ФОРМУВАННЯ ОСОБИСТОСТІ МАЙБУТНЬОГО ЛІКАРЯ ЯК “ЛЮДИНИ КУЛЬТУРИ”
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2023.279119Ключові слова:
студенти-медики; лікарі; “людина культури”; професійна підготовка; ЗВМО; культура; особистістьАнотація
Сучасний період характеризує “людину культури” як рушійну силу, що визначає взаємовідносини, безпеку, благополуччя, виживання й розвиток особистості і суспільства загалом.
“Людина культури” розглядається як особистість діалогічна, оскільки у нинішніх умовах взаємини особистості з навколишніми і світом можуть бути успішними, якщо ґрунтуються на основі діалогу. Також діалогічна функція проявляється у здатності до комунікації, відкритості для творчої взаємодії та спільної кооперації. Власне ідея розвиватися, знаходити та оновлювати знання і практичні навички, системно мислити й породжувати нові ідеї, проявляти ініціативу та керувати емоціями, оцінювати ризики клінічної ситуації чи обґрунтовувати тактику лікування або власну позицію лише вступаючи у стосунки з колегами. Крім того, існує взаємозв’язок процесів розвитку емпатії і самореалізації особистості, що підводить до самовдосконалення на основі звернення до культури взаємовідносин, поваги до особистості та її прав; розвитку прагнення до самопізнання, самовдосконалення; формування позитивної “Я-концепції”; досвіду міжособистісної взаємодії; здатності до соціальної творчості, цивільної відповідальності.
Посилання
Bibler, V.S. (1990). Ot naukonaucheniya k logike kultury [From science to the logic of culture]. Two philosophical introductions to the 21st century. 413 p.
Dvortseva, H.V. (2010). Sutnisna kharakterystyka ponyattya lyudyny kultury [Essential characteristics of the concept of human culture]. Personal spirituality: methodology, theory and practice. No. 6 (41), pp. 47–53. [in Ukrainian].
Rusanivsky, V.M. (1990). Kultura ukrayinskoyi movy [Culture of the Ukrainian language: Directory]. Kyiv, 298 p. [in Ukrainian].
Khomenko, T. (2011). Lyudyna kultury u multykulturnomu sviti suchasnosti: komunikatyvnyy aspect [A person of culture in the multicultural world of today: communicative aspect]. Bulletin of Lviv University]. Vol. 34. pp. 209–216. Available at: file:///D:/pictures/4573-9393-1-PB.pdf [in Ukrainian].
Chikarkova, M. (2016). Ponyattya “Lyudyna Kultury” yak fantomna definitsiya [The concept of “Man of Culture” as a phantom definition]. Religion and Society. No. 3–4 (23–24). pp. 109–112. Available at: http://en.chnu.edu.ua/wpcontent/uploads/2017/06/2016_3-422-23_14_M.Chikarkova.pdf [in Ukrainian].
Yatsenko, T.S. (2006). Osnovy hlybynnoyi psykhokorektsiyi: fenomenolohiya, teoriya i praktyka [Fundamentals of deep psychocorrection: phenomenology, theory and practice]. Study guide. Kyiv, 382 p. [in Ukrainian].
Yatsenko, T.S. (2010). Diahnostyko-korektsiyni osoblyvosti hlybynno-psykholohichnoyi praktyky [Diagnostic and corrective features of deep psychological practice]. Scientific journal of the NPU named after M.P. Drahomanov. Series No. 12. Psychological sciences: Collection. scientific works. Kyiv, No. 29 (53). pp. 30–35. [in Ukrainian].
Psykholohichnyy slovnyk (1982). [Psychological dictionary]. (Ed.). V.I. Voitko. Kyiv. 215 p. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.