ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ФОРМУВАННЯ ПРОЄКТНО-ТЕХНОЛОГІЧНОЇ КУЛЬТУРИ ШКОЛЯРІВ НА УРОКАХ ТЕХНОЛОГІЙ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2023.282836Ключові слова:
проєктно-технологічна культура; творча продуктивна діяльність; технологічна освітня галузь; творчий навчальний проєкт; комп’ютерне проєктування; технологічні знання; методика формування проєктно-технологічної культуриАнотація
Розглядається актуальна проблема формування проєктно-технологічної культури учнів закладу загальної середньої освіти на уроках технологій. Розв’язання цієї проблеми вбачається передовсім завдяки впровадженню в освітній процес комплексу педагогічних умов, спрямованих на формування проєктно-технологічної культури школярів. Авторами розглядається й уточнюється поняття “проєктно-технологічна культура”, під якою розуміється продуктивна перетворювальна діяльність людини у матеріально-духовній та соціальній сферах. Головним критерієм оцінки сформованості проєктно-технологічної культури є застосування людиною сучасних засобів проєктування, технологій і технологічних процесів, які забезпечують гармонійну взаємодію людини та природи, людини та суспільства, людини та людини.
Посилання
Derzhavnyi standart bazovoi serednoi osvity: postanova Kabinetu Ministriv Ukrainy vid 30 veresnia 2020 r. № 898 [State standard of basic secondary education: Resolution of the Cabinet of Ministers of Ukraine dated September 30, 2020 No. 898]. Available at: https://www.kmu.gov.ua/npas/pro-deyaki-pitannya-derzhavnih-standartiv-povnoyi-zagalnoyi-serednoyi-osviti-i300920-898 [in Ukrainian].
Kilderov, D.E. (2017). Pidhotovka maibutnikh uchyteliv tekhnolohii na zasadakh intehrovanoho navchannia: monohrafiia [Training of future technology teachers on the basis of integrated learning: monograph]. Kyiv, 563 p. [in Ukrainian].
Kobernyk, O.M. & Sydorenko, V.K. (2008). Metodyka trudovoho navchannia: proektno-tekhnolohichnyi pidkhid: navch. posib. [Methodology of labour training: project-technological approach: training. manual]. Uman, 245 p. [in Ukrainian].
Kobernyk, O.M. & Yashchuk, S.M. (2013). Naukovi zasady teorii ta metodyky navchannia tekhnolohii: navch. posib. [Scientific foundations of the theory and methods of learning technologies: teaching. manual]. Uman, 289 p. [in Ukrainian].
Korets, M.S. (2019). Metodyka vykladannia tekhnichnykh navchalnykh dystsyplin: navch. posib. [Methodology of teaching technical academic disciplines: teaching. manual]. Kyiv, 240 p. [in Ukrainian].
Machacha, T.S. & Sydorenko, V.K. (2009). Proektno-tekhnolohichna kultura yak sotsiokulturna ta pedahohichna problema [Project-technological culture as a socio-cultural and pedagogical problem]. Labour training in educational institutions. No. 9. pp. 30–34. [in Ukrainian].
Orshanskyi, L. (2011). Do problemy tekhnolohichnoi pidhotovky shkoliariv u suchasnykh umovakh [To the problem of technological training of schoolchildren in modern conditions]. Labour training in educational institutions. No. 3. pp. 6–9. [in Ukrainian].
Steshenko, V.V. (2014). Osnovni pidkhody do vyznachennia zmistu i struktury tekhnolohichnoi osvity v Ukraini (shchodo proektu Kontseptsii tekhnolohichnoi osvity uchniv zahalnoosvitnikh navchalnykh zakladiv Ukrainy) [Basic approaches to determining the content and structure of technological education in Ukraine (regarding the project Concept of technological education of students of general educational institutions of Ukraine)]. Scientific notes of Berdyansk State Pedagogical University. Series: Pedagogical sciences. Vol. 1. pp. 26–231. [in Ukrainian].
Androshchuk, I.P. et al (2014). Teoriia ta metodyka navchannia tekhnolohii: navch. posib. [Theory and methodology of learning technologies: teaching. manual]. (Ed.). O.M. Kobernyk. Uman, 480 p. [in Ukrainian].
Tereshchuk, A.I. & Diatlenko, S.M. (2010). Metodyka orhanizatsii proektnoi diialnosti starsho-klasnykiv z tekhnolohii [The method of organizing project activities of high school students in technology]. Kyiv, 128 p. [in Ukrainian].
Tkachuk, S.I. & Kobernyk, O.M. (2014). Osnovy teorii tekhnolohichnoi osvity: navch. posib. [Basics of the theory of technological education: teaching. manual]. Uman, 304 p. [in Ukrainian].
Tkhorzhevskyi, D.O. (2000). Metodyka trudovoho ta profesiinoho navchannia [Methodology of labour and professional training]. Kyiv, 269 p. [in Ukrainian].
Tsyna, A.Iu. (2010). Orhanizatsiia tekhnolohichnoi osvity v umovakh profilnoi shkoly [Organization of technological education in the conditions of a specialized school]. Labour training in educational institutions. No. 3. pp. 17–20. [in Ukrainian].
Iantsur, M.S. (2010). Teoriia trudovoho navchannia: kurs lektsii [Theory of labour training: a course of lectures]. Rivne, 395 p. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.