ПОТЕНЦІАЛ ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА ЗАКЛАДУ ЯК ОРІЄНТИР ПІДГОТОВКИ УЧИТЕЛІВ МУЗИКИ ДО НАВЧАННЯ МИСТЕЦТВА ШКОЛЯРІВ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2023.287893Ключові слова:
віртуальне освітнє середовище; пізнання мистецтва; учитель музики; художньо-освітнє середовище; художня комунікаціяАнотація
Розглянуто сутність феномену “освітнє середовище” стосовно закладів загальної середньої освіти. Виокремлено чинник “художньо-освітнє середовище” як складова освітнього середовища закладу. Показано, що в основі функціонування художньо-освітнього середовища лежить художня комунікація. Виділено поняття віртуального освітнього (художньо-освітнього) простору та окреслено труднощі мистецької освіти в ньому у зв’язку з нівелюванням міжособистісної комунікації як принципово притаманної навчанню мистецтва. Сутність художньо-освітнього середовища подано як орієнтир для змістового збагачення фахової підготовки майбутнього вчителя музики.
Посилання
Hontarovska, N.B. (2013). Pryntsypy rozroblennia proiektu osvitnoho seredovyshcha navchalnoho zakladu yak peredumova rozvytku obdarovanoi osobystosti [Principles of development of the project of the educational environment of the educational institution as a prerequisite for the development of a gifted personality]. Native School. Vol. 10, pp. 29–33. [inUkrainian].
Hrybiuk, O.O. (2013). Virtualne osvitnie seredovyshche yak innovatsiinyi resurs dlia navchannia i doslidnytskoi diialnosti studentiv [Virtual educational environment as an innovative resource for students’ learning and research activity]. International Scientific and Practical Internet Conference “Virtual Educational Space: Psychological Problems”. H.S. KostyukInstitute of Psychology of the NAES of Ukraine. Kyiv. Available at: https://lib.iitta.gov.ua/1115/ [in Ukrainian].
Myropolska, N.Ye. & Komarovska, O.A. (Eds). (2013). Estetyzatsiia navchalno-vykhovnoho protsesu v osnovnii shkoli zasobamy mystetstva [Aesthetization of the educational process in primary school by means of art]. Kirovohrad, 160 p. [in Ukrainian].
Komarovska, O.A. (2020). Mystetska podiievist osvitnoho seredovyshcha v konteksti khudozhnikh tsinnostei osobystosti [The artistic activity of the educational environment in the context of the artistic values of the individual]. Theoretical and methodological problems of education of children and youth. Vol. 24, Issue 1, pp. 252–270. [in Ukrainian].
Komarovska, O.A. (2014). Khudozhno оbdarovana osobystist: sutnist, realii, rozvytok [Artistically gifted personality: Essence, realities, development]. Ivano-Frankivsk, 412 p. [in Ukrainian].
Kremen, V.H., Sysoieva, S.O. & Bekh, I.D. (2022). Kontseptsiia vykhovannia ditei ta molodi v tsyfrovomu prostori [The concept of education of children and youth in the digital space]. The Herald of the National Academy of Educational Sciences of Ukraine. Vol. 4, Issue 2. Available at: https://visnyk.naps.gov.ua/index.php/journal/article/view/292 [in Ukrainian].
Kosenko, D. (2019). Novyi osvitnii prostir. Motyvuiuchyi prostir [New educational space. Motivating space]. Available at: https://decentralization.gov.ua/uploads/library/file/407/NOP_Motivuyuchiy-prostir.pdf [in Ukrainian].
Nova ukrainska shkola: osnovy Standartu osvity. Versiia 1.0 [New Ukrainian school: the basics of the Education Standard]. (2016). Lviv, 64 p. [in Ukrainian].
Semenova, R.O., Muzyka, O.L. & Korolov, D.K. (2014). Osvitnie seredovyshche yak chynnyk stanovlennia obdarovanoi osobystosti [The educational environment as a factor in the formation of a gifted personality]. Kyiv – Kirovohrad: Imeks-LTD, 228 p.[in Ukrainian].
Rebrova, O.Ye. (2013). Teoretychne doslidzhennia khudozhno-mentalnoho dosvidu v proektsii pedahohiky mystetstva [Theoretical study of artistic and mental experience in the projection of art pedagogy]. Kyiv, 295 p. [in Ukrainian].
Smulson, M.L. (2012). Psykholohichni osoblyvosti virtualnykh navchalnykh seredovyshch: Tekhnolohii rozvytku intelektu [Psychological features of virtual educational environments: Technologies of intelligence development]. Kyiv. Available at: http://psytir.org.ua/upload/journals/3/authors/2012/Smulson_Maryna_Lazarivna_-_Psyhologichni_osoblyvosti_virtualnyh_navchalnyh_seredovysh.doc [in Ukrainian].
Gaoyang, Xia. (2018). Polikhudozhnia pidhotovka maibutnoho vchytelia muzyky: zmist, struktura, oriientyry dlia diahnostuvannia [Polyartistic training of the future music teacher: content, structure, guidelines for diagnosis]. Youth and market. No. 10 (165), pp. 147–151. DOI: http://doi.org/10.24919/2308-4634.2018.147044 [in Ukrainian].
Education for the Media and the Digital Age. (1999). Vienna: UNESCO, pp. 273–274. Reprint in Outlooks on Children and Media (2001). Goteborg: UNESCO & NORDICOM. [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.