ВИКОРИСТАННЯ ІННОВАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У НАВЧАЛЬНОМУ ПРОЦЕСІ

Автор(и)

  • Роман Гуревич
  • Віталій Бойчук
  • Леонід Коношевський
  • Олег Коношевський
  • Наталія Костенко

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2023.282829

Ключові слова:

інноваційні технології; підготовка майбутніх учителів; мультимедійні технології; цифрова компетенція; цифрові технології; електронне порт фоліо; блогфоліо

Анотація

У статті розглядається проблема створення та використання сучасних технологій у навчанні студентів педагогічних закладів вищої освіти (ЗВО) і впровадження нових підходів до навчання, що сприятимуть забезпеченню інтеграції університетів з сучасним ринком праці й належними вимогами до кваліфікації майбутніх учителів. Обґрунтовано доцільність використання сучасних технологій у навчанні студентів, у практиці організації освітнього процесу ЗВО. Визначено необхідність застосування та взаємодії візуальних та аудіоефектів під керуванням інтерактивним програмним забезпеченням із використанням інноваційних технічних і програмних засобів, що забезпечують постійний зв’язок здобувачів освіти з викладачем за межами аудиторії. Особливу увагу зосереджено на новітніх підходах до використання у навчанні студентів мультимедійних технологій, що активізують сприйняття і засвоєння навчального матеріалу. Визначено переваги використання інструментальних засобів, що дають змогу здобувачам освіти поновлювати зміст навчальних і контрольних програм відповідно до появи нових знань і технологій, які завдяки сучасним освітнім цифровим системам дають змогу студентам одержати якісну вищу освіту.

Біографії авторів

Роман Гуревич

доктор педагогічних наук, професор, дійсний член (академік) НАПН України, директор Навчально-наукового інституту педагогіки, психології, підготовки фахівців вищої кваліфікації Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського

Віталій Бойчук

доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри інноваційних та інформаційних технологій в освіті Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського

Леонід Коношевський

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри інноваційних та інформаційних технологій в освіті Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського

Олег Коношевський

кандидат педагогічних наук, завідувач кафедри алгебри і методики викладання математики Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського

Наталія Костенко

кандидат педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри соціальних технологій Вінницького торговельно-економічного інституту Університету “Україна”

Посилання

Aktyvizatsiia navchalnoho protsesu u suchasnii vyshchii shkoli (2010). [Intensification of the educational process in modern higher education]. Methodical review. (Ed.). L.A. Yakymova. Kyiv, pp. 3, 5. [in Ukrainian].

Hurevych, R.S., Kademiia, M.Yu., Boichuk, V.M., Hordiichuk, H.B., Konoshevskyi, L.L., Konoshevskyi, O.L., Opushko, N.R. & Shestopal, O.V. (2019). Pidhotovka maibutnikh uchyteliv v osvitno-informatsiinomu seredovyshchi zakladiv vyshchoi osvity zasobamy informatsiino-komunikatsiinykh tekhnolohii [Training of Future Teachers in the Educational and Information Environment of Higher Education Institutions by Means of Information and Communication Technologies]. Monograph. (Ed.). R.S. Hurevych. Vinnytsia, 564 p. [in Ukrainian].

Homoniuk, O. & Bidiuk, N. (2023). Osoblyvosti rozvytku informatsiinoi kompetentnosti maibutnikh fakhivtsiv sotsionomichnykh profesii shliakhom vykorystannia innovatsiinykh pedahohichnykh tekhnolohii [Features of the development of information competence of future specialists in socio-economic professions through the use of innovative pedagogical technologies]. Youth & market. No. 3 (211). pp. 12–15. [in Ukrainian].

Yevdokymov, V.I., Ponomarova, H.F., Lutsenko, V.V. & Ahapova, T.P. et al. (2004). Efektyvnist navchannia studentiv [Effectiveness of student learning]. Tutorial. (Ed.). V.I. Yevdokymov. Kharkiv, 222 p. [in Ukrainian].

Zhuk, Yu.O., Zhaldak, M.I. & Shut, M.I. et al. (2012). Multymediini systemy yak zasoby interaktyvnoho navchannia [Multimedia systems as a means of interactive learning]. Kyiv, 112 p. [in Ukrainian].

Informatyka. Kompiuterna tekhnika. Kompiuterni tekhnolohii [Informatics. Computer equipment. Computer technologies]. (Ed.). O.I. Pushkar. Kyiv, 2002. 704 p. [in Ukrainian].

Konoshevskyi, L.L. & Konoshevskyi, O.L. (2005). Analiz zasobiv multymedia dlia intensyfikatsii ta indyvidualizatsii samostiinoi roboty studentiv – maibutnikh uchyteliv matematyky [Analysis of multimedia tools for intensification and individualisation of students’ independent work – future mathematics teachers]. Modern information technologies and innovative teaching methods in the training of specialists: methodology, theory, experience, problems. Coll. of science works. Vol. 8. Kyiv – Vinnytsia. pp. 336–344. [in Ukrainian].

Lazarenko, N.I. (2016). Strukturni komponenty informatsiinoi kultury vykladacha pedahohichnoho vyshchoho navchalnoho zakladu [Structural Components of Information Culture of a Teacher of a Pedagogical Higher Educational Institution]. Scientific notes of Vinnytsya State Pedagogical University named after Mykhaylo Kotsyubynskiy. Series: Pedagogy and psychology. Vinnytsia, Vol. 47. pp. 18–23. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-06-30

Номер

Розділ

Статті