ПРИРОДНИЧІ ЕКСКУРСІЇ У СИСТЕМІ ПОЧАТКОВОЇ ОСВІТИ ГАЛИЧИНИ ЗА МІЖВОЄННОЇ ДОБИ ХХ ст.

Автор(и)

  • Уляна Борис

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2023.287906

Ключові слова:

природничі екскурсії; природознавство; географія; початкова школа; методика проведення екскурсій; Галичина; підготовка вчителів до проведення екскурсій

Анотація

У статті проаналізовано розвиток навчальних природничих екскурсій у початковій школі Галичини за міжвоєнного періоду ХХ ст. За результатами вивчення джерельної бази зроблено висновок, що порушена проблема завжди були предметом особливої уваги науковців, педагогів-практиків, методистів, освітніх та громадських діячів Галичини. Автори численних публікацій актуалізували природничі екскурсії (прогульки) як засіб навчання не тільки природознавства, географії, а й практично всіх навчальних предметів, увиразнили вимоги до методики проведення екскурсій, наголосили на їх освітньому, виховному значенні.

Біографія автора

Уляна Борис

кандидат педагогічних наук, викладач Коломийського педагогічного фахового коледжу Івано-Франківської обласної ради

Посилання

Borys, U. (2022). Navchalni ekskursii z pryrodoznavstva v pochatkovii shkoli Ukrainy kriz pryzmu istoryko-pedahohichnoho dyskursu [Educational excursions in natural science in the primary school of Ukraine through the prism of historical-pedagogical discourse]. Youth & market. Vol. 9 (207). pp. 90–95. [in Ukrainian].

Herasymovych, I. (1940). Pratsia uchytelia v shkoli. Metodychni zavvahy do navchannia v narodnykh shkolakh [Work of a teacher at school. Methodological notes on education in folk schools]. Krakiv,145 p. [in Ukrainian].

Zavhorodnia, T. (2007). Teoriia i praktyka navchannia v Halychyni (1919–1939 roky) [Theory and practice of education in Galicia (1919–1939)]. Ivano-Frankivsk, 392 p. [in Ukrainian].

Kryvyi, M. (1931). Orhanizatsiia pryrodnychykh prohulok u narodnii shkoli [Organization of nature walks in the folk school]. Path of education and training. Vol. 6. pp. 234–238. [in Ukrainian].

Malynivskyi, D. (1933). Navchannia heohrafii v narodnii shkoli [Teaching geography in a folk school]. Path of education and training. Methodology and school practice. Vol. 1. pp. 1–23. [in Ukrainian].

Petriv, D. (1932). Metodychno-dydaktychnyi pokazhchyk pry navchanni pryrody v 2-kliasovykh narodnikh shkolakh [Methodically a didactic index for teaching nature in 2-grade public schools]. Path of education and training. Vol. 3. pp. 65–80. [in Ukrainian].

Petriv, I. (1933). Prohulky v narodnii shkoli [Walks in the folk school]. Path of education and training. Vol. 1. pp. 46–51. [in Ukrainian].

Romanenko, Ya. (1932). Druhyi variant ministerskykh prohramiv dlia I-oi kliasy narodnikh shkil [The second version of ministerial programs for the 1st grade of public schools]. Path of education and training. Vol. 3. pp. 160–163. [in Ukrainian].

Romanenko, Ya. (1932). Druhyi variant ministerskykh prohramiv dlia I-oi kliasy narodnikh shkil [The second version of ministerial programs for the 1st grade of public schools]. Path of education and training. Vol. 4. pp. 228–233. [in Ukrainian].

Stuparyk, B. (1994). Shkilnytstvo Halychyny (1772–1939 rr.) [Education of Halychyna (1772–1939)]. Ivano-Frankivsk, 142 p. [in Ukrainian].

Yushchyshyn, I. (1938). Vykhovne i naukove znachennia prohulok [Educational and scientific significance of walks]. Methodology and school practice: Appendix to “Teacher’s word”. pp. 71–75. [in Ukrainian].

Yushchyshyn, I. (1933). Heohrafiia, yak predmet navchannia i vykhovannia v narodnikh shkolakh [Geography as a subject of education and upbringing in public school]. Path of education and training. Vol. 1. pp. 13–25. [in Ukrainian].

Yushchyshyn, I. (1932). Navchannia pryrody v narodnikh shkolakh [Teaching nature in folk schools]. Path of education and training. Vol. 3. pp. 139–150. [in Ukrainian].

Bykowski, L.J. (1926). Lwow I okolica jako teren przyrodniczych obserwacyj i wycieczek [Lviv and its surroundings as a natural observation and excursion site]. Warszawa, 98 p. [in Poland].

Bykowski, L.J. (1920). Wycieczki szkolne [School trips]. T. 9. Zamosc, 104 p. [in Poland].

Dyakowski, B. (1925). Zarys metodyki nizszego kursu nauki o przyrodzie [Outline of the methodology of the lower natural science course]. Lwow-Warszawa: Ksiaznica-Atlas, 145 p. [in Poland].

Dyakowski, B. (1930). Zarys metodyki nizszego kursu nauki o przyrodzie [Outline of the methodology of the lower natural science course]. Lwow-Warszawa: Ksiaznica-Atlas, 145 p. [in Poland].

Petrow, D. (1931). Metodyka geografji i wzory lekcyj [Methodology of geography and lesson patterns]. Podrecznik dla nauczyciela. Lwow, 75 p. [in Poland].

Program gimnazjum panstwowego: gimnazjum nizsze (1919). [State gymnasium curriculum: lower secondary school]. V. 7. Warszawa, 80 p. [in Poland].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-10-02

Номер

Розділ

Статті