ЗМІСТ І СТРУКТУРА БАКАЛАВРСЬКИХ ПРОГРАМ ЗА ДУАЛЬНОЮ ФОРМОЮ НАВЧАННЯ В УНІВЕРСИТЕТАХ НІМЕЧЧИНИ

Автор(и)

  • Надія Опушко

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2023.279657

Ключові слова:

дуальна форма; бакалаврська програма; освітньо-професійна програма; університет; зміст навчання; Німеччина

Анотація

У статті проаналізовано зміст і структуру бакалаврських програм за дуальною формою навчання в університетах Німеччини (Кооперативний державний університет Баден-Вюртемберга та Університет Дуйсбург-Ессен). Здійснено аналіз вітчизняних і зарубіжних наукових досліджень з питань модернізації вищої освіти. Шляхом системного вивчення освітніх документів зазначених закладів вищої освіти визначено моделі дуального навчання в німецьких університетах, охарактеризовано структуру та зміст освітньої бакалаврської програми, розкрито зміст предметних модулів дисциплін за спеціальністю “Менеджмент. Бізнес-адміністрування” Університету Дуйсбург-Ессен. Стаття містить логічно структуровані висновки за темою дослідження. Наведено перелік перспектив подальших досліджень з означеного питання.

Біографія автора

Надія Опушко

кандидат педагогічних наук, доцент, докторант кафедри педагогіки, професійної освіти та управління освітніми закладами Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського

Посилання

Bodak, V., Pantiuk, T., Pantiuk, M. & Hamerska, I. (2021). Hlobalizatsiia ta intehratsiia osvity Ukrainy yak indykatory yii optymizatsii i rozvytku [Globalisation and integration of Ukrainian education as indicators of its optimisation and development]. Youth & market. No. 11/197. pp. 6–11. [in Ukrainian].

Kobrii, O. & Broda, M. (2022). Yevropeiskyi vymir u vyznachenni zmistovykh napriamiv modernizatsii osvitnoho protsesu u zakladakh vyshchoi osvity Ukrainy [European Dimension in Determining the Content Areas of Modernisation of the Educational Process in Higher Education Institutions of Ukraine]. Youth & market. No. 7 (205). pp. 11–19. [in Ukrainian].

Radkevych, V. (2022). Naukovo-metodychne zabezpechennia rozvytku profesiinoi osvity v umovakh suchasnykh vyklykiv [Scientific and methodological support for the development of vocational education in the context of modern challenges]. Bulletin of the National Academy of Sciences of Ukraine. No. 4 (2). pp. 1–15. [in Ukrainian].

Autorengruppe Bildungsberichterstattung Bildung in Deutschland. Ein indikatorengestützter Bericht mit einer Analyse zu Wirkungen und Erträgen von Bildung (2021). [Authors’ Group on Educational Reporting Education in Germany. An indicator-based report with an analysis of the effects and returns of education.]. Available at: https://www.bildungsbericht.de/de/bildungsberichte-seit-2006/bildungsbericht-2021/pdf-bildungsbericht-2021/bildungsbericht-2021.pdf (Accessed 02 Apr. 2023). [in Deutsch].

Hochschule dual. Ausbildungsintegrierendes Verbundstudium (2021). [University dual. Training-integrated combined study programme]. Available at: https://www.hochschuledual.de/studieninteressierte/duales-bachelorstudium/verbund/ (Accessed 02 Apr. 2023) [in Deutsch].

Hochschule für Wirtschaft und Recht Berlin. Fachbereich 2 Duales Studium: Wirtschaft, Technik (2021). [Berlin School of Economics and Law. Faculty 2 Dual study programme: Business, Technology]. Abgerufen von https://www.hwr-berlin.de/hwr-berlin/fachbereiche-und-zentralinstitute/fb-2-duales-studium/ (Accessed 02 Apr. 2023) [in Deutsch].

Kupfer A., Köhlmann-Eckel Ch., Kolter Ch. (2014). Duale Studiengänge – Praxisnahes Erfolgsmodell mit Potenzial? Abschlussbericht zum Entwicklungsprojekt: Analyse und Systematisierung dualer Studiengänge an Hochschulen [Dual Study Programmes – Practical Success Model with Potential? Final report on the development project: Analysis and systematisation of dual study programmes at universities]. Wissenschaftliche Diskussionspapiere Nr. 152. Bonn: Bundesinstitut für Berufsbildung. Available at: https://www.bibb.de/dienst/veroeffentlichungen/de/publication/download/7368, p. 21. (Accessed 02 Apr. 2023) [in Deutsch].

Modulhandbuch. Duale und berufsbegleitende Studiengänge Betriebswirtschaft “Betriebswirt(in) VWA – Bachelor of Arts” [Module Manual. Dual and part-time degree programmes in Business Administration “Bachelor of Arts”]. Münster, 2018. 45 p. [in Deutsch].

Wissenschaftsrat (2013). Empfehlungen zur Entwicklung des dualen Studiums. Positionspapier [German Council of Science and Humanities. Recommendations for the Development of Dual Studies. Position paper]. Mainz. Available at: //www.wissenschaftsrat.de/download/archiv/3479-13.pdf?__blob=publicationFile&v=1ZEvA (Accessed 02.Aprl. 2023) [in Deutsch].

Wolter A., Kamm C., Lenz K., Renger P., Spexard A. (2015). Potenziale des dualen Studiums in den MINT-Fächern. Eine empirische Untersuchung [Potentials of dual studies in STEM subjects. An empirical study]. Available at: https://www.acatech.de/publikation/potenziale-des-dualen-studiums-in-den-mint-faechern-eine-empirische-untersuchung/ (Accessed 02. Aprl. 2023) [in Deutsch].

M. Weich, J. Kramer, B. Nagengast, U. Trautwein. (2017). Studienstart: Dual oder normal? [Start of studies: dual or normal?]. Z Erziehungswiss, 20. pр. 305–332. [in Deutsch].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-06-08

Номер

Розділ

Статті