НАРОДНА ТВОРЧІСТЬ ЯК ЗАСІБ ФОРМУВАННЯ МОВЛЕННЄВОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ УЧНІВ П’ЯТИХ КЛАСІВ НА УРОКАХ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ

Автор(и)

  • Надія Луцан
  • Олександр Воробець

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2023.279118

Ключові слова:

мовленнєва компетентність; український фольклор; уроки української мови; діяльнісний підхід; інноваційні технології

Анотація

У статті розглянуто питання формування мовленнєвої компетентності учнів п’ятих класів на уроках української мови засобом усної народної творчості. Проаналізовано основні дослідження і публікації щодо розв’язання порушеної проблеми, окреслено перспективі її подальшого вивчення. Визначено низку суперечностей, врегулювання яких сприятиме ефективному формуванню мовленнєвих умінь і навичок учнів. Автором констатується, що розвиток мовленнєвої компетентності школярів доцільно здійснювати на засадах особистісно орієнтованого та діяльнісного підходів з використанням інноваційних технологій навчання.

Біографії авторів

Надія Луцан

доктор педагогічних наук, професор кафедри початкової освіти Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника

Олександр Воробець

аспірант кафедри початкової освіти Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника

Посилання

Vernyhora, O. (2015). Spetsyfika vyvchennia usnoi narodnoi tvorchosti uchniamy osnovnoi shkoly [The specifics of studying oral folk art by primary school students]. Problems of modern teacher training. No. 12, pp. 24–32. [in Ukrainian].

Vyshkivska, V., Shykyrynska, O. & Bevzo, H. (2021). Obhruntuvannia rozvyvalnoho potentsialu navchannia yak umovy stvorennia spivdiialnisnoho osvitnoho prostoru [Justification of the developmental potential of education as a condition of creating a collaborative educational space]. Youth and the market. No. 9 (195), pp. 100–104. [in Ukrainian].

Derzhavnyi standart bazovoi serednoi osvity, zatverdzhenyi postanovoiu Kabinetu Ministriv Ukrainy vid 30 veresnia 2020 r. [State standard of basic secondary education (2020), approved by the resolution of the Cabinet of Ministers of Ukraine]. [in Ukrainian].

Maftyn, L., Predyk, A. & Shevchuk, K. (2019). Pedahohichnyi potentsial ukrainskykh narodnykh paremii [Pedagogical potential of Ukrainian folk paremies]. Pedagogical sciences: theory, history, innovative technologies. No. 10 (94), pp. 160–172. [in Ukrainian].

Pentyliuk, M.I. (2011). Movna osobystist uchnia v prospektsii movlennievoho spilkuvannia [Speech personality of the student in the prospection of speech communication]. Actual problems of modern linguistic didactics: a collection of articles. Kyiv, 256 p. [in Ukrainian].

Fedorchenko, H.M. (2016). Formuvannia natsionalnoi samosvidomosti uchniv zasobamy folkloru [Frming national self-awareness of students by means of folklore]. Young Scientist. No. 5 (32), pp. 383–386. [in Ukrainian].

Shvets, K., Ostrovskyi, M., Varunkiv, O. & Savelikhina, I. (2022). Shliakhy optymizatsii zmistu navchalnykh dystsyplin u zakladakh vyshchoi osvity Ukrainy [Ways of optimizing the content of educational disciplines in higher educational institutions of Ukraine]. Youth and the market. No. 9–10 (207–208), pp. 7–11. DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4634.2022.271028. [in Ukrainian].

Shevchuk, Z.S. (2015). Problema movnoi osobystosti v suchasnomu movoznavstvi [The problem of speech identity in modern linguistics]. Scientific journal of the National Pedagogical University named after M.P. Drahomanov. Series 10. Problems of grammar and lexicology of the Ukrainian language: Collection of scientific works. Kyiv: NPU named after M.P. Drahomanov, Vol. 12, pp. 238–240. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-06-08

Номер

Розділ

Статті