ТРАНСФОРМАЦІЯ ІНКЛЮЗИВНОГО ОСВІТНЬОГО ПРОСТОРУ У КОНТЕКСТІ КОМПЕНСАЦІЇ ОСВІТНІХ ВТРАТ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ З ООП
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2023.282840Ключові слова:
освітні втрати; накопичення та компенсація освітніх втрат; фактори освітніх втрат; інклюзія; інклюзивне навчання; інклюзивний освітній простір; трансформація інклюзивного освітнього простору; субʼєкт-субʼєктна взаємодія; інклюзивне освітнє середовище; молодші школярі з особливими освітніми потребамиАнотація
У статті окреслено поняття освітніх втрат, досліджено чинники та їх фактори. Визначено, що одним із стратегічних рішень трансформації інклюзивного освітнього простору є урізноманітнення методичного аспекту з використанням тьюторського супроводу на основі партнерства та субʼєкт-субʼєктної взаємодії. Авторами виділено низку ознак, що характеризуватимуть трансформацію, та визначено умови. Запропоновано шляхи реалізації інклюзивного освітнього простору у контексті компенсації освітніх втрат.
Посилання
Vyshkivska, V.B., Ilishova, O.M. & Tovstohan, V.S. (2022). Inkliuzyvna kompetentnist subiektiv osvitnoho protsesu yak neobkhidna umova stvorennia suchasnoho informatsiino-osvitnoho seredovyshcha [Inclusive competence of the subjects of the educational process as a necessary condition for the creation of a modern informational and educational environment]. Innovative pedagogy No. 49. pp. 91–95. Available at: http://www.innovpedagogy.od.ua/archives/2022/49/part_1/18.pdf (Accessed 08 May 2023) [in Ukrainian].
Lipchevska, I.L. (2023). Orhanizatsiino-dydaktychni umovy formuvannia vmin vizualizatsii navchalnoi informatsii maibutnikh uchyteliv pochatkovoi shkoly [Organizational and didactic conditions for the formation of educational information visualization skills of future primary school teachers]. “Youth and market” No. 4/212. pp. 143–148. Available at: https://doi.org/10.24919/2308-4634.2023.277336 (Accessed 08 May 2023) [in Ukrainian].
Nazarenko, Yu. (2022). Osvitni vtraty: pidkhody do vymiriuvannia ta kompensatsii [Educational losses: approaches to measurement and compensation]. Available at: https://cedos.org.ua/wp-content/uploads/zapyska_osvitni-vtraty.pdf (Accessed 07 May 2023) [in Ukrainian].
Pantiuk, M., Sadova, I. & Illiash, S. (2023.) Indyvidualna prohrama rozvytku uchnia z osoblyvymy osvitnimy potrebamy [Individual development program for a student with special educational needs]. “Youth and market”. No. 1/209. pp. 7–11. Available at: https://doi.org/10.24919/2308-4634.2023.273184 (Accessed 07 May 2023) [in Ukrainian].
Sadova, I. (2020). Inkliuziia u zakladakh zahalnoi serednoi osvity Ukrainy: tendentsii rozvytku [Inclusion in general secondary education institutions of Ukraine: development trends]. Monograph. Drohobych, 448 p. [in Ukrainian].
Sylenko, Yu.V. & Demianenko, N.M. (2022). Tekhnolohiia partnerstva yak stymul formuvannia osobystisno-profesiinoho potentsialu maibutnikh vykladachiv zakladu vyshchoi osvity [Partnership technology as a stimulus for the formation of personal and professional potential of future teachers of a higher education institution]. Innovative pedagogy No. 52. Vol. 2. pp. 98–102. Available at: https://doi.org/10.32782/2663-6085/2022/52.2.20 (Accessed 06 May 2023) [in Ukrainian].
enHuong, L.T. & Na-Jatturas, T. (2020). The COVID-19 induced learning loss – What is it and how it can be mitigated? UKFIET. The Education and Development Forum. Available at: https://www.ukfiet.org/2020/the-covid-19-induced-learning-loss-what-is-it-and-how-it-can-be-mitigated/ (Accessed 05 May 2023) [in English].
Kuhfeld, M. (2019). Surprising new evidence on summer learning loss. Phi Delta Kappan. 101 (1), pp. 25–29. Available at: https://doi.org/10.1177/0031721719871560 (Accessed 04 May 2023) [in English].
Sylenko, Yu. (2023). Tutoring – pedagogical innovation in professional and pedagogical training of teachers in higher education institutions. Grail of Science. No. 24. pp. 523–529. Available at: https://doi.org/10.36074/grail-of-science.17.02.2023.100 (Accessed 08 May 2023) [in English].
Topuzov, O., Bibik, N., Lokshyna, O. & Onopriienko, O. (2022). Organisation of primary education at war in Ukraine: results of a survey of primary education specialists. Education: Modern Discourses, 5, pp. 7–18. Available at: https://doi.org/10.37472/2617-3107-2022-5-01 (Accessed 08 May 2023) [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.