ТРАНСФОРМАЦІЯ ІНКЛЮЗИВНОГО ОСВІТНЬОГО ПРОСТОРУ У КОНТЕКСТІ КОМПЕНСАЦІЇ ОСВІТНІХ ВТРАТ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ З ООП

Автор(и)

  • Володимир Товстоган
  • Тетяна Цегельник
  • Анна Слатвінська

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2023.282840

Ключові слова:

освітні втрати; накопичення та компенсація освітніх втрат; фактори освітніх втрат; інклюзія; інклюзивне навчання; інклюзивний освітній простір; трансформація інклюзивного освітнього простору; субʼєкт-субʼєктна взаємодія; інклюзивне освітнє середовище; молодші школярі з особливими освітніми потребами

Анотація

У статті окреслено поняття освітніх втрат, досліджено чинники та їх фактори. Визначено, що одним із стратегічних рішень трансформації інклюзивного освітнього простору є урізноманітнення методичного аспекту з використанням тьюторського супроводу на основі партнерства та субʼєкт-субʼєктної взаємодії. Авторами виділено низку ознак, що характеризуватимуть трансформацію, та визначено умови. Запропоновано шляхи реалізації інклюзивного освітнього простору у контексті компенсації освітніх втрат.

Біографії авторів

Володимир Товстоган

кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри теорії й методики виховання, психології та інклюзивної освіти Комунального вищого навчального закладу “Херсонська академія неперервної освіти” Херсонської обласної ради

Тетяна Цегельник

доктор філософії, доцент, доцент кафедри дошкільної педагогіки, психології та фахових методик  Хмельницької гуманітарно-педагогічної академії

Анна Слатвінська

кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри спеціальної та інклюзивної освіти Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини

Посилання

Vyshkivska, V.B., Ilishova, O.M. & Tovstohan, V.S. (2022). Inkliuzyvna kompetentnist subiektiv osvitnoho protsesu yak neobkhidna umova stvorennia suchasnoho informatsiino-osvitnoho seredovyshcha [Inclusive competence of the subjects of the educational process as a necessary condition for the creation of a modern informational and educational environment]. Innovative pedagogy No. 49. pp. 91–95. Available at: http://www.innovpedagogy.od.ua/archives/2022/49/part_1/18.pdf (Accessed 08 May 2023) [in Ukrainian].

Lipchevska, I.L. (2023). Orhanizatsiino-dydaktychni umovy formuvannia vmin vizualizatsii navchalnoi informatsii maibutnikh uchyteliv pochatkovoi shkoly [Organizational and didactic conditions for the formation of educational information visualization skills of future primary school teachers]. “Youth and market” No. 4/212. pp. 143–148. Available at: https://doi.org/10.24919/2308-4634.2023.277336 (Accessed 08 May 2023) [in Ukrainian].

Nazarenko, Yu. (2022). Osvitni vtraty: pidkhody do vymiriuvannia ta kompensatsii [Educational losses: approaches to measurement and compensation]. Available at: https://cedos.org.ua/wp-content/uploads/zapyska_osvitni-vtraty.pdf (Accessed 07 May 2023) [in Ukrainian].

Pantiuk, M., Sadova, I. & Illiash, S. (2023.) Indyvidualna prohrama rozvytku uchnia z osoblyvymy osvitnimy potrebamy [Individual development program for a student with special educational needs]. “Youth and market”. No. 1/209. pp. 7–11. Available at: https://doi.org/10.24919/2308-4634.2023.273184 (Accessed 07 May 2023) [in Ukrainian].

Sadova, I. (2020). Inkliuziia u zakladakh zahalnoi serednoi osvity Ukrainy: tendentsii rozvytku [Inclusion in general secondary education institutions of Ukraine: development trends]. Monograph. Drohobych, 448 p. [in Ukrainian].

Sylenko, Yu.V. & Demianenko, N.M. (2022). Tekhnolohiia partnerstva yak stymul formuvannia osobystisno-profesiinoho potentsialu maibutnikh vykladachiv zakladu vyshchoi osvity [Partnership technology as a stimulus for the formation of personal and professional potential of future teachers of a higher education institution]. Innovative pedagogy No. 52. Vol. 2. pp. 98–102. Available at: https://doi.org/10.32782/2663-6085/2022/52.2.20 (Accessed 06 May 2023) [in Ukrainian].

enHuong, L.T. & Na-Jatturas, T. (2020). The COVID-19 induced learning loss – What is it and how it can be mitigated? UKFIET. The Education and Development Forum. Available at: https://www.ukfiet.org/2020/the-covid-19-induced-learning-loss-what-is-it-and-how-it-can-be-mitigated/ (Accessed 05 May 2023) [in English].

Kuhfeld, M. (2019). Surprising new evidence on summer learning loss. Phi Delta Kappan. 101 (1), pp. 25–29. Available at: https://doi.org/10.1177/0031721719871560 (Accessed 04 May 2023) [in English].

Sylenko, Yu. (2023). Tutoring – pedagogical innovation in professional and pedagogical training of teachers in higher education institutions. Grail of Science. No. 24. pp. 523–529. Available at: https://doi.org/10.36074/grail-of-science.17.02.2023.100 (Accessed 08 May 2023) [in English].

Topuzov, O., Bibik, N., Lokshyna, O. & Onopriienko, O. (2022). Organisation of primary education at war in Ukraine: results of a survey of primary education specialists. Education: Modern Discourses, 5, pp. 7–18. Available at: https://doi.org/10.37472/2617-3107-2022-5-01 (Accessed 08 May 2023) [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-06-30

Номер

Розділ

Статті