ВИКОРИСТАННЯ АВТЕНТИЧНИХ ПІДРУЧНИКІВ У ФОРМУВАННІ АНГЛОМОВНОЇ КОМУНІКАТИВНОЇ КОМПЕТЕНЦІЇ У ЧИТАННІ У СТУДЕНТІВ-ФІЛОЛОГІВ ЗВО

Автор(и)

  • Галина Задільська

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2023.282780

Ключові слова:

комунікативне читання; лінгвокраїнознавчий матеріал; передтекстові, притекстові та після текстові вправи для читання; автентичні підручники; творчий підхід до усного мовлення; логічне мислення

Анотація

У статті розглядається питання, що стосується загальної характеристики іншомовної компетентності у читанні, його видів, цілей формування комунікативного читання у майбутніх вчителів іноземних мов при використанні автентичних підручників. Вказується на необхідність вдосконалення комунікативних вмінь та навичок студентів-філологів ЗВО з англійської мови шляхом використання лінгвокраїнознавчого матеріалу для читання. Обґрунтовано особливості формування вмінь англомовного читання студентів, ефективність і доцільність практичного застосування передтекстових, притекстових та післятекстових вправ для читання на заняттях з англійської мови. Доведено, що навчання іноземної мови з використанням автентичних підручників сприяють розвитку творчого підходу до усного мовлення та розвитку логічного мислення у студентів.

Біографія автора

Галина Задільська

кандидат філологічних наук, доцент кафедри практики англійської мови і методики її навчання Дрогобицького державного  педагогічного університету імені Івана Франка

Посилання

Barabanova, H.V. (2004). Kohnityvno komunikatyvna model navchannya profesiyno oriyentovanoho chytannya inozemnoyu movoyu v nemovnomu vuzi [The cognitive-communicative model of teaching professionally oriented reading in a foreign language in the non-linguistic university]. Foreign languages, No. 1, pp. 29–34. [in Ukrainian].

Hryshyna, O.A. (2015). Analiz fakhovykh naukovykh tekstiv dlia chytannia anhliiskoiu movoiu maibutnimy inzheneramy [Analysis of professional scientific texts used for teaching reading future engineers]. Scientific Proceedings of National pedagogical university after M.P. Dragomanov. Pedagogical and historical sciences, Vol. 126, pp. 46–52. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nzped_2015_126_8. [in Ukrainian].

Holotyuk, О.V. (2009). Pidhotovka vchyteliv inozemnykh mov v universytetakh Frantsiyi [Training of foreign language teachers in French universities]. Kherson, 224 p. [in Ukrainian].

Zadilska, Н.M. (2018). Suchasni pedagogichni tekhnolohiyi testuvannya z metoyu kontrolyu rivnya sformovanosti anhlomovnoyi komunikatyvnoyi kompetentsiyi studentiv movnych spetsialnostey VNZ u chytanni [Modern pedagogical technologies of testing in the system of evaluating of university students of linguistic departments’ English language communicative competence formation in reading]. Young scientist, Nо. 3.1 (55.1), рр. 58–61. [in Ukrainian].

Zadilska, Н.M. (2022). Formuvannya kompetentsiyi chytannya u maybutnikh vchyteliv anhliyskoyi movy [Reading competence formation of future teachers of the English language]. Bulletin of the Cherkasy National University named after Bohdan Khmelnytskyi. Pedagogical sciences, Vol. 1, pp. 84–89. [in Ukrainian].

Каzhan, Yu. (2016). Robota z tekstamy dlya chytannya v protsesi vyvchennya nimetskoyi movy na bazi anhliyskoyi [Working with texts for reading in the process of learning the German language on the basis of English]. Higher and secondary school pedagogy, Nо. 3(49), pp. 300–311. [in Ukrainian].

Lazarenko, L. (2020). Navchannya chytannya inshomovnych fakhovykh tekstiv studentiv ekonomichnych spetsialnostey yak factor pidvyshchennya motyvatsiyi do navchannya [Teaching economics students reading professional texts as a factor of increasing learning motivation]. Topical issues of humanitarian sciences, Vol. 3, 29, pp. 140–144. [in Ukrainian].

Musiichuk, S.M. (2014). Rozvytok navychok profesiino oriientovanoho chytannia na zaniattiakh z inozemnoi movy u nemovnykh VNZ [Development of the professional reading skills at the foreign language classes in non-linguistical universities]. Bulletin of Vinnytsia politechnical institute, No. 4, pp. 114–117. [in Ukrainian].

Shostak, I.I. (2015). Formuvannia u maibutnikh finansystiv anhlomovnoi leksychnoi kompetentsii u protsesi chytannia profesiino oriientovanykh tekstiv [Formation of English language competence in future financial workers by means of reading professional texts]. Candidate’s thesis. Odesa, 261 p. [in Ukrainian].

Cotton, D., Falvey, D. & Kent, S. (2014). New Language Leader. Intermediate. 176 p. [in English].

Cotton, D., Falvey D. & Kent S. (2014). New Language Leader. Upper Intermediate. 183 p. [in English].

Rieder, A. (2004). Der Aufbau von Wortbedeutungswissenbeim Lesen fremdsprachiger Texte: augewählte Fallstudienergebisse [The development of word meaning knowledge when reading foreign language texts: selected case study results]. Teaching and learning foreign languages. No. 33, pp. 53–71. [in German].

Smith, F. (2012). Understanding Reading: A Psycholinguistic Analysis of Reading and Learning to Read. 390 p. [in English].

Catherine, W. (2004). Critical Reading in Language Education. Oxford, 256 p. [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-06-30

Номер

Розділ

Статті