ПОТЕНЦІАЛ ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА ЗАКЛАДУ ЯК ОРІЄНТИР ПІДГОТОВКИ УЧИТЕЛІВ МУЗИКИ ДО НАВЧАННЯ МИСТЕЦТВА ШКОЛЯРІВ

Автор(и)

  • Юе Їн

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2023.287893

Ключові слова:

віртуальне освітнє середовище; пізнання мистецтва; учитель музики; художньо-освітнє середовище; художня комунікація

Анотація

Розглянуто сутність феномену “освітнє середовище” стосовно закладів загальної середньої освіти. Виокремлено чинник “художньо-освітнє середовище” як складова освітнього середовища закладу. Показано, що в основі функціонування художньо-освітнього середовища лежить художня комунікація. Виділено поняття віртуального освітнього (художньо-освітнього) простору та окреслено труднощі мистецької освіти в ньому у зв’язку з нівелюванням міжособистісної комунікації як принципово притаманної навчанню мистецтва. Сутність художньо-освітнього середовища подано як орієнтир для змістового збагачення фахової підготовки майбутнього вчителя музики.

Біографія автора

Юе Їн

аспірантка факультету мистецтв імені Анатолія Авдієвського Українського державного університету імені М.П. Драгоманова

Посилання

Hontarovska, N.B. (2013). Pryntsypy rozroblennia proiektu osvitnoho seredovyshcha navchalnoho zakladu yak peredumova rozvytku obdarovanoi osobystosti [Principles of development of the project of the educational environment of the educational institution as a prerequisite for the development of a gifted personality]. Native School. Vol. 10, pp. 29–33. [inUkrainian].

Hrybiuk, O.O. (2013). Virtualne osvitnie seredovyshche yak innovatsiinyi resurs dlia navchannia i doslidnytskoi diialnosti studentiv [Virtual educational environment as an innovative resource for students’ learning and research activity]. International Scientific and Practical Internet Conference “Virtual Educational Space: Psychological Problems”. H.S. KostyukInstitute of Psychology of the NAES of Ukraine. Kyiv. Available at: https://lib.iitta.gov.ua/1115/ [in Ukrainian].

Myropolska, N.Ye. & Komarovska, O.A. (Eds). (2013). Estetyzatsiia navchalno-vykhovnoho protsesu v osnovnii shkoli zasobamy mystetstva [Aesthetization of the educational process in primary school by means of art]. Kirovohrad, 160 p. [in Ukrainian].

Komarovska, O.A. (2020). Mystetska podiievist osvitnoho seredovyshcha v konteksti khudozhnikh tsinnostei osobystosti [The artistic activity of the educational environment in the context of the artistic values of the individual]. Theoretical and methodological problems of education of children and youth. Vol. 24, Issue 1, pp. 252–270. [in Ukrainian].

Komarovska, O.A. (2014). Khudozhno оbdarovana osobystist: sutnist, realii, rozvytok [Artistically gifted personality: Essence, realities, development]. Ivano-Frankivsk, 412 p. [in Ukrainian].

Kremen, V.H., Sysoieva, S.O. & Bekh, I.D. (2022). Kontseptsiia vykhovannia ditei ta molodi v tsyfrovomu prostori [The concept of education of children and youth in the digital space]. The Herald of the National Academy of Educational Sciences of Ukraine. Vol. 4, Issue 2. Available at: https://visnyk.naps.gov.ua/index.php/journal/article/view/292 [in Ukrainian].

Kosenko, D. (2019). Novyi osvitnii prostir. Motyvuiuchyi prostir [New educational space. Motivating space]. Available at: https://decentralization.gov.ua/uploads/library/file/407/NOP_Motivuyuchiy-prostir.pdf [in Ukrainian].

Nova ukrainska shkola: osnovy Standartu osvity. Versiia 1.0 [New Ukrainian school: the basics of the Education Standard]. (2016). Lviv, 64 p. [in Ukrainian].

Semenova, R.O., Muzyka, O.L. & Korolov, D.K. (2014). Osvitnie seredovyshche yak chynnyk stanovlennia obdarovanoi osobystosti [The educational environment as a factor in the formation of a gifted personality]. Kyiv – Kirovohrad: Imeks-LTD, 228 p.[in Ukrainian].

Rebrova, O.Ye. (2013). Teoretychne doslidzhennia khudozhno-mentalnoho dosvidu v proektsii pedahohiky mystetstva [Theoretical study of artistic and mental experience in the projection of art pedagogy]. Kyiv, 295 p. [in Ukrainian].

Smulson, M.L. (2012). Psykholohichni osoblyvosti virtualnykh navchalnykh seredovyshch: Tekhnolohii rozvytku intelektu [Psychological features of virtual educational environments: Technologies of intelligence development]. Kyiv. Available at: http://psytir.org.ua/upload/journals/3/authors/2012/Smulson_Maryna_Lazarivna_-_Psyhologichni_osoblyvosti_virtualnyh_navchalnyh_seredovysh.doc [in Ukrainian].

Gaoyang, Xia. (2018). Polikhudozhnia pidhotovka maibutnoho vchytelia muzyky: zmist, struktura, oriientyry dlia diahnostuvannia [Polyartistic training of the future music teacher: content, structure, guidelines for diagnosis]. Youth and market. No. 10 (165), pp. 147–151. DOI: http://doi.org/10.24919/2308-4634.2018.147044 [in Ukrainian].

Education for the Media and the Digital Age. (1999). Vienna: UNESCO, pp. 273–274. Reprint in Outlooks on Children and Media (2001). Goteborg: UNESCO & NORDICOM. [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-10-02

Номер

Розділ

Статті