ФОРМУВАННЯ ОСОБИСТОСТІ МАЙБУТНЬОГО ЛІКАРЯ ЯК “ЛЮДИНИ КУЛЬТУРИ”

Автор(и)

  • Оксана Ісаєва
  • Ганна Шайнер

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2023.279119

Ключові слова:

студенти-медики; лікарі; “людина культури”; професійна підготовка; ЗВМО; культура; особистість

Анотація

Сучасний період характеризує людину культури як рушійну силу, що визначає взаємовідносини, безпеку, благополуччя, виживання й розвиток особистості і суспільства загалом.

“Людина культури” розглядається як особистість діалогічна, оскільки у нинішніх умовах взаємини особистості з навколишніми і світом можуть бути успішними, якщо ґрунтуються на основі діалогу. Також діалогічна функція проявляється у здатності до комунікації, відкритості для творчої взаємодії та спільної кооперації. Власне ідея розвиватися, знаходити та оновлювати знання і практичні навички, системно мислити й породжувати нові ідеї, проявляти ініціативу та керувати емоціями, оцінювати ризики клінічної ситуації чи обґрунтовувати тактику лікування або власну позицію лише вступаючи у стосунки з колегами. Крім того, існує взаємозв’язок процесів розвитку емпатії і самореалізації особистості, що підводить до самовдосконалення на основі звернення до культури взаємовідносин, поваги до особистості та її прав; розвитку прагнення до самопізнання, самовдосконалення; формування позитивної Я-концепції; досвіду міжособистісної взаємодії; здатності до соціальної творчості, цивільної відповідальності.

Біографії авторів

Оксана Ісаєва

доктор педагогічних наук, професор кафедри педагогіки та інноваційної освіти Інституту права, психології та інноваційної освіти Національного університету “Львівська політехніка”, професор кафедри латинської та іноземних мов Львівського національного медичного університету імені Данила Галицького

Ганна Шайнер

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри іноземних мов Інституту гуманітарних і соціальних наук  Національного університету “Львівська політехніка”

Посилання

Bibler, V.S. (1990). Ot naukonaucheniya k logike kultury [From science to the logic of culture]. Two philosophical introductions to the 21st century. 413 p.

Dvortseva, H.V. (2010). Sutnisna kharakterystyka ponyattya lyudyny kultury [Essential characteristics of the concept of human culture]. Personal spirituality: methodology, theory and practice. No. 6 (41), pp. 47–53. [in Ukrainian].

Rusanivsky, V.M. (1990). Kultura ukrayinskoyi movy [Culture of the Ukrainian language: Directory]. Kyiv, 298 p. [in Ukrainian].

Khomenko, T. (2011). Lyudyna kultury u multykulturnomu sviti suchasnosti: komunikatyvnyy aspect [A person of culture in the multicultural world of today: communicative aspect]. Bulletin of Lviv University]. Vol. 34. pp. 209–216. Available at: file:///D:/pictures/4573-9393-1-PB.pdf [in Ukrainian].

Chikarkova, M. (2016). Ponyattya “Lyudyna Kultury” yak fantomna definitsiya [The concept of “Man of Culture” as a phantom definition]. Religion and Society. No. 3–4 (23–24). pp. 109–112. Available at: http://en.chnu.edu.ua/wpcontent/uploads/2017/06/2016_3-422-23_14_M.Chikarkova.pdf [in Ukrainian].

Yatsenko, T.S. (2006). Osnovy hlybynnoyi psykhokorektsiyi: fenomenolohiya, teoriya i praktyka [Fundamentals of deep psychocorrection: phenomenology, theory and practice]. Study guide. Kyiv, 382 p. [in Ukrainian].

Yatsenko, T.S. (2010). Diahnostyko-korektsiyni osoblyvosti hlybynno-psykholohichnoyi praktyky [Diagnostic and corrective features of deep psychological practice]. Scientific journal of the NPU named after M.P. Drahomanov. Series No. 12. Psychological sciences: Collection. scientific works. Kyiv, No. 29 (53). pp. 30–35. [in Ukrainian].

Psykholohichnyy slovnyk (1982). [Psychological dictionary]. (Ed.). V.I. Voitko. Kyiv. 215 p. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-06-08

Номер

Розділ

Статті