ТЕОРЕТИЧНІ ВЕКТОРИ ПРОБЛЕМИ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ВИХОВАТЕЛІВ ДО ЗДОРОВ’ЯЗБЕРЕЖУВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ В УМОВАХ ЗАКЛАДІВ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • Лариса Зданевич
  • Олеся Мисик

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2023.279125

Ключові слова:

майбутні вихователі закладів дошкільної освіти; професійна підготовка; професійна компетентність; здоров՚язбереження; здоров՚язбережувальна діяльність; здоров՚язбережувальна компетентність; діти дошкільного віку

Анотація

У статті представлено теоретичне обґрунтування проблеми професійної підготовки майбутніх вихователів до здоров’язбережувальної діяльності в умовах закладів дошкільної освіти. Зазначено, що здоров’язбережувальна діяльність закладів дошкільної освіти безпосередньо впливає на фізичне, психічне та соціальне здоров’я вихованців, їхню безпеку і саме тому потребує фахівця з відповідною професійною підготовкою, яка включає здоров’язбережувальні знання, уміння і навички, тобто, сформовану здоров’язбережувальну компетентність. Авторами схарактеризовано ключові дефініції дослідження. На основі аналізу наукових джерел подано власне розуміння понять “здоров’язбережувальна діяльність” та “здоров’язбережувальна компетентність”.

Біографії авторів

Лариса Зданевич

доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри дошкільної педагогіки, психології та фахових методик Хмельницької гуманітарно-педагогічної академії

Олеся Мисик

кандидат педагогічних наук, старший викладач кафедри дошкільної педагогіки, психології та фахових методик Хмельницької гуманітарно-педагогічної академії

Посилання

Bohinich, O. (2008). Stvorennya zdorovyazberihayuchoho seredovyshcha v doshkilnomu navchalnomu zakladi [Creating a health-preserving environment in a preschool educational institution]. Modern technologies in preschool education of Ukraine: coll. materials of science and method. seminar. Kyiv, pp. 7–9. [in Ukrainian].

Bohinich, O.L., Levinets, N.V., Lokhvytska, L.V. & Svarkovska, L.A. (2013). Fizychne vykhovannya, osnovy zdorovya ta bezpeky zhyttyediyalnosti ditey starshoho doshkilnoho viku [Physical education, basics of health and safety of life activities of older preschool children]. Manual. Kyiv, 127 p. [in Ukrainian].

Voronin, D.E. (2006). Formuvannya zdorovyazberihayuchoyi kompetentnosti studentiv vyshchykh navchalnykh zakladiv zasobamy fizychnoho vykhovannya [Formation of health-preserving competence of students of higher educational institutions by means of physical education]. Candidate’s thesis. Kherson, 222 p. [in Ukrainian].

Harashchenko, L.V. Pidhotovka maybutnikh vykhovateliv do vprovadzhennya suchasnykh ozdorovlyuvalnykh tekhnolohiy v osvitnomu protsesi zakladiv doshkilnoyi osvity [Preparation of future educators for the implementation of modern health-improving technologies in the educational process of preschool education institutions]. Public education. Available at: https://www.narodnaosvita.kiev.ua/?page_id=5826 [in Ukrainian].

Yefimova, V.M. (2014). Zmist pidhotovky maybutnikh uchyteliv pryrodnychykh dystsyplin do zdorovyazberezhuvalnoyi diyalnosti [The content of the training of future science teachers for health-preserving activities]. Pedagogy of creative personality formation in higher and secondary schools. Vol. 37 (90), pp. 182–192. [in Ukrainian].

Yefimova, V.M. (2013). Teoretyko-metodychni zasady pidhotovky maybutnikh uchyteliv pryrodnychykh dystsyplin do vykorystannya zdorovyazberezhuvalnykh tekhnolohiy u profesiyniy diyalnosti [Theoretical and methodological principles of training future teachers of natural sciences for the use of health-saving technologies in professional activities]. Extended abstract of Doctor’s thesis. Yalta, 44 p. [in Ukrainian].

Zdanevich, L.V. & Pavlushkina, O.V. (2020). Zdorovyazberezhuvalni tekhnolohiyi u roboti z doshkilnykamy: roup-skippinh [Health-saving technologies in work with preschoolers: rope-skipping]. Actual problems of the development of education in the field of physical culture and sports. Proceedings of the III All-Ukrainiansan science and practice conference. Khmelnytskyi, pp. 43–47. [in Ukrainian].

Kravchuk, N.P. (2016). Zdorovyazberezhuvalna diyalnist ta yiyi funktsiyi v protsesi formuvannya zdorovyazberezhuvalnoyi kompetentnosti maybutnikh vykhovateliv doshkilnykh navchalnykh zakladiv [Health-preserving activity and its functions in the process of forming the health-preserving competence of future educators of preschool educational institutions]. Scientific thought of the present and the future. Dnipropetrovsk, pp. 25–28. [in Ukrainian].

Kravchuk, N. (2015). Zmistove napovnennya klyuchovykh ponyat problemy formuvannya zdorovyazberezhuvalnoyi kompetentnosti maybutnikh vykhovateliv doshkilnykh navchalnykh zakladiv [Meaningful filling of key concepts of the problem of formation of health care competence of future teachers of preschool educational institutions]. Psychological and pedagogical problems of the village school. Vol. 53, pp. 27–36. [in Ukrainian].

Makovetska, N.V. (2012). Teoretychni i metodychni zasady profesiynoho rozvytku fakhivtsiv doshkilnykh navchalnykh zakladiv u sferi osvitno-ozdorovlyuvalnoyi diyalnosti [Theoretical and methodical principles of professional development of specialists of preschool educational institutions in the field of educational and recreational activitie]. Extended abstract of Doctor’s thesis. Zhytomyr, 46 p. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-06-08

Номер

Розділ

Статті