ЗМІСТ І СТРУКТУРА БАКАЛАВРСЬКИХ ПРОГРАМ ЗА ДУАЛЬНОЮ ФОРМОЮ НАВЧАННЯ В УНІВЕРСИТЕТАХ НІМЕЧЧИНИ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2023.279657Ключові слова:
дуальна форма; бакалаврська програма; освітньо-професійна програма; університет; зміст навчання; НімеччинаАнотація
У статті проаналізовано зміст і структуру бакалаврських програм за дуальною формою навчання в університетах Німеччини (Кооперативний державний університет Баден-Вюртемберга та Університет Дуйсбург-Ессен). Здійснено аналіз вітчизняних і зарубіжних наукових досліджень з питань модернізації вищої освіти. Шляхом системного вивчення освітніх документів зазначених закладів вищої освіти визначено моделі дуального навчання в німецьких університетах, охарактеризовано структуру та зміст освітньої бакалаврської програми, розкрито зміст предметних модулів дисциплін за спеціальністю “Менеджмент. Бізнес-адміністрування” Університету Дуйсбург-Ессен. Стаття містить логічно структуровані висновки за темою дослідження. Наведено перелік перспектив подальших досліджень з означеного питання.
Посилання
Bodak, V., Pantiuk, T., Pantiuk, M. & Hamerska, I. (2021). Hlobalizatsiia ta intehratsiia osvity Ukrainy yak indykatory yii optymizatsii i rozvytku [Globalisation and integration of Ukrainian education as indicators of its optimisation and development]. Youth & market. No. 11/197. pp. 6–11. [in Ukrainian].
Kobrii, O. & Broda, M. (2022). Yevropeiskyi vymir u vyznachenni zmistovykh napriamiv modernizatsii osvitnoho protsesu u zakladakh vyshchoi osvity Ukrainy [European Dimension in Determining the Content Areas of Modernisation of the Educational Process in Higher Education Institutions of Ukraine]. Youth & market. No. 7 (205). pp. 11–19. [in Ukrainian].
Radkevych, V. (2022). Naukovo-metodychne zabezpechennia rozvytku profesiinoi osvity v umovakh suchasnykh vyklykiv [Scientific and methodological support for the development of vocational education in the context of modern challenges]. Bulletin of the National Academy of Sciences of Ukraine. No. 4 (2). pp. 1–15. [in Ukrainian].
Autorengruppe Bildungsberichterstattung Bildung in Deutschland. Ein indikatorengestützter Bericht mit einer Analyse zu Wirkungen und Erträgen von Bildung (2021). [Authors’ Group on Educational Reporting Education in Germany. An indicator-based report with an analysis of the effects and returns of education.]. Available at: https://www.bildungsbericht.de/de/bildungsberichte-seit-2006/bildungsbericht-2021/pdf-bildungsbericht-2021/bildungsbericht-2021.pdf (Accessed 02 Apr. 2023). [in Deutsch].
Hochschule dual. Ausbildungsintegrierendes Verbundstudium (2021). [University dual. Training-integrated combined study programme]. Available at: https://www.hochschuledual.de/studieninteressierte/duales-bachelorstudium/verbund/ (Accessed 02 Apr. 2023) [in Deutsch].
Hochschule für Wirtschaft und Recht Berlin. Fachbereich 2 Duales Studium: Wirtschaft, Technik (2021). [Berlin School of Economics and Law. Faculty 2 Dual study programme: Business, Technology]. Abgerufen von https://www.hwr-berlin.de/hwr-berlin/fachbereiche-und-zentralinstitute/fb-2-duales-studium/ (Accessed 02 Apr. 2023) [in Deutsch].
Kupfer A., Köhlmann-Eckel Ch., Kolter Ch. (2014). Duale Studiengänge – Praxisnahes Erfolgsmodell mit Potenzial? Abschlussbericht zum Entwicklungsprojekt: Analyse und Systematisierung dualer Studiengänge an Hochschulen [Dual Study Programmes – Practical Success Model with Potential? Final report on the development project: Analysis and systematisation of dual study programmes at universities]. Wissenschaftliche Diskussionspapiere Nr. 152. Bonn: Bundesinstitut für Berufsbildung. Available at: https://www.bibb.de/dienst/veroeffentlichungen/de/publication/download/7368, p. 21. (Accessed 02 Apr. 2023) [in Deutsch].
Modulhandbuch. Duale und berufsbegleitende Studiengänge Betriebswirtschaft “Betriebswirt(in) VWA – Bachelor of Arts” [Module Manual. Dual and part-time degree programmes in Business Administration “Bachelor of Arts”]. Münster, 2018. 45 p. [in Deutsch].
Wissenschaftsrat (2013). Empfehlungen zur Entwicklung des dualen Studiums. Positionspapier [German Council of Science and Humanities. Recommendations for the Development of Dual Studies. Position paper]. Mainz. Available at: //www.wissenschaftsrat.de/download/archiv/3479-13.pdf?__blob=publicationFile&v=1ZEvA (Accessed 02.Aprl. 2023) [in Deutsch].
Wolter A., Kamm C., Lenz K., Renger P., Spexard A. (2015). Potenziale des dualen Studiums in den MINT-Fächern. Eine empirische Untersuchung [Potentials of dual studies in STEM subjects. An empirical study]. Available at: https://www.acatech.de/publikation/potenziale-des-dualen-studiums-in-den-mint-faechern-eine-empirische-untersuchung/ (Accessed 02. Aprl. 2023) [in Deutsch].
M. Weich, J. Kramer, B. Nagengast, U. Trautwein. (2017). Studienstart: Dual oder normal? [Start of studies: dual or normal?]. Z Erziehungswiss, 20. pр. 305–332. [in Deutsch].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.