ФОЛЬКЛОРНІ МОТИВИ У ФОРТЕПІАННІЙ ТВОРЧОСТІ ДЛЯ ДІТЕЙ АНАТОЛІЯ КОЛОМІЙЦЯ

Автор(и)

  • Галина Медведик

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2023.282822

Ключові слова:

Анатолій Коломієць; українська народна пісня і танець; фортепіанна мініатюра; цикл; музичне виховання

Анотація

У статті розглянуто окремі аспекти творчості українського композитора Анатолія Коломійця. Виявлено, що композитор доволі часто звертався до використання фольклорних елементів у фортепіанній творчості для молоді, зокрема в альбомі “Вибрані твори для фортепіано”. Підкреслено роль фортепіанних мініатюр у педагогічно-виховному контексті, що особливо важливо в музичному вихованні молоді. Здійснено музично-естетичний аналіз п’єс, що ввійшли до фортепіанного циклу. Увиразнено і обґрунтовано значення фольклорних пісенно-танцювальних зразків у фортепіанній творчості композитора та його внесок до національної музичної скарбниці.

Біографія автора

Галина Медведик

старший викладач кафедри музично-теоретичних дисциплін та інструментальної підготовки Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка

Посилання

Dremliuha, M. (2002). Kompozytor samobutnoho styliu [Composer of original style]. Ivakhnenko L. Anatoly Kolomiets: Creative portraits of Ukrainian composers. Kyiv, pp. 72–74. [in Ukrainian].

Ivakhnenko, L. (2002). Anatolii Kolomiiets: Tvorchi portrety ukrainskykh kompozytoriv [Anatoly Kolomiets: Creative portraits of Ukrainian composers]. Kyiv, 96 p. [in Ukrainian].

Kireyko, V. (2002). Insightful connoisseur of musical folklore. Ivakhnenko L. Anatoly Kolomiets: Creative portraits of Ukrainian composers. Kyiv, pp. 74–75. [in Ukrainian].

Kolomiiets, A. (1960). Kontsertna fantaziia na temy opery “Taras Bulba” M. Lysenka-L. Revutskoho [Concert fantasy on the themes of the opera “Taras Bulba” by M. Lysenko-L. Revutsky]. Kyiv, 16 p. [in Ukrainian].

Kolomiiets, A. (1966). Vybrani tvory dlia fortepiano [Selected works for piano]. Kyiv, 40 p. [in Ukrainian].

Kolomiiets, A. (1968). Pryidy, pryidy, sonechko [Come, come, sunshine]. Kyiv, 34 p. [in Ukrainian].

Kolomiiets, A. (1999). Hra-vesnianka [Freckle game]. Works of Ukrainian composers for piano / Ed. M. Kravtsiv-Barabash. Toronto, pp. 33–34. [in Ukrainian].

Kolomiiets, A. (2015). Pamiatni zapysky. Rozmovy z uchytelem [Memorable notes. Conversations with the teacher] / ed., edited, edited. art., comment., names. show V. Kuzyk. Kyiv, 152 p. [in Ukrainian].

Kuzyk, V. (2010). “Taras Bulba”. Mykola Lysenko – Levko Revutskyi – Borys Liatoshynskyi [“Taras Bulba”. Mykola Lysenko – Levko Revutskyi – Borys Lyatoshinskyi]. Art studies studios. No. 3. pp. 20–25. [in Ukrainian].

Luzhetska, I. (2019). Tsykl fortepiannykh transkryptsii ukrainskykh narodnykh pisen Anatoliia Kolomiitsia: vykonavskyi aspekt [A cycle of piano transcriptions of Ukrainian folk songs by Anatoly Kolomiyets: performance aspect]. Science progress in European countries: new concepts and modern solutions: Papers of the 8th International Scientific Conference. July 12, 2019 / Edited by Ludwig Siebenberg. Stuttgart (Germany). pp. 207–219. [in Ukrainian].

Pavliuk, Ya. (2002). Spravzhnii talant vyprobovuietsia chasom [True talent is tested by time]. Ivakhnenko L. Anatoly Kolomiets: Creative portraits of Ukrainian composers. Kyiv, pp. 82–85. [in Ukrainian].

Siuta, B. (1993). Maister mystetskykh zvuchan [Master of artistic sounds]. Culture and life. October 30. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-06-30

Номер

Розділ

Статті