СТРУКТУРНО-ФУНКЦІОНАЛЬНА МОДЕЛЬ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ БАКАЛАВРІВ ЗАЛІЗНИЧНОГО ТРАНСПОРТУ У ФАХОВІЙ ПІДГОТОВЦІ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2023.279660Ключові слова:
моделювання; модель; професійна компетентність; майбутні бакалаври залізничного транспорту; фахова підготовкаАнотація
У статті теоретично обґрунтовано та розроблено структурно-функціональну модель формування професійної компетентності майбутніх бакалаврів залізничного транспорту у фаховій підготовці, яка передбачає послідовну реалізацію структурованих – блоків (методологічно-цільового, суб’єктний, організаційно-процесуальний, контрольно-результативний). Запропонована модель покликана забезпечити безперервність системного процесу формування професійної компетентності майбутніх бакалаврів залізничного транспорту у процесі їх підготовки у закладах вищої освіти.
Посилання
Boiarchuk, N. (2013). Model formuvannia profesiinoi kompetentnosti maibutnikh ekonomistiv [Model of professional competence formation of future economists]. Pedagogical sciences. Vol. 1. pp. 85–95. [in Ukrainian].
Dymchuk, L. & Voloshyna, O. Aspekty formuvannia profesiitsnykh kompetentsii u studentiv zakladiv vyshchoi osvity nefilolohichnoho profiliu [Aspects of the professional competences formation among students of higher education institutions of a non-philological profile]. Available at: http://mir.dspu.edu.ua/article/view/273167/270059 [in Ukrainian].
Kremin, V.H. (2008). Entsyklopediia osvity [Encyclopedia of education]. Kyiv, 1040 p. [in Ukrainian].
Ievsiukov, O.F. (2006). Pedahohichni umovy formuvannia profesiinoi kompetentnosti maibutnikh ofitseriv u navchalnomu protsesi vyshchoho viiskovoho navchalnoho zakladu [Pedagogical conditions for the professional competence formation of future officers in the educational process of a higher military educational institution]. Candidate’s thesis. Kharkiv, 172 p. [in Ukrainian].
Ziaziun, I.A. (2002). Svitohliadni priorytety pedahohiky [Worldview priorities of pedagogy]. Modern information technologies and innovative teaching methods in the specialists’ training: methodology, theory, experience, problems: a collection of scientific works. Kyiv – Vinnytsia. Vol. 2, part. 1. pp. 10–16. [in Ukrainian].
Kurok, V.P. & Lytvynova, N.V. (2019). Profesiina kompetentnist maibutnikh pedahohiv profesiinoho navchannia budivelnoho profiliu: teoriia i praktyka formuvannia v protsesi vyrobnychoi praktyky [Professional competence of professional training future teachers of the construction profile: formation theory and practice in the production practice process: monograph]. Sumy, 252 p. [in Ukrainian].
Lodatko, Ye.O. (2022). Pedahohichne modeliuvannia [Pedagogical modeling: a monograph]. Ternopil, 206 p. Available at: https://www.researchgate.net/profile/Evgen-Lodatko/publication/361099124_Pedagogical_modeling_monograph/links/62a21bd3a3fe3e3df86af60a/Pedagogical-modeling-monograph.pdf [in Ukrainian].
Parkhomenko, V.D. & Parkhomenko, A.O. (2012). Rol informatsii i znannia u vykhovanni novoi svidomosti liudyny [The role of information and knowledge in the education of a new human consciousness]. Pedagogical and psychological sciences in Ukraine: coll. of science works: in 5 vols. Vol. 5. Higher school. Kyiv, pp. 158–169. [in Ukrainian].
Bilenkoho, Ye.A. & Kozlovtsia, M.A. (2006). Sotsiolohiia: slovnyk terminiv i poniat [Sociology: a dictionary of terms and concepts]. Kyiv, 372 p. [in Ukrainian].
Strelnikov, V.Iu. Tekhnolohiia bezposerednoho upravlinnia protsesom vykhovannia studenta [Technology of direct management of the student education process]. Available at: http://eprints.kname.edu.ua/29567/1/108.pdf [in Ukrainian].
Andrushchenko, P.L., Huberskyi, L.V. & Kremen, V.H. (2005). Filosofskyi slovnyk sotsialnykh terminiv [Philosophical dictionary of social terms]. Kyiv – Kharkiv: R.Y.F. [in Ukrainian].
Elleström, P-E. (1997). The many meanings of occupational competence and qualification. Journal of 51 European Industrial Training. Vol. 21 (No. 6/7). pp. 266–273. [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.