ТЕХНОЛОГІЗАЦІЯ ПРОЦЕСУ НАВЧАННЯ У ЗВО ЯК ЗАСІБ ФУНДАМЕНТАЛІЗАЦІЇ ВИЩОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2023.282834Ключові слова:
дидактична концепція вищої освіти; педагогічна технологія; технологізація; фундаменталізація освіти у ЗВОАнотація
У статті досліджуються питання технологізації процесу навчання як засобу фундаменталізації вищої освіти у контексті модернізації професійної підготовки майбутнього вчителя у закладі вищої освіти. Дослідження базується на розкритті сутності й змісту таких дефініцій, як “педагогічна технологія”, “технологізація”, “фундаменталізація освіти у ЗВО” та аналізу їх взаємозв’язків у контексті професійно-педагогічної підготовки.
Обґрунтовано, що фундаменталізація освіти як провідний дидактичний принцип, шляхом поглиблення загальнонаукової та професійної підготовки, реалізації контекстної моделі навчання, зорієнтована на всебічний розвиток майбутніх фахівців як особистостей та як професіоналів.
Посилання
Honcharenko, S.U. (2008). Fundamentalizatsiia osvity yak dydaktychnyi pryntsyp [Fundamentalization of education as a didactic principle]. The way of education. No. 1. pp. 2–6. [in Ukrainian].
Demianenko, N. (2013). Teoriia i praktyka kontekstnoho navchannia: osvitnii prostir pedahohichnoi mahistratury [Theory and practice of contextual learning: the educational space of the pedagogical master’s degree]. Native school. No. 3. pp. 12–16. [in Ukrainian].
Dubaseniuk, O.A. (2001). Tekhnolohii profesiino-pedahohichnoi pidhotovky maibutnikh uchyteliv: navchalnyi posibnyk [Technologies of professional and pedagogical training of future teachers: study guide]. Zhytomyr, 384 p. [in Ukrainian].
Kurylo, V.S. & Shchuka, H.P. (2016). Mozhlyvosti optymizatsii naukovo-doslidnoi roboty studentiv [Possibilities of optimization of students’ scientific research work]. Education and pedagogical science. No. 1 (164). pp. 5–12. [in Ukrainian].
Lektsii z pedahohiky vyshchoi shkoly [Lectures on higher school pedagogy]. Tutorial. (Ed.). V.I. Lozova. Kharkiv, 2006. 496 p. [in Ukrainian].
Marchuk, I.P. (2009). Formuvannia profesiinykh yakostei maibutnoho sotsioloha u protsesi kontekstnoho navchannia [Formation of professional qualities of the future sociologist in the process of contextual learning]. Extended abstract of candidate’s thesis. Zaporizhzhia, 20 p. [in Ukrainian].
Pedahohichni tekhnolohii u neperervnii profesiinii osviti [Pedagogical technologies in continuous professional education]. Monograf. S.O. Sysoieva, M. Aleksiuk, P.M. Volovyk, O.I. Kulchytska, L.S. Sihaieva, Ya.V. Tsekhmister et al; (Ed.). S.O. Sysoieva. Kyiv: V1P0L, 2001. 502 p. [in Ukrainian].
Rebukha, L.Z. (2017). Innovatsiini protsesy vyshchoi shkoly: tekhnolohichnyi aspekt [Innovative processes of higher education: technological aspect]. Teoriia i praktyka rozvytku naukovykh znan: materialy II mizhnar. nauk.-prakt. konf. (Kyiv, 28–29 hrud. 2017 r.). – Theory and practice of scientific knowledge development: materials of the 2nd international science and practice conf. (Kyiv, December 28–29, 2017). Kyiv, Part. III. pp. 35−36. [in Ukrainian].
Reizenkind, T.Y. (2002). Klasyfikatsiia pryntsypiv dydaktyky u profesiinii osviti [Classification of principles of didactics in professional education]. Pedagogical sciences. Vol. 11. pp. 132–140. [in Ukrainian].
Serhieiev, O.V. (2005). Fundamentalizatsiia osvity u vyshchii shkoli [Fundamentalization of education in higher education]. Theory and teaching methods of fundamental disciplines in higher education: coll. of science works. Kryvyi Rih, pp. 4–7. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.