АКАДЕМІЧНА ДОБРОЧЕСНІСТЬ: ПРАКТИКА ДОТРИМАННЯ У ЗАРУБІЖНИХ КРАЇНАХ

Автор(и)

  • Світлана Шестакова
  • Олена Сухомлинова
  • Ольга Задоріна

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2023.287676

Ключові слова:

академічна доброчесність; вища освіта; цінності академічної доброчесності; практика дотримання принципів академічної доброчесності

Анотація

У статті досліджено імплементацію та практику дотримання академічної доброчесності в міжнародному контексті. Визначено, що академічна доброчесність становить необхідну складову вищої освіти і наукових досліджень. Це поняття охоплює широкий спектр аспектів, включаючи уникнення плагіату, правильне цитування, дотримання етичних норм у наукових дослідженнях та чесність під час виконання академічних завдань. У багатьох країнах академічна доброчесність є важливим елементом освіти та наукової роботи, і закріплена у законодавстві та міжнародних документах. У статті розглянуто питання академічної доброчесності та способи її забезпечення в освітніх і наукових середовищах, зокрема в університетах Франції, Швеції, Польщі та Сполучених Штатів Америки.

Біографії авторів

Світлана Шестакова

кандидат філологічних наук, доцент, завідувач кафедри державно-правових дисциплін та українознавства Сумського національного аграрного університету

Олена Сухомлинова

викладач кафедри математики та фізики Військового інституту телекомунікацій та інформатизації імені Героїв Крут

Ольга Задоріна

кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри математики і методики її навчання Державного закладу “Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К.Д. Ушинського”

Посилання

Havryliuk, N. (2018). Systema vyshchoi osvity SShA: teoretyko-metodolohichnyi aspekt [The System of Higher Education in the USA: Theoretical and Methodological Aspect]. Youth and market, No. 11, pp. 92–96. [in Ukrainian].

Dotsenko, I.O. (2022). Akademichna dobropchesnist u systemi zabezpechennia yakosti vyshchoi osvity [Academic Integrity in the Higher Education Quality Assurance System]. Pedagogical Education: Theory and Practice, No. 32, pp. 31–42. [in Ukrainian].

Cabinet of Ministers of Ukraine (2021). Pro zatverdzhennia Poriadku skasuvannia rishennia pro prysudzhennia stupenia vyshchoi osvity ta prysvoiennia vidpovidnoi kvalifikatsii: Postanova Kabinetu Ministriv Ukrainy vid 26 serpnia 2021 r. No. 897 [On Approval of the Procedure for Revoking a Decision on Awarding a Higher Education Degree and Conferment of the Corresponding Qualification: Resolution of the Cabinet of Ministers of Ukraine No. 897]. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/897‐2021‐%D0%BF#Text (Accessed 08 September 2023). [in Ukrainian].

Verkhovna Rada of Ukraine. (2017). Pro osvitu: Zakon Ukrainy vid 05.09.2017 No. 2145-VIII [On Education: Law of Ukraine No. 2145-VIII]. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19#Text (Accessed 08 September 2023). [in Ukrainian].

Todorova, I. (2019). Komponenty akademichnoi dobropchesnosti studentiv ta umovy yii formuvannia [Components of Student Academic Integrity and Conditions for Its Formation]. Origins of Pedagogical Mastery, No. 24, pp. 199–205. [in Ukrainian].

Ulyanova, H.O. & Baadzhi, N.P. (2022). Akademichna dobropchesnist yak osnova akademichnoho uspikhu [Academic Integrity as the Basis of Academic Success]. Legal Position, No. 4 (37), pp. 98–103. [in Ukrainian].

Batechko, N.H. & Durdas, A.P. (2020). Academic integrity as a university education quality component: the experience of the world and France. VIRTUS, No. 54, pp. 55–57. [in Ukrainian].

Bjelobaba, S. (2018). Academic integrity skill development amongst the faculty at a Swedish university. In Towards consistency and transparency in academic integrity. pp. 131–146. [in English].

Boehm, P.J., Justice, M. & Weeks, S. (2009). Promoting academic integrity in higher education. The Community College Enterprise, No. 15 (1), pp. 45–61. [in English].

Gallant, T.B. (2008). Academic Integrity in the Twenty-First Century: A Teaching and Learning Imperative. ASHE higher education report, No. 33 (5), pp. 1–143. [in English].

Glendinning, I. & Orim, S. (2013). Plagiarism policies in Sweden. Available at: http://plagiarism.cz/ippheae/files/D2-3-24%20SE%20RT%20IPPHEAE%20CU%20Survey% 20SwedenNarrative.pdf [in English].

International Association of Universities. (2013). IAU-MCO Guidelines for an Institutional Code of Ethics in Higher Education. Available at: https://www.iau-aiu.net/IMG/pdf/ethics_guidelines_finaldef_08.02.13.pdf [in English].

Kolodziej, L. (2021). Plagiarism and blat in the academic community: the case study from the Republic of Poland. International Journal of Academic Research and Reflection, No. 9 (3), pp. 45–53. [in English].

McKenzie, A.M. (2018). Academic Integrity across the Canadian Landscape. Canadian Perspectives on Academic Integrity, No. 1 (2), pp. 40–45. [in English].

The Bucharest Declaration concerning Ethical Values and Principles for Higher Education in the Europe Region. (2004). Higher Education in Europe, No. 29 (4), pp. 503–507. [in English].

The Magna Charta Universitatum. Available at: http://www.magna-charta.org/ [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-12-02

Номер

Розділ

Статті