ДИЗАЙН-ОСВІТА В КОНТЕКСТІ СУЧАСНИХ РЕАЛІЙ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2023.287909Ключові слова:
дизайн-освіта; складні системи; нові виклики; ремісничий дизайн; командна роботаАнотація
У статті розкривається необхідність осучаснення системи підготовки дизайнерів.
Наведено одинадцять викликів для сучасного дизайну, що розділені на чотири групи: продуктивні, системні, контекстуальні та глобальні, які, як уважають Майкл Мейер і Дональд Норман, визначають майбутнє дизайну.
Стверджується думка про необхідність зміни акцентів, у системі підготовки дизайнерів, з мистецтвознавчої основи на розвиток у майбутніх фахівців творчого мислення, здатності генерувати нестандартні рішення, ідеї, концепції для гармонізації середовищ, систем, соціальних явищ, вмінні працювати в команді з фахівцями різних галузей.
Посилання
Zakharova, S.O. Dyzain yak kulturnyi fenomen: teoretyko-metodolohichnyi analiz [Design as a cultural phenomenon: theoretical and methodological analysis]. Available at: https://old-zdia.znu.edu.ua/gazeta/VISNIK_42_9.pdf (Accessed 12 May 2023). [in Ukrainian].
Zelenskyi, I.O. & Pavlov, V.I. (2000). Sutnist spivvidnoshen “tsilechastyna” i struktura-element v suchasnii teorii piznannia [The essence of the relationship “whole part” and structure-element in the modern theory of cognition]. Multiverse: A Philosophical Almanac. Vol. 13. pp. 132–142. [in Ukrainian].
Ryzhova, I.S. Dyzain yak kulturna universaliia tsyvilizatsii [Design as a cultural universal of civilization]. Available at: https://old-zdia.znu.edu.ua/gazeta/VISNIK_43_25.pdf (Accessed 16 May 2023). [in Ukrainian].
Romanets, V.A. (2004). Psykholohiia tvorchosti [Psychology of creativity]. Educational manual. 3rd edition. Kyiv, 288 p. [in Ukrainian].
Ctan rozvytku dyzainu v ukraini Na prykladi hrafichnoho ta predmetnoho dyzainu Zvit za rezultatamy doslidzhennia [The state of development of design in Ukraine Using the example of graphic and object design Report on the results of research]. Lviv, 2019. Available at:https://ppv.net.ua/uploads/work_attachments/Ukrainian_Design_Monitoring_PPV_2019_UA.pdf (Accessed 26 May 2023). [in Ukrainian].
Shvets, O. (2021). Problemy profesiinoi pidhotovky suchasnykh dyzaineriv: pohliad nimetskykh naukovtsiv [Problems of professional training of modern designers: the view of German scientists]. Collection of scientific works of the Uman State Pedagogical University. Vol. 4. Available at: https://ojs.ukrlogos.in.ua/index.php/interconf/article/view/14136 (Accessed 12 May 2023). [in Ukrainian].
Byars, M. (1994). The Design encyclopedia. New York: Copyrinqht by Mel Byars, 825 p. [in English].
Victor, J. & Papanek, V. (1984). Design for the Real World: Human Ecology and Social Change. New York: Van Nostrand Reinhold Co. 285 p. [in English].
Meyer, M.W., Norman, D. Changing Design Education for the 21st Century. 2020. Available at: https://wwwsciencedirect.com/science/article/pii/S2405872620300046 (Accessed 28 May 2023). [in English].
Friedman, K. (2019). Design Education Today – Challenges, Opportunities, Failures. Available at: academia.edu/40519668 (Accessed 28 May 2023). [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.