ПРОФЕСІЙНА ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ ВИХОВАТЕЛІВ ДІТЕЙ РАННЬОГО ВІКУ ДО РОБОТИ В СЕНСОРНО ЗБАГАЧЕНОМУ СЕРЕДОВИЩІ: ТЕОРЕТИКО-МЕТОДИЧНІ АСПЕКТИ

Автор(и)

  • Мар’яна Марусинець

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2023.279123

Ключові слова:

майбутні вихователі; діти раннього віку; професійна підготовка; професійна компетентність; середовищний підхід; сенсорно збагачене середовище

Анотація

У статті представлено теоретико-методологічні аспекти проблеми професійної підготовки майбутніх вихователів дітей раннього віку до роботи в сенсорно збагаченому середовищі. Акцентується увага на вагомості повноцінного розвитку дитини раннього віку, який буде ефективним за умови створення сенсорно збагаченого середовища. Представлено трактування вітчизняними науковцями ключових дефініцій дослідження, структура сенсорно збагаченого середовища та його нормативні параметри. Враховуючи вимоги сучасної дошкільної освіти переконані, що майбутні вихователі ЗДО повинні набути необхідних теоретичних знань, практичних умінь і навичок створення сенсорно збагаченого середовища, оскільки в його умовах відбувається ефективніший розвиток, освіта і виховання дітей раннього віку, створюються умови для партнерської взаємодії зі значущими дорослими, соціалізація та ін.

Біографія автора

Мар’яна Марусинець

доктор педагогічних наук, професор, директор департаменту освіти і науки, молоді та спорту Закарпатської обласної державної адміністрації

Посилання

Bal, A. (2014). Seredovyshchnyy pidkhid u vykhovanni osobystosti [Environmental approach in personality education]. Psychological and pedagogical problems of the village school. Vol. 50, pp. 156–161. [in Ukrainian].

Zdanevych, L.V. (2014). Teoretychni i metodychni osnovy profesiynoyi pidhotovky maybutnikh vykhovateliv doshkilnykh navchalnykh zakladiv do roboty z dezadaptovanymy ditmy [Theoretical and methodical foundations of professional training of future educators of preschool educational institutions to work with maladapted children]. Extended abstract of Doctor’s thesis. Zhytomyr, 44 p. [in Ukrainian].

Krutiy, K.L. (2009). Osvitniy prostir doshkilnoho navchalnoho zakladu [Educational space of a preschool educational institution]. Monograph. Zaporizhzhia, 320 p. [in Ukrainian].

Krutiy, K.L. (2010). Osvitniy prostir doshkilnoho navchalnoho zakladu [Educational space of a preschool educational institution]. Monograph. Concept, development program and educational programs of preschool educational establishments. Zaporizhzhia, 284 p. [in Ukrainian].

Reipolska, O.D., Gudym, I.M., Zaitseva, L.I., Lutsenko, I.V. & Tsvetkova, H.G. (2021). Osvitnye seredovyshche zakladu doshkilnoyi osvity: tekhnolohiyi proyektuvannya [Educational environment of preschool educational institution: design technologies]. Manual. Kropyvnytskyi, 222 p. [in Ukrainian].

Belenka, G.V., Bohinich, O.L. & Borisova, Z.N. (2009). Pidhotovka vykhovatelya do rozvytku osobystosti dytyny v doshkilnomu vitsi [Preparation of the educator for the development of the child’s personality in preschool age]. Monography. Kyiv, 310 p. [in Ukrainian].

Popovych, O.M. (2019). Mekhanizm praktychnoyi pobudovy sensorno zbahachenoho seredovyshcha dlya ditey rannoho viku v umovakh rodyny ta zakladu osvity [The mechanism of practical construction of a sensory-enriched environment for young children in the conditions of a family and an educational institution]. Pedagogical sciences: realities and prospects. Vol. 71, pp. 196–201. [in Ukrainian].

Tanko, T. (2004). Teoriya ta praktyka muzychno-pedahohichnoyi pidhotovky maybutnikh vykhovateliv doshkilnykh zakladiv u pedahohichnykh universytetakh [Theory and practice of music-pedagogical training of future educators of preschool institutions in pedagogical universities]. Extended abstract of Doctor’s thesis. HNPU named after H.S. Scovoroda, 41 p. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-06-08

Номер

Розділ

Статті