МІЖДИСЦИПЛІНАРНИЙ ПІДХІД У СИСТЕМІ ВИКЛАДАННЯ ФАХОВИХ ДИСЦИПЛІН МАЙБУТНІМ ФАРМАЦЕВТАМ

Автор(и)

  • Ірина Мельничук

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2023.287913

Ключові слова:

вища освіта; майбутні фармацевти; професійна підготовка; міждисциплінарний підхід; фахові дисципліни; хіміко-біологічні дисципліни

Анотація

У статті розглянуто окремі історичні аспекти становлення фармацевтичної освіти в Україні. Аргументовано актуальність використання міждисциплінарного підходу в системі викладання фахових дисциплін майбутнім фармацевтам. Уточнено сутність фармації, що визначає напрями професійної діяльності майбутніх фармацевтів. Розкрито сутність міждисциплінарного підходу і міждисциплінарності як засадничих понять дослідження. Виокремлено основні напрями реалізації міждисциплінарного підходу в професійній підготовці майбутніх фармацевтів у процесі вивчення фахових дисциплін.

Біографія автора

Ірина Мельничук

доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри педагогіки вищої школи та суспільних дисциплін Тернопільського національного медичного університету імені І.Я. Горбачевського

Посилання

Honcharenko, S.U. (1997). Ukrainskyi pedahohichnyi slovnyk [Ukrainian pedagogical dictionary]. Kyiv, 376 p. [in Ukrainian].

Kolot, А. (2014). Mizhdystsyplinarnyi pidkhid yak peredumova rozvytku ekonomichnoi nauky ta osvity [Interdisciplinary approach as a precondition for the development of economic science and education]. Bulletin of Taras Shevchenko National University of Kyiv. Economics. No. 5 (158). pp. 18–22. [in Ukrainian].

Mahrlamova, К. (2020). Vykladach vyshchoi medychnoi shkoly odna z kliuchovykh fihur reform vyshchoi medychnoi osvity [Lecturer at a higher medical school is one of the key figures in the reform of higher medical education]. Youth and market. No. 1 (180). pp. 31–36. [in Ukrainian].

Ohneviu, V., Protsenko, О. & Melnychenko, О. (2021). Mizhdystsyplinarnyi pidkhid u profesiinii pidhotovtsi zdobuvachiv vyshchoi osvity v umovakh mahistratury (na prykladi navchalnoi dystsypliny “Osvitolohiia”) [Interdisciplinary approach in vocational training of higher education applicants in the conditions of master’s degree (on the example of the educational discipline “Educology”)]. Edicological Discourse. No. 2 (33). pp. 1–15. [in Ukrainian].

Olizko, Yu. (2015). Mizhdystsyplinarnyi pidkhid yak zasib realizatsii osnovnykh dydaktychnykh pryntsypiv navchannia [Interdisciplinary approach as a mean of implementation of the main didactic principles of studying]. Pedagogical Discourse. Issue 18. pp. 161–165. [in Ukrainian].

Radziievska, І. (2021). Ohliad dzhereloznavchoi bazy doslidzhennia protsesu pidhotovky fakhivtsiv u medychnykh (farmatsevtychnykh) osvitnikh zakladakh Ukrainy [Review of the source science base of studying the process of training specialists in medical (pharmaceutical) educational institutions of Ukraine]. Youth and market. No. 2 (188). pp. 105–110. [in Ukrainian].

Slipchuk, V.L. (2017). Profesiina pidhotovka fakhivtsiv farmatsevtychnoi haluzi v Ukraini (XX – pochatok XXI stolittia) [Vocational training of pharmaceutical field specialists in Ukraine (XX – beginning of the XXI century)]. Kyiv, 520 p. [in Ukrainian].

Shunkov, V. (2023). Okremi aspekty zabezpechennia yakosti farmatsevtychnoi osvity: dosvid Velykoi Brytanii [Some aspects of ensuring the quality of pharmaceutical education: the experience of Great Britain]. Youth and market. No. 2 (210). pp. 104–108. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-10-02

Номер

Розділ

Статті