, D. (2017). Can continuing professional development utilizing a game-centred approach improve the quality of physical education teaching delivered by generalist primary school teachers? European Physical Education Review. Vol. 23 (2). pp. 171–195. [in English].

Mon, C.C., Dali, M.H. & Sam, L.C. (2016). Implementation of Lesson Study as an Innovative Professional Development Model among Malaysian School Teachers. Malaysian Journal of Learning and Instruction. Vol. 13 (1). pp. 83–111. [in English].

Shaftel, F.R. & Shaftel, G.A. (1967). Role playing for social values. Englewood Cliffs, NJ: Prestice Hall, Inc., 431 p. [in English].

Williams, R.T. (2020). A Systematic Review of the Continuous Professional Development for Technology Enhanced Learning Literature. Engineering International. Vol. 8 (2). pp 61–72. [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-06-08

Номер

Розділ

Статті