ФОРМУВАННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАТИВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ СТУДЕНТІВ У ПРОЦЕСІ ВИВЧЕННЯ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ В АГРАРНОМУ ЗАКЛАДІ ВИЩОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2023.287904Ключові слова:
інформаційно-комунікативна компетентність; вивчення іноземної мови; інформаційні технології; засоби навчання; методи навчанняАнотація
Виділено такі взаємопов’язані компоненти інформаційно-комунікативної компетентності для майбутніх фахівців аграрної галузі у процесі вивчення іноземної мови: мотиваційний – характеризує наявність ціннісних орієнтирів, мотивів та готовності виконувати професійні завдання, у тому числі з використанням інформаційних технологій, мотиваційна спрямованість впливає на результативність процесу самовдосконалення і підвищення рівня професійної підготовки; когнітивний – визначає наявність теоретичних знань і оволодіння способами їх отримання, передбачає здатність використовувати інструменти інформаційних технологій для ідентифікації та відповідного подання (деталізації, обґрунтування тощо) необхідної інформації, визначення інформації, уміння здійснювати пошук й отримання інформації (стратегія пошуку, конструювання запиту, оцінка відповідності результатів пошуку тощо), володіння методами структурування інформації, управління інформацією, методами і способами інтерпретації та подання інформації (порівняння, зіставлення, виключення невідповідностей, узагальнення тощо), інтегрування інформації, уміння визначати якість, важливість, корисність або ефективність інформації на основі певних критеріїв, оцінювання інформації, уміння створювати інформацію (адаптуючи, проєктуючи, обґрунтовуючи), здатність повідомляти (передавати) інформацію відповідно до прийнятих норм; практичний – характеризує формування креативних методів виконання професійних завдань на основі активного, вибіркового застосування інформаційних технологій; рефлексійний – проявляється у свідомому й обґрунтованому підході до розв’язання поставлених завдань, оцінювання діяльності та її результатів, у формуванні вміння свідомого контролю (самоконтролю, самоаналізу), визначає необхідність у співпраці.
Посилання
Voloshyna, O.V. & Kravchuk, L.V. (2018). Aktualnist vyvchennia inozemnoi movy v umovakh hlobalizatsii osvitnoho prostoru [Actuality of study of foreign language is in the conditions of globalization of educational space]. Actual problems of philology and methods of teaching foreign languages in the modern multilingual space (Ukraine, Vinnytsia, November 22, 2018), Vinnytsia, pp. 22–24. [in Ukrainian].
Voloshyna, O.V. & Popenko, Y.V. (2020). Ihrovi metody, yak zasib vyvchennia inozemnoi movy [Playing methods, as a mean of study of foreign language]. Sworld Journal. Bolgariya. No. 4, pp. 31–39. [in Bolgariya].
Voloshyna, O.V. (2018). Vykorystannia interaktyvnykh tekhnolohii dlia formuvannia estetychnoho smaku u studentiv VNZ z zasobamy inozemnykh mov [Use of interactive technologies for forming of aesthetically beautiful taste for the students of VNZ with facilities of foreign languages]. Bulletin of the Chernihiv National Pedagogical University. Series: Pedagogical sciences, No. 151, pp. 30–33. [in Ukrainian].
Voloshyna, O.V. (2020). Vykorystannia multymediinykh tekhnolohii u vyvchenni inozemnykh mov u zakladakh vyshchoi osvity [The use of multimedia technologies is in the study of foreign languages in establishments of higher education]. Proceedings of the Current issues of theory and practice in the field of law, education, social and behavioral sciences (Ukraine, Chernigov, April 23–24, 2020), Chernigov, pp. 338–340. [in Ukrainian].
Voloshyna, O.V. (2017) Inshomovna komunikatyvna kompetentnist studentiv-ahrariiv u nezalezhnii Ukraini [A foreign communicative competence of students-agrarians is in independent Ukraine]. Collection of scientific works “Agriculture and forestry”, No. 6, pp. 204–212. [in Ukrainian].
Honcharuk, I.V. & Yurchuk, N.P. (2018). Orhanizatsiia yedynoho elektronnoho naukovo-osvitnoho prostoru suchasnoho universytetu [Organization of a single electronic scientific and educational space of a modern university]. Economy. Finances. Management: topical issues of science and practice, No. 12, pp. 75–87. [in Ukrainian].
Hrischenko, I.V. (2017). Tsili ta zavdannia keis-metodu pry vykladanni kursu “Derzhavnyi finansovyi kontrol” [Aims and tasks the method of кейс at teaching of course “State financial control”]. Proceedings of the Distance learning as a modern educational technology, (Ukraine, Vinnytsia, March 31, 2017), Vinnytsia, pp. 76–78. [in Ukrainian].
Hunko, I.V. & Voloshyna, O.V. (2021). Praktychne zastosuvannia dilovoi hry pry vyvchenni inozemnoi movy v umovakh navchalno-naukovo-vyrobnychoho kompleksu “Vseukrainskyi naukovo-navchalnyi konsortsium” [Practical application of business game in the study of a foreign language in the educational-scientific-industrial complex “All-Ukrainian scientific-educational consortium”]. Scientific journal “Innovative Pedagogy”, No. 35, pp. 17–21. [in Ukrainian].
Dovhan, L.I. (2009) Vykorystannia testiv u navchanni inozemnoi movy studentiv nemovnykh vyshchykh navchalnykh zakladiv [The use of tests is in the studies of foreign language of students of unlinguistic higher educational establishments]. Bulletin of Zhytomyr Ivan Franko State University, No. 44, pp. 22–25. [in Ukrainian].
Dovhan, L.I. (2017). Innovatsiini tekhnolohii navchannia v osvitnomu protsesi vyshchoi shkoly [Innovative technologies of studies in the educational process of higher school]. The role of innovations in the transformation of modern science, No. 1, p. 19. [in Ukrainian].
Dovhan, L.I. (2010) Suchasnyi stan problemy formuvannia pedahohichnoi maisternosti vykladacha inozemnoi movy vyshchoho navchalnoho zakladu [Modern state of problem of forming of pedagogical trade of teacher of foreign language of higher educational establishment]. Bulletin of Zhytomyr Ivan Franko State University, No. 50, pp. 90–93. [in Ukrainian].
Kovalova, K.V. (2013). Komunikatyvna kompetentnist inzheneriv – ahrarnykiv: sutnist ta strukturni komponenty [Communicative competence of agricultural engineers: essence and structural components]. Pedagogical sciences, No. 113, pp. 99–106. [in Ukrainian].
Kovalova, K.V. (2017). Osobystisno-oriientovane navchannia, yak skladova protsesu fakhovoi pidhotovky spetsialistiv inzhenernoho profiliu [Personality-oriented learning as a component of the process of professional training of engineering specialists]. Technology, energy, transport of agricultural industry, No. 4, pp. 46–50. [in Ukrainian].
Kravets, R.A. (2013). Kulturna kompetentnist ta mizhkulturna komunikatsiia u profesiinii pidhotovtsi maibutnikh ahrarnykiv [A cultural competence and communication is in professional preparation of future squirearchies]. Collection of scientific works of the Khmelnytskyi Institute of Social Technologies of the University of Ukraine, No. 1, pp. 112–115. [in Ukrainian].
Kravets, R.A. (2017). Pedahohichna tekhnolohiia formuvannia polikulturnoi kompetentnosti maibutnikh fakhivtsiv ahrarnoi haluzi na zaniattiakh inozemnoi movy [Pedagogical technology of forming of political and cultural competence of future specialists of agrarian industry is on employments of foreign language]. A young scientist, No. 1, pp. 444–447. [in Ukrainian].
Kravets, R.A. (2017). Vprovadzhennia interaktyvnykh metodiv navchannia u polikulturnii osviti maibutnikh fakhivtsiv ahrarnoi haluzi na zaniattiakh inozemnoi movy [Introduction of interactive methods of studies in cultural education of future specialists of agrarian industry is on employments of foreign language]. Humanities studies. Pedagogy, No. 4, pp. 135–145. [in Ukrainian].
Kravets, R.A. (2013). Kulturolohichna paradyhma osvity u profesiinii pidhotovtsi maibutnoho fakhivtsia ahrarnoi haluzi [A cultural paradigm of education is in professional preparation of future specialist of agrarian industry]. Scientific notes of Vinnytsia State Pedagogical University named after Mykhailo Kotsyubynskyi. Series: Pedagogy and psychology, No. 39, pp. 187–192. [in Ukrainian].
Kravets, R.A. (2020). Pedahohichne proektuvannia tekhnolohii formuvannia polikulturnoi kompetentnosti maibutnikh fakhivtsiv ahrarnoi haluzi [Pedagogical planning of technology of forming of cultural competence of future specialists of agrarian industry]. Actual problems of philology and professional training of specialists in a multicultural space, No. 3, pp. 209–212. [in Ukrainian].
Kravets, R.A. (2015). Praktychna realizatsiia spetsyfichnykh pryntsypiv polikulturnoi osvity maibutnikh fakhivtsiv ahrarnoi haluzi na zaniattiakh z inozemnoi movy [Practical realization of specific principles of cultural education of future specialists of agrarian industry is on employments from a foreign language]. Pedagogy and psychology of professional education, No. 4–5, pp. 26–38. [in Ukrainian].
Kravets, R.A. (2013). Strukturni komponenty polikulturnoi kompetentnosti maibutnikh fakhivtsiv ahrarnoi haluzi [Structural components of political and cultural competence of future specialists of agrarian industry]. Continuous professional education: theory and practice, No. 1–2, pp. 80–86. [in Ukrainian].
Kravets, R.A. (2016). Typy komunikatyvnykh sytuatsii u konteksti polikulturnoi osvity maibutnikh fakhivtsiv ahrarnoi haluzi na zaniattiakh z inozemnoi movy [Types of communicative situations in the context of cultural education of future specialists of agrarian industry on employments from a foreign language]. Collection of scientific works “Pedagogical sciences”, No. 71, pp. 102–106. [in Ukrainian].
Kravets, R.A. & Romanyshyna, L.M. (2013). Linhvokrainoznavchyi pidkhid do vykladannia inozemnoi movy v ahrarnomu VNZ [The linguistic and national going is near teaching of foreign language in agrarian Higher educational establishment]. Scientific notes of Vinnytsia National Agrarian University. Series: Social and humanitarian sciences, No. 2, pp. 154–166. [in Ukrainian].
Bakhmat, N., Maksymchuk, B., Voloshyna, O., Kuzmenko, V. & Matviichuk, T. (2019). Designing Cloud-oriented University Environment in Teacher Training of Future Physical. Education Teachers. Journal of Physical Education and Sport. Vol. 19 (Supplement issue 4). Art 192. pp. 1323–1332. [in English].
Voloshynа, O.V. (2021). Complex coordination application for interactive methods while teaching foreign languages. Modern engineering and innovative technologies. Issue 15. Part 6. pp. 17–28. [in English].
Hunko, I.V. & Voloshyna, O.V. (2021). Zastosuvannia keis-metodu v protsesi vykladannia inozemnoi movy v umovakh navchalno-naukovo-vyrobnychoho kompleksu “Vseukrainskyi naukovo-navchalnyi konsortsium” [Application of the case method in the process of teaching a foreign language in the conditions of the educational, scientific and industrial complex “All-Ukrainian scientific-educational consortium”]. Innovative pedagogy, No. 32, pp. 75–79. [in Ukrainian].
Voloshyna, O.V. (2021). Application of modern pedagogical technologies when teaching a foreign language in the non-linguistic higher education institution. Development of s/Scientific, technological and innovation space in Ukraine and EU countries: Collective monograph. 1st ed. Riga, Latvia: “Baltija Publishing”, pp. 124–144. [in English].
Voloshyna, O.V. (2022). Formation of information and communicative competence of future agrarian specialists in higher education institutions. Theoretical and practical aspects of the development of modern scientific research: Scientific monograph. Part 2. Riga, Latvia: Baltija Publishing. pp. 234–259. DOI: https://doi.org/10.30525/978-9934-26-195-4-25 [in English].
Kovalova, K. (2022). Communicative competence and pedagogical conditions of its formation of future specialists of agrarian sector. Modernization of research area: national prospects and European practices: Scientific monograph. Riga, Latvia: Baltija Publishing, pp. 560–580. DOI: https://doi.org/10.30525/978-9934-26-221-0-22 [in English].
Kapranov, A. (2013). Beginner Students’ Speech Fluency in a Second Language Compared Across Two Contexts of Acquisition. In E. Piechurska-Kuciel & E. Szymańska-Czaplak (Eds.), Language in Cognition and Affect. Berlin, Heidelberg: Springer. pp. 81–94. [in English].
Kapranov, O. (2020). English goes digital: Framing pre-service teachers’ perceptions of a learning management system in their EFL studies. ExELL: Explorations in English Language and Linguistics, 8 (1). pp. 47–67. [in English].
Kapranov, O. (2020). Framing the Identity of an Ideal Primary School Teacher of English. English Studies at NBU, 6 (1). pp. 95–110. [in English].
Kapranov, O. (2018). The Framing of an EFL Primary School Teacher’s Identity by Norwegian Pre-Service Primary School Teachers. Konin Language Studies, 6.3: pp. 325–334. [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.