МЕТОДИ І ТЕХНОЛОГІЇ НАВЧАННЯ МЕТОДОЛОГІЇ ДОСЛІДЖЕННЯ: АНАЛІЗ ТЕОРІЇ ТА ПРАКТИКИ

Автор(и)

  • Лариса Бачієва

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2023.279658

Ключові слова:

магістр педагогічної освіти; дослідницька діяльність; метод навчання

Анотація

У статті визначено, що за нормативними документами підготовка магістрів педагогічної галузі до дослідницької діяльності має забезпечуватися традиційними й інноваційними методами. Аналіз методик навчання, що застосовуються у вітчизняній освітній практиці, уможливив сформувати їх перелік. Інтеграційні процеси у європейський освітній та дослідницький простір передбачають впровадження актуального міжнародного досвіду. Доведено, що закордонна освітня практика передбачає активне залучення здобувачів до реалізації дослідницьких проєктів під час навчання. Сформульовані положення реалізації моделювання у навчанні методології дослідження.

Біографія автора

Лариса Бачієва

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри педагогіки, методики та менеджменту освіти Української інженерно-педагогічної академії

Посилання

Bachiieva, L.O. (2011). Klasyfikatsiia doslidnytskykh umin maibutnikh inzheneriv-pedahohiv [Classification of research skills of future engineer-pedagogues]. Youth & market, No. 3, pp. 141–145. [in Ukrainian].

Holovenkin, V. (2019). Pedahohika vyshchoi shkoly [Pedagogy of high school]. Kyiv Polytechnic Institute named after Ihor Sikorskiy. Kyiv, 290 p. [in Ukrainian].

Humeniuk, T. (2011). Modeliuvannia v pedahohichnii diialnosti [Modeling in pedagogical activity]. Scientific journal of the NPU named after M.P. Drahomanov, Series 13. Problems of labor and professional training. pp. 66–72. [in Ukrainian].

Kovalenko, O., Briukhanova, N., Bozhko, N., Bielikova, V. & Bakatanova, V. (2017). Dydaktychni osnovy profesiinoi osvity [Didactic foundations of professional education]. A textbook for students of higher educational institutions and pedagogical workers of the system of professional and technical education. Ukraine Engineering Ped. Acad. Kharkiv, 239 p. [in Ukrainian].

Ministerstvo osvity i nauky Ukrainy [Ministry of Education and Science of Ukraine]. (2021). Standard of higher education of Ukraine. Second (master’s) level, field of knowledge – 01 Education / Pedagogy, specialty – 011 Educational, pedagogical sciences. No. 520. [in Ukrainian].

Allen, P.J. & Baughman, F.D. (2016). Active learning in research methods classes is associated with higher knowledge and confidence, though not evaluations or satisfaction. Frontiers in Psychology, No. 7. [in English].

Campisi, J. & Finn, K.E. (2011). Does active learning improve students’ knowledge of and attitudes toward research methods? Journal of College Science Teaching, No. 49 (4), pp. 38–45. [in English].

Earley, M.A. (2014). A synthesis of the literature on research methods education. Teaching in Higher Education, Vol. 19 (3), pp. 242–253. [in English].

LaCosse, J., Ainsworth, S.E., Shepherd, M.A., Ent, M., Klein, K.M., Holland-Carter, L.A., Moss, J.H., Licht, M. & Licht, B. (2017). An active-learning approach to fostering understanding of research methods in large classes. Teaching of Psychology, Vol. 44 (2), pp. 117–123. [in English].

Nind, M. & Katramadou, A. (2022). Lessons for teaching social science research methods in higher education: Synthesis of the literature 2014–2020. British Journal of Educational Studies, pp. 1–26. [in English].

Onwuegbuzie, A.J. (2001). Relationship between peer orientation and achievement in cooperative learning-based research methodology courses. The Journal of Educational Research, Vol. 94 (3), pp. 164–170. [in English].

Ramdani, Y., Kurniati Syam, N., Karyana, Y. & Herawati, D. (2022). Problem-based learning in research method courses: development, application and evaluation. F1000Research, No. 11, 378 p. [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-06-08

Номер

Розділ

Статті