THE FOREIGN EXPERIENCE OF PROFESSIONAL TRAINING OF FUTURE EDUCATORS OF CHILDREN OF EARLY AGE

Автор(и)

  • Oksana Popovych

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2023.282773

Ключові слова:

майбутні вихователі дітей раннього віку; професійна підготовка; зарубіжний досвід; дошкільна освіта; діти раннього віку

Анотація

Сучасні виклики, що супроводять модернізацію дошкільної освіти ставлять високі вимоги до професійної підготовки майбутніх вихователів дітей раннього віку. З метою виявлення загального й особливого в тенденціях цього процесу, оцінки можливостей взаємозбагачення національних систем закордонних країн та України, автором розкрито стратегії, підходи у їхній підготовці у США, Австралії, Німеччині, Італії, Чеській Республіці, Франції, Словенії, Данії, Польщі. Привернення уваги до зарубіжного досвіду підготовки фахівців дошкільної освіти зумовлено тим, що в більшості країн світу вже напрацьований вагомий пласт досліджень з цього питання. У процесі теоретичного аналізу досліджень досвіду підготовки майбутніх вихователів у різних країнах світу автором з’ясовано, що більшість університетів упроваджують модулі, які є засадничими, за такими напрямами: фізичний розвиток і рухова активність дітей, здоров’язбереження; комунікація і суспільство; довкілля; релігія, правознавство, етика тощо. Здійснений аналіз закордонних систем підготовки майбутніх вихователів дітей раннього віку уможливив визначення низки засадничих підходів, на яких ґрунтується більшість країн: інтегративності; зв’язок теоретичної та практичної діяльності здобувачів освіти з реальним станом у дошкільній освіті; поліфункціональності та динамічності освітнього процесу; використання різноманітних форм і методів педагогічного впливу. Переконані, що імплементація модерного досвіду закордонних країн щодо підготовки майбутніх вихователів уможливить подолання низки негативних тенденцій у практиці роботи  з дітьми раннього віку в українській системі дошкільної освіти, а продуктивність використання позитивного закордонного досвіду є можливою лише за умови врахування українських соціально-економічних реалій, культурних і освітніх традицій.

Біографія автора

Oksana Popovych

кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри дошкільної та спеціальної освіти Мукачівського державного університету

Посилання

Andrushchenko, T.V. (2016). Tsinnisna palitra yevropeyskoho prostoru osvity (ukrayinskyy vymir) [Value palette of the European space of education (Ukrainian dimension)]. Scientific Journal of the National Pedagogical University named after M.P. Drahomanov. Series 12. Psychological sciences. Vol. 4, pp. 107–113. [in Ukrainian].

Avshenyuk, N.M., Dyachenko, L.M., Kotun, K.V., Marusynets, M.M., Ohienko, O.I., Sulima, O.V. & Postrygach, N.O. (2017). Zarubizhnyy dosvid profesiynoyi pidhotovky pedahohiv [Foreign experience of professional training of teachers]. Analytical materials. Kyiv, 83 p. [in Ukrainian].

Melnyk, N.I. (2015). Profesiyna pidhotovka pedahohiv doshkilnykh ustanov u Frantsiyi: zahalni osoblyvosti [Professional training of preschool teachers in France: general features]. Science and education. Vol. 9, pp. 131–138. [in Ukrainian].

Rozhko-Pavlyshyn, T.A. (2020). Pidhotovka maybutnikh vykhovateliv do sotsializatsiyi doshkilʹnykiv u vzayemodiyi ZDO i simyi [Preparation of future educators for the socialization of preschoolers in the interaction of preschool education and the family]. Professional Education: methodology, theory and technologies. Vol. 12, pp. 163–183. [in Ukrainian].

Sulima, O.V. (2015). Profesiyna pidhotovka vykhovateliv doshkilnykh zakladiv u systemi vyshchoyi osvity Federatyvnoyi Respubliky Nimechchyny [Professional training of preschool teachers in the system of higher education of the Federal Republic of Germany]. Candidate’s thesis. Kyiv, 316 p. [in Ukrainian].

Halo, Z.P. (2018). Pidhotovka pedahohiv do roboty u dytyachykh sadkakh Nimechchyny u konteksti zavdan rozumovoho rozvytku dytyny [Training of teachers to work in kindergartens in Germany in the context of the tasks of mental development of the child]. A young scientist. Vol. 3.1 (55.1), pp. 181–186. [in Ukrainian].

Chaika, V.V. & Yankovich, O.I. (2019). Pidhotovka maybutnikh fakhivtsiv pochatkovoyi ta doshkilnoyi osvity: stratehiyi reformuvannya [Training of future specialists in primary and preschool education: reform strategies]. Collective monograph. Ternopil, 240 p. [in Ukrainian].

Boyd, W., Mahony, L., Warren, J. & Wong, S. (2022). The design of early childhood teacher education programs: Australian employer perspectives with international program comparisons. Australian Journal of Teacher Education. Vol. 47 (6), pp. 69–84. [in English].

Falkiewicz-Szult, M. (2016). Wyższe szkoły zawodowe w Polsce. Stan aktualny i perspektywy rozwoju [Higher professional schools of Poland. Current state and development prospects]. Problemy kształcenia nauczycieli wczesnej edukacji w uczelniach wyższych w Polsce. Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek. pp. 90–113. [in Polish].

Janik, T. (2013). From curricular reform towards productive culture of teaching and learning. Pedagogical Orientation. Vol. 23.5, pp. 634–663. [in English].

Namestiuk, S. (2022). On the issue of teaching psychological and pedagogical disciplines at universities using immersive technologies. Futurity Education. Vol. 2 (2), pp. 33–42. [in English].

Stralczynskd, B.L. & KoZeluhovd, E. (2022). Innovative Practice in Initial Professional Studies for Czech Pre-School Teachers. Excellence andlnnovation in Learning and Teaching. Vol. 2 [in English].

Melnyk, N.I. (2015). Profesiyna pidhotovka pedahohiv doshkilnykh ustanov u Frantsiyi: zahalni osoblyvosti [Professional training of preschool teachers in France: general features]. Science and education. Vol. 9, pp. 131–138. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-06-30

Номер

Розділ

Статті