МЕТОДИКА ФОРМУВАННЯ У ЗДОБУВАЧІВ ПОЧАТКОВОЇ ОСВІТИ КОМПЕТЕНТНІСНОГО ПІДХОДУ ПРИ РОЗВ’ЯЗАННІ СЮЖЕТНИХ ЗАДАЧ

Автор(и)

  • Неля Сірант

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2023.279656

Ключові слова:

сюжетна задача; вміння розв’язувати сюжетні задачі; здобувачі початкової освіти; педагогічні умови

Анотація

У статті мова йде про методику формування у здобувачів початкової освіти загального уміння розв’язувати сюжетні задачі. Обґрунтована необхідність підвищення рівня знань, мотивації та розвитку практичних навиків у майбутніх вчителів початкової школи із загального вміння розв’язування сюжетних задач. У статті реалізація та дотримання принципів інноваційної технології навчання в освітньому процесі ЗВО визначено як першу умову формування у здобувачів початкової освіти загального уміння розв’язувати сюжетні задачі практичними засобами. Описано суть другої умови, яка полягає у використанні різноманітних засобів інноваційної технології навчання. Набуття здобувачами початкової освіти власного досвіду участі в інноваційній діяльності при розв’язуванні математичних задач у статті визначається та описується як третя умова. Стверджено, що інноваційне навчання передбачає можливість здобувачів початкової освіти здійснювати усвідомлений вибір серед різних варіантів виконання поставленого завдання та приймати відповідальність на себе щодо розв’язку задач. Розглянуто особливості використання таких інноваційних засобів, як ментальна карта та Lego-технології у процесі формування у здобувачів початкової освіти загального уміння розв’язувати сюжетні задачі.

Біографія автора

Неля Сірант

кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри початкової та дошкільної освіти Львівського національного університету імені Івана Франка

Посилання

Bilyk, T.S. (2018). Osoblyvosti vyvchennia velychyn yak zasib tvorchoho rozvytku ditei [Features of studying quantities as a means of creative development of children]. Actual problems of modern science and scientific research: collection of scientific works. Vol. 10 (13). pp. 111–114. [in Ukrainian].

Blahodyr, L.A. (2016). Formuvannia metodychnoi kompetentnosti maibutnikh uchyteliv matematyky u VNZ [Formation of Methodological Competence of Future Mathematics Teachers in Higher Education]. Pedagogical sciences: theory, history, innovative technologies, No. 2. pp. 180–187. [in Ukrainian].

Haievets, Ya.S. (2013). Formuvannia metodychnoi kompetentnosti maibutnikh uchyteliv pochatkovykh klasiv u navchanni molodshykh shkoliariv rozviazuvaty siuzhetni matematychni zadachi [Formation of Methodological Competence of Future Primary School Teachers in Teaching Younger Students to Solve Story Mathematical Problems]. Bulletin of Chernihiv National Pedagogical University named after Taras Shevchenko. Series: Ped. science, Vol. No. 110. pp. 194–198. [in Ukrainian].

Herashchenko, O. (2018). Orhanizatsiia proektnoi roboty uchniv na urokakh matematyky v pochatkovii shkoli [Organization of students’ project work in primary school mathematics lessons]. Rozvytok osobystosti molodshoho shkoliara: suchasni realii ta perspektyvy: materialy chetvertoi naukovo-praktychnoi internet-konferentsii molodykh naukovtsiv ta studentiv – Personality development of a junior high school student: modern realities and prospects: materials of the fourth scientific and practical Internet conference of young scientists and students. Vol. 5. pp. 94–96. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-06-08

Номер

Розділ

Статті