ГОТОВНІСТЬ МАЙБУТНІХ ВИХОВАТЕЛІВ ЗАКЛАДІВ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ ДО ПРОФЕСІЙНОЇ САМОРЕАЛІЗАЦІЇ: АКМЕОЛОГІЧНИЙ ПІДХІД
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2023.282837Ключові слова:
майбутні вихователі закладів дошкільної освіти; професійна підготовка; готовність; професійна самореалізація; готовність до професійної самореалізації; акме; акмеологічний підхід; акмеологічна компетенціяАнотація
У статті здійснено теоретичне обґрунтування потенціалу акмеологічного підходу у процесі формування готовності майбутніх вихователів ЗДО до професійної самореалізації. Автори акцентують увагу на тому, що у дискурсі акмеологічного підходу освіта має бути зорієнтована на цілісний та стійкий розвиток освітнього простору і всіх його суб’єктів, що забезпечує, на основі їхньої співпраці та творчої взаємодії, умови для самореалізації у професійній діяльності. Представлено розуміння вітчизняними науковцями феномену готовності до професійного саморозвитку, акме, акмеологічного підходу та власне трактування дефініцій “акмеологічна компетенція” та “готовність майбутніх вихователів ЗДО до професійної самореалізації на засадах акмеологічного підходу”.
Посилання
Vilchkovsky, E.S. & Kurok, O.I. (2017). Teoriya i metodyka fizychnoho vykhovannya ditey doshkilnoho viku: navchalnyy posibnyk dlya stud. doshkilnykh fakultetiv vyshch. ped. navch. zakladiv [Theory and methods of physical education of preschool children: study guide for students preschool faculties of pedaogical universities]. Sumy, 428 p. [in Ukrainian].
Dubasenyuk, O.A. (2010). Fundamentalna akmeolohiya: zasady vdoskonalennya profesiyno-pedahohichnoyi pidhotovky maybutnikh uchyteliv [Fundamental acmeology: principles of improving the professional and pedagogical training of future teachers]. Acmeology in Ukraine: theory and practice. Vol. 1, pp. 18–26. [in Ukrainian].
Kalaur, S.M. (2014). Potentsial akmeolohichnoho pidkhodu u profesiyniy pidhotovtsi maybutnikh sotsialnykh pratsivnykiv [The potential of the acmeological approach in the professional training of future social workers]. Scientific Bulletin of the Uzhhorod National University. Series: Pedagogy. Social work. Vol. 32, pp. 81–84. [in Ukrainian].
Ostapchuk, O. (2007). Profesiynyy samorozvytok i samoproektuvannya v systemi pedahohichnoyi osvity [Professional self-development and self-design in the system of pedagogical education]. The way of education. Vol. 4, pp. 13–18. [in Ukrainian].
Rybalko, L.S. (2008). Akmeolohichni zasady profesiyno-pedahohichnoyi samorealizatsiyi maybutnoho vchytelya [Acmeological principles of professional and pedagogical self-realization of the future teacher]. Extended abstract of Doctor’s thesis. 42 p. [in Ukrainian].
Sydorenko, V.V. (2015). Pedahohichna maysternist yak akmeolohichnyy fenomen [Pedagogical skill as an acmeological phenomenon]. Proceedings of the II All-Ukrainian scientific and practical conference “Pedagogical creativity, mastery, professionalism: problems of theory and practice of training and retraining of educational personnel”. Kyiv, pp. 14–19. [in Ukrainian].
Fedorov, V.D. (2010). Psykholinhvistychnyy rakurs ponyattya akmeolohiyi [Psycholinguistic perspective of the concept of acmeology]. Acmeology in Ukraine: theory and practice. Vol. 1, pp. 27–39. [in Ukrainian].
Kharchenko, P. (2004). Formuvannya hotovnosti do profesiynoho samorozvytku u maybutnoho pedahoha-muzykanta [Formation of readiness for professional self-development in the future teacher-musician]. Candidate’s thesis. Kyiv, 20 p. [in Ukrainian].
Shaparenko, H.A. (2008). Formuvannya profesiynoyi kompetentnosti maybutnikh vykhovateliv doshkilnykh navchalnykh zakladiv na zasadakh akmeolohichnoho pidkhodu [Formation of professional competence of future educators of preschool educational institutions based on the acmeological approach]. Extended abstract of Candidate’s thesis. Kharkiv, 20 p. [in Ukrainian].
Yaroslavtseva, M.I. & Pekhareva, S.V. (2019). Metody i formy pidhotovky maybutnikh vykhovateliv ditey doshkilnoho viku do profesiynoyi samorealizatsiyi [Methods and forms of training future educators of preschool children for professional self-realization]. Collection of scientific works “Pedagogical Sciences”. Vol. 57, pp. 176–182. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.