НАРОДНА ТВОРЧІСТЬ ЯК ЗАСІБ ФОРМУВАННЯ МОВЛЕННЄВОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ УЧНІВ П’ЯТИХ КЛАСІВ НА УРОКАХ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2023.279118Ключові слова:
мовленнєва компетентність; український фольклор; уроки української мови; діяльнісний підхід; інноваційні технологіїАнотація
У статті розглянуто питання формування мовленнєвої компетентності учнів п’ятих класів на уроках української мови засобом усної народної творчості. Проаналізовано основні дослідження і публікації щодо розв’язання порушеної проблеми, окреслено перспективі її подальшого вивчення. Визначено низку суперечностей, врегулювання яких сприятиме ефективному формуванню мовленнєвих умінь і навичок учнів. Автором констатується, що розвиток мовленнєвої компетентності школярів доцільно здійснювати на засадах особистісно орієнтованого та діяльнісного підходів з використанням інноваційних технологій навчання.
Посилання
Vernyhora, O. (2015). Spetsyfika vyvchennia usnoi narodnoi tvorchosti uchniamy osnovnoi shkoly [The specifics of studying oral folk art by primary school students]. Problems of modern teacher training. No. 12, pp. 24–32. [in Ukrainian].
Vyshkivska, V., Shykyrynska, O. & Bevzo, H. (2021). Obhruntuvannia rozvyvalnoho potentsialu navchannia yak umovy stvorennia spivdiialnisnoho osvitnoho prostoru [Justification of the developmental potential of education as a condition of creating a collaborative educational space]. Youth and the market. No. 9 (195), pp. 100–104. [in Ukrainian].
Derzhavnyi standart bazovoi serednoi osvity, zatverdzhenyi postanovoiu Kabinetu Ministriv Ukrainy vid 30 veresnia 2020 r. [State standard of basic secondary education (2020), approved by the resolution of the Cabinet of Ministers of Ukraine]. [in Ukrainian].
Maftyn, L., Predyk, A. & Shevchuk, K. (2019). Pedahohichnyi potentsial ukrainskykh narodnykh paremii [Pedagogical potential of Ukrainian folk paremies]. Pedagogical sciences: theory, history, innovative technologies. No. 10 (94), pp. 160–172. [in Ukrainian].
Pentyliuk, M.I. (2011). Movna osobystist uchnia v prospektsii movlennievoho spilkuvannia [Speech personality of the student in the prospection of speech communication]. Actual problems of modern linguistic didactics: a collection of articles. Kyiv, 256 p. [in Ukrainian].
Fedorchenko, H.M. (2016). Formuvannia natsionalnoi samosvidomosti uchniv zasobamy folkloru [Frming national self-awareness of students by means of folklore]. Young Scientist. No. 5 (32), pp. 383–386. [in Ukrainian].
Shvets, K., Ostrovskyi, M., Varunkiv, O. & Savelikhina, I. (2022). Shliakhy optymizatsii zmistu navchalnykh dystsyplin u zakladakh vyshchoi osvity Ukrainy [Ways of optimizing the content of educational disciplines in higher educational institutions of Ukraine]. Youth and the market. No. 9–10 (207–208), pp. 7–11. DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4634.2022.271028. [in Ukrainian].
Shevchuk, Z.S. (2015). Problema movnoi osobystosti v suchasnomu movoznavstvi [The problem of speech identity in modern linguistics]. Scientific journal of the National Pedagogical University named after M.P. Drahomanov. Series 10. Problems of grammar and lexicology of the Ukrainian language: Collection of scientific works. Kyiv: NPU named after M.P. Drahomanov, Vol. 12, pp. 238–240. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.