ІНТЕРАКТИВНІ ЗАСОБИ НАВЧАННЯ ЯК ЧИННИК КОМУНІКАТИВНОГО РОЗВИТКУ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2023.282832Ключові слова:
комунікативний розвиток; інтерактивні технології; діти дошкільного віку; особливі освітні потреби; риторичні вміння; корекційно-логопедична робота; мовні навички; українська моваАнотація
Cтаття присвячена проблемі використання інтерактивних технологій у процесі розвитку комунікативних умінь дітей дошкільного віку з особливими освітніми потребами (ООП). Зазначено, що протягом останніх років в Україні простежується збільшення дітей з ООП. Схарактеризовано інноваційні інтерактивні підходи до розвитку комунікативних умінь дошкільників з ООП. Увиразнено значення інтерактивних дидактичних ігор для розвитку мовлення учнів дошкільного віку, розкрито зміст і педагогічні умови їх використання.
Посилання
Bazovyi komponent doshkilnoi osvity v Ukraini [Basic component of preschool education in Ukraine]. Available at: https://mon.gov.ua/ua/osvita/doshkilna-osvita/bazovij-komponent-doshkilnoyi-osviti-v-ukrayini#:~:text [in Ukrainian].
Bilavych, H., Malona, S. & Kostashchuk, Ya. (2021). Inkliuzyvne navchannia ditei z osoblyvymy osvitnimy potrebamy kriz vymir sohodennia [Inclusive education of children with special educational needs through the dimension of the present]. Youth and market. No. 9 (195). pp. 11–16. [in Ukrainian].
Inkliuziia v doshkilnomu navchalnomu zakladi [Inclusion in a preschool educational institution]. Available at: http://www.ussf.kiev.ua/a/FAQ9.html [in Ukrainian].
Lohopediia [Speech therapy]. Textbook / edited by M. Sheremet. (2015). Kyiv, 776 p. [in Ukrainian].
Martynenko, I.V. (2016). Osoblyvosti komunikatyvnoi diialnosti ditei starshoho doshkilnoho viku z systemnymy porushenniamy movlennia: monohrafiia [Logopsychology: course of lectures: study guide]. Kyiv, 304 p. [in Ukrainian].
Martynenko, I.V. (2019). Lohopsykholohiia: kurs lektsii: navchalnyi posibnyk [Logopsychology: course of lectures: study guide]. Kyiv, 120 p. [in Ukrainian].
Natsionalna stratehiia rozvytku inkliuzyvnoi osvity na 2020–2030 roky [National strategy for the development of inclusive education for 2020–2030]. Available at: https://nus.org.ua/wp-content/uploads/2019/07/210719-strategiya-inklyuziya.pdf. [in Ukrainian].
Postanova Kabinetu Ministriv Ukrainy vid 12 lypnia 2017 r. № 545 “Pro zatverdzhennia polozhennia pro inkliuzyvno-resursnyi tsentr” [Resolution of the Cabinet of Ministers of Ukraine dated July 12, 2017 No. 545 “On approval of the regulation on inclusive resource center”]. Available at: www.kmu.gov.ua/control/uk/cardnpd?docid=250156884 [in Ukrainian].
Statystychni dani [Statistical data]. Available at: https://mon.gov.ua/ua/osvita/inklyuzivne-navchannya/statistichni-dani [in Ukrainian].
Cherednichenko, N.V. (2012, 2016). Pochatkovyi kurs navchannia ukrainskoi movy molodshykh shkoliariv iz tiazhkymy porushenniamy movlennia (TPM) [The initial course of teaching Ukrainian language to junior high school students with severe speech disorders (SPD)]. Kyiv, 205 p. [in Ukrainian].
Chupakhina, S. (2019). Vykorystannia informatsiinykh tekhnolohii v navchanni ditei z osoblyvymy osvitnimy potrebamy: dosvid SShA [The use of information technologies in the education of children with special educational needs: the experience of the USA]. Educational space of Ukraine. No. 15. pp. 152–160. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.