ТЕОРЕТИЧНІ ВЕКТОРИ ПРОБЛЕМИ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ВИХОВАТЕЛІВ ДО ЗДОРОВ’ЯЗБЕРЕЖУВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ В УМОВАХ ЗАКЛАДІВ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2023.279125Ключові слова:
майбутні вихователі закладів дошкільної освіти; професійна підготовка; професійна компетентність; здоров՚язбереження; здоров՚язбережувальна діяльність; здоров՚язбережувальна компетентність; діти дошкільного вікуАнотація
У статті представлено теоретичне обґрунтування проблеми професійної підготовки майбутніх вихователів до здоров’язбережувальної діяльності в умовах закладів дошкільної освіти. Зазначено, що здоров’язбережувальна діяльність закладів дошкільної освіти безпосередньо впливає на фізичне, психічне та соціальне здоров’я вихованців, їхню безпеку і саме тому потребує фахівця з відповідною професійною підготовкою, яка включає здоров’язбережувальні знання, уміння і навички, тобто, сформовану здоров’язбережувальну компетентність. Авторами схарактеризовано ключові дефініції дослідження. На основі аналізу наукових джерел подано власне розуміння понять “здоров’язбережувальна діяльність” та “здоров’язбережувальна компетентність”.
Посилання
Bohinich, O. (2008). Stvorennya zdorovyazberihayuchoho seredovyshcha v doshkilnomu navchalnomu zakladi [Creating a health-preserving environment in a preschool educational institution]. Modern technologies in preschool education of Ukraine: coll. materials of science and method. seminar. Kyiv, pp. 7–9. [in Ukrainian].
Bohinich, O.L., Levinets, N.V., Lokhvytska, L.V. & Svarkovska, L.A. (2013). Fizychne vykhovannya, osnovy zdorovya ta bezpeky zhyttyediyalnosti ditey starshoho doshkilnoho viku [Physical education, basics of health and safety of life activities of older preschool children]. Manual. Kyiv, 127 p. [in Ukrainian].
Voronin, D.E. (2006). Formuvannya zdorovyazberihayuchoyi kompetentnosti studentiv vyshchykh navchalnykh zakladiv zasobamy fizychnoho vykhovannya [Formation of health-preserving competence of students of higher educational institutions by means of physical education]. Candidate’s thesis. Kherson, 222 p. [in Ukrainian].
Harashchenko, L.V. Pidhotovka maybutnikh vykhovateliv do vprovadzhennya suchasnykh ozdorovlyuvalnykh tekhnolohiy v osvitnomu protsesi zakladiv doshkilnoyi osvity [Preparation of future educators for the implementation of modern health-improving technologies in the educational process of preschool education institutions]. Public education. Available at: https://www.narodnaosvita.kiev.ua/?page_id=5826 [in Ukrainian].
Yefimova, V.M. (2014). Zmist pidhotovky maybutnikh uchyteliv pryrodnychykh dystsyplin do zdorovyazberezhuvalnoyi diyalnosti [The content of the training of future science teachers for health-preserving activities]. Pedagogy of creative personality formation in higher and secondary schools. Vol. 37 (90), pp. 182–192. [in Ukrainian].
Yefimova, V.M. (2013). Teoretyko-metodychni zasady pidhotovky maybutnikh uchyteliv pryrodnychykh dystsyplin do vykorystannya zdorovyazberezhuvalnykh tekhnolohiy u profesiyniy diyalnosti [Theoretical and methodological principles of training future teachers of natural sciences for the use of health-saving technologies in professional activities]. Extended abstract of Doctor’s thesis. Yalta, 44 p. [in Ukrainian].
Zdanevich, L.V. & Pavlushkina, O.V. (2020). Zdorovyazberezhuvalni tekhnolohiyi u roboti z doshkilnykamy: roup-skippinh [Health-saving technologies in work with preschoolers: rope-skipping]. Actual problems of the development of education in the field of physical culture and sports. Proceedings of the III All-Ukrainiansan science and practice conference. Khmelnytskyi, pp. 43–47. [in Ukrainian].
Kravchuk, N.P. (2016). Zdorovyazberezhuvalna diyalnist ta yiyi funktsiyi v protsesi formuvannya zdorovyazberezhuvalnoyi kompetentnosti maybutnikh vykhovateliv doshkilnykh navchalnykh zakladiv [Health-preserving activity and its functions in the process of forming the health-preserving competence of future educators of preschool educational institutions]. Scientific thought of the present and the future. Dnipropetrovsk, pp. 25–28. [in Ukrainian].
Kravchuk, N. (2015). Zmistove napovnennya klyuchovykh ponyat problemy formuvannya zdorovyazberezhuvalnoyi kompetentnosti maybutnikh vykhovateliv doshkilnykh navchalnykh zakladiv [Meaningful filling of key concepts of the problem of formation of health care competence of future teachers of preschool educational institutions]. Psychological and pedagogical problems of the village school. Vol. 53, pp. 27–36. [in Ukrainian].
Makovetska, N.V. (2012). Teoretychni i metodychni zasady profesiynoho rozvytku fakhivtsiv doshkilnykh navchalnykh zakladiv u sferi osvitno-ozdorovlyuvalnoyi diyalnosti [Theoretical and methodical principles of professional development of specialists of preschool educational institutions in the field of educational and recreational activitie]. Extended abstract of Doctor’s thesis. Zhytomyr, 46 p. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.