ПРОБЛЕМА МОТИВАЦІЇ МАЙБУТНІХ ПЕДАГОГІВ У ФОРМУВАННІ ЇХ ЕСТЕТИЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2023.287896Ключові слова:
мотиваційний компонент естетичної компетентності; здобувачі вищої педагогічної освіти; естетичні потреби; естетичні інтереси; естетичні цінності та ідеалиАнотація
У статті розглянуто мотиваційний компонент естетичної компетентності майбутніх педагогів як необхідний фактор їх професійного зросту. Проаналізовано основні наукові підходи до трактування мотивації здобувачів вищої педагогічної освіти у сфері їх естетичного розвитку. Обґрунтовано роль основних структурних складових мотиваційного компоненту естетичної компетентності майбутніх педагогів.
Посилання
Atorina, V.M. (2021). Rozvytok estetychnoi kompetentnosti maibutnikh vykhovateliv zakladiv doshkilnoi osvity u fakhovii pidhotovtsi [Development of aesthetic competence of future preschool teachers in professional training]. Doctor’s thesis. Hlukhiv, 341 p. [in Ukrainian].
Barvina, N.O. (2016). Khudozhno-estetychna potreba yak dukhovna dominanta suchasnoi vyshchoi osvity [Artistic and aesthetic need as a spiritual dominant of modern higher education]. Dukhovnist osobystosti: metodolohiia, teoriia i praktyka – Personal spirituality: methodology, theory and practice. Vol. 5, pp. 38‒52. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/domtp_2016_5_7 (Accessed 18 May 2023) [in Ukrainian].
Bilan, I.V. (2021). Definitsii poniattia “estetychna kompetentnist” u psykholoho-pedahohichnii literaturi [Definitions of the concept of “aesthetic competence” in psychological and pedagogical literature]. Scientific Collection “InterConf”, (59): with the Proceedings of the 10th International Scientific and Practical Conference “Science and Practice: Implementation to Modern Society” (June 4–5, 2021). Manchester, Great Britain: Peal Press Ltd. pp. 156–163. Available at: https://ojs.ukrlogos.in.ua/index.php/interconf/article/view/13159/12097. (Accessed 18 May 2023) [in Ukrainian].
Vyshnevetska, M.V. (2020). Estetychni potreby u fakhovii diialnosti maibutnoho vchytelia muzychnoho mystetstva: teoretychnyi aspekt problemy [Aesthetic Needs in the Professional Activity of a Future Music Teacher: Theoretical Aspect of the Problem]. Musical art in educational discourse. Vol. 5, pp. 43–48. DOI: 0.28925/2518-766X.2020.5.8 (Accessed 18 May 2023) [in Ukrainian].
Hlazunova, L.O. (2013). Formuvannia estetychnoi kompetentnosti maibutnoho vchytelia-filoloha zasobamy narodoznavstva [Formation of Aesthetic Competence of Future Philology Teacher by Means of Folklore]. Extended abstract of candidate’s thesis. Zhytomyr, 208 p. [in Ukrainian].
Lozovyi, V.O. (Eds.). (2003). Estetyka: navch.posibnyk [Aesthetics: a textbook]. Kyiv, 208 p. [in Ukrainian].
Karam, A.M. (2020). Formuvannia estetychnoi kompetentnosti maibutnikh uchyteliv obrazotvorchoho mystetstva u pozaaudytornii roboti universytetu [Formation of Aesthetic Competence of Future Fine Arts Teachers in Extracurricular Activities of the University]. Candidate’s thesis. Kyiv, 171 p. [in Ukrainian].
Prokopenko, O.V. (Ed.). (2006). Konspekt lektsii z kursu “Teoriia motyvatsii” [Lecture notes for the course “Theory of Motivation”]. Sumy, 171 p. [in Ukrainian].
Lokarieva, H.V. (2017). Formuvannia khudozhno-estetychnoho spryiniattia yak profesiinoi yakosti v maibutnoho khudozhnyka-dyzainera [Formation of artistic and aesthetic perception as a professional quality in the future artist-designer]. Bulletin of the Alfred Nobel University. Series: Pedagogy and psychology. Vol. 2, pp. 175–180. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vduep_2017_2_30 (Accessed 18 May 2023) [in Ukrainian].
Lian Tsze. (2021). Formuvannia estetychnoi kompetentnosti maibutnikh uchyteliv muzychnoho mystetstva u profesiinii pidhotovtsi [Formation of Aesthetic Competence of Future Music Teachers in Professional Training]. Doctor’s thesis. Odesa, 39 p.[in Ukrainian].
Papushyna, V. (2020). Teoretychni i metodychni zasady formuvannia estetychnoi kultury maibutnikh uchyteliv ukrainskoi movy i literatury u protsesi profesiinoi pidhotovky [Theoretical and Methodological Bases of Formation of Aesthetic Culture of Future Teachers of Ukrainian Language and Literature in the Process of Professional Training]. Extended abstract of Doctor’s thesis. Khmelnytskyi, 39 p. [in Ukrainian].
Ruban, O.M. (2018). Stanovlennia liudskoho “Ya”: estetychnyi vymir [The formation of the human self: the aesthetic dimension]. Versus. Vol. 1‒2, 11‒12, pp. 52‒59. DOI: https://doi.org/10.33842/23134562/2018/11/52/59 (Accessed 18 May 2023) [in Ukrainian].
Smorzh, L.O. (2005). Estetyka: navchalnyi posibnyk [Aesthetics: A study guide]. Kyiv, 334 p. [in Ukrainian].
Sotska, H.I. (2014). Estetychnyi dosvid vykladacha obrazotvorchoho mystetstva: peredumovy rozvytku [Aesthetic Experience of a Fine Arts Teacher: Prerequisites for Development]. Art education: content, technology, management: a collection of scientific papers. Vol. 9. Kyiv, pp. 136–149. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.