ПРОБЛЕМА МОТИВАЦІЇ МАЙБУТНІХ ПЕДАГОГІВ У ФОРМУВАННІ ЇХ ЕСТЕТИЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ

Автор(и)

  • Чжао Жуйcюе

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2023.287896

Ключові слова:

мотиваційний компонент естетичної компетентності; здобувачі вищої педагогічної освіти; естетичні потреби; естетичні інтереси; естетичні цінності та ідеали

Анотація

У статті розглянуто мотиваційний компонент естетичної компетентності майбутніх педагогів як необхідний фактор їх професійного зросту. Проаналізовано основні наукові підходи до трактування мотивації здобувачів вищої педагогічної освіти у сфері їх естетичного розвитку. Обґрунтовано роль основних структурних складових мотиваційного компоненту естетичної компетентності майбутніх педагогів.

Біографія автора

Чжао Жуйcюе

аспірантка кафедри музикознавства та методики музичного мистецтва Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка

Посилання

Atorina, V.M. (2021). Rozvytok estetychnoi kompetentnosti maibutnikh vykhovateliv zakladiv doshkilnoi osvity u fakhovii pidhotovtsi [Development of aesthetic competence of future preschool teachers in professional training]. Doctor’s thesis. Hlukhiv, 341 p. [in Ukrainian].

Barvina, N.O. (2016). Khudozhno-estetychna potreba yak dukhovna dominanta suchasnoi vyshchoi osvity [Artistic and aesthetic need as a spiritual dominant of modern higher education]. Dukhovnist osobystosti: metodolohiia, teoriia i praktyka – Personal spirituality: methodology, theory and practice. Vol. 5, pp. 38‒52. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/domtp_2016_5_7 (Accessed 18 May 2023) [in Ukrainian].

Bilan, I.V. (2021). Definitsii poniattia “estetychna kompetentnist” u psykholoho-pedahohichnii literaturi [Definitions of the concept of “aesthetic competence” in psychological and pedagogical literature]. Scientific Collection “InterConf”, (59): with the Proceedings of the 10th International Scientific and Practical Conference “Science and Practice: Implementation to Modern Society” (June 4–5, 2021). Manchester, Great Britain: Peal Press Ltd. pp. 156–163. Available at: https://ojs.ukrlogos.in.ua/index.php/interconf/article/view/13159/12097. (Accessed 18 May 2023) [in Ukrainian].

Vyshnevetska, M.V. (2020). Estetychni potreby u fakhovii diialnosti maibutnoho vchytelia muzychnoho mystetstva: teoretychnyi aspekt problemy [Aesthetic Needs in the Professional Activity of a Future Music Teacher: Theoretical Aspect of the Problem]. Musical art in educational discourse. Vol. 5, pp. 43–48. DOI: 0.28925/2518-766X.2020.5.8 (Accessed 18 May 2023) [in Ukrainian].

Hlazunova, L.O. (2013). Formuvannia estetychnoi kompetentnosti maibutnoho vchytelia-filoloha zasobamy narodoznavstva [Formation of Aesthetic Competence of Future Philology Teacher by Means of Folklore]. Extended abstract of candidate’s thesis. Zhytomyr, 208 p. [in Ukrainian].

Lozovyi, V.O. (Eds.). (2003). Estetyka: navch.posibnyk [Aesthetics: a textbook]. Kyiv, 208 p. [in Ukrainian].

Karam, A.M. (2020). Formuvannia estetychnoi kompetentnosti maibutnikh uchyteliv obrazotvorchoho mystetstva u pozaaudytornii roboti universytetu [Formation of Aesthetic Competence of Future Fine Arts Teachers in Extracurricular Activities of the University]. Candidate’s thesis. Kyiv, 171 p. [in Ukrainian].

Prokopenko, O.V. (Ed.). (2006). Konspekt lektsii z kursu “Teoriia motyvatsii” [Lecture notes for the course “Theory of Motivation”]. Sumy, 171 p. [in Ukrainian].

Lokarieva, H.V. (2017). Formuvannia khudozhno-estetychnoho spryiniattia yak profesiinoi yakosti v maibutnoho khudozhnyka-dyzainera [Formation of artistic and aesthetic perception as a professional quality in the future artist-designer]. Bulletin of the Alfred Nobel University. Series: Pedagogy and psychology. Vol. 2, pp. 175–180. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vduep_2017_2_30 (Accessed 18 May 2023) [in Ukrainian].

Lian Tsze. (2021). Formuvannia estetychnoi kompetentnosti maibutnikh uchyteliv muzychnoho mystetstva u profesiinii pidhotovtsi [Formation of Aesthetic Competence of Future Music Teachers in Professional Training]. Doctor’s thesis. Odesa, 39 p.[in Ukrainian].

Papushyna, V. (2020). Teoretychni i metodychni zasady formuvannia estetychnoi kultury maibutnikh uchyteliv ukrainskoi movy i literatury u protsesi profesiinoi pidhotovky [Theoretical and Methodological Bases of Formation of Aesthetic Culture of Future Teachers of Ukrainian Language and Literature in the Process of Professional Training]. Extended abstract of Doctor’s thesis. Khmelnytskyi, 39 p. [in Ukrainian].

Ruban, O.M. (2018). Stanovlennia liudskoho “Ya”: estetychnyi vymir [The formation of the human self: the aesthetic dimension]. Versus. Vol. 1‒2, 11‒12, pp. 52‒59. DOI: https://doi.org/10.33842/23134562/2018/11/52/59 (Accessed 18 May 2023) [in Ukrainian].

Smorzh, L.O. (2005). Estetyka: navchalnyi posibnyk [Aesthetics: A study guide]. Kyiv, 334 p. [in Ukrainian].

Sotska, H.I. (2014). Estetychnyi dosvid vykladacha obrazotvorchoho mystetstva: peredumovy rozvytku [Aesthetic Experience of a Fine Arts Teacher: Prerequisites for Development]. Art education: content, technology, management: a collection of scientific papers. Vol. 9. Kyiv, pp. 136–149. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-10-02

Номер

Розділ

Статті