КОМП’ЮТЕРНІ ТЕХНОЛОГІЇ ЯК ЗАСІБ ФОРМУВАННЯ ГРАФІЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ УЧНІВ У НОВІЙ УКРАЇНСЬКІЙ ШКОЛІ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2023.287930Ключові слова:
комп’ютерні технології; графічна компетентність; нова українська школа; графічні редактори; дизайнерські програми; віртуальна реальність; доповнена реальність; мультимедійні засобиАнотація
Розглянуто впровадження комп’ютерних технологій у навчальний процес як ефективний засіб формування графічної компетентності учнів у новій українській школі. Проаналізовано роль і вплив комп’ютерних технологій, таких як графічні редактори, дизайнерські програми, віртуальна та доповнена реальність, мультимедійні засоби, на розвиток творчості, естетичного сприйняття і критичного мислення учнів. Зазначено важливість впровадження методик та практик комп’ютерних технологій у навчальний процес, таких як інтерактивні заняття, використання AR і онлайн-курсів, що, зі свого боку, забезпечують більш інтерактивний та захопливий процес навчання, тим самим сприяючи ефективному формуванню графічної компетентності учнів. Зроблено висновок про позитивний вплив комп'ютерних технологій на розвиток графічної компетентності учнів та окреслено перспективи подальших досліджень у цій області, таких як ефективність використання технологій у різних вікових групах учнів, вплив на інші аспекти освіти та роль вчителя у процесі впровадження комп’ютерних технологій.
Посилання
Velykyi tlumachnyi slovnyk suchasnoi ukrainskoi movy (2001). [A large explanatory dictionary of the modern Ukrainian language]. (Ed.). V.T. Busel. Kyiv, Irpin. 1440 p. [in Ukrainian].
Zenchenko, T.F. (2016). Pidhotovka maibutnikh uchyteliv do vyvchennia prykmetnyka u pochatkovykh klasakh na kompetentnisnykh zasadakh [Preparation of future teachers for the study of adjectives in primary grades on the basis of competence]. Extended abstract of candidate’s thesis. Kyiv, 22 p. [in Ukrainian].
Nova ukrainska shkola. Kontseptualni zasady reformuvannia serednoi shkoly [New Ukrainian school. Conceptual principles of secondary school reform]. Available at: https://www.kmu.gov.ua/storage/app/media/reforms/ukrainska-shkola-compressed.pdf [in Ukrainian].
Nova ukrainska shkola: osnovy Standartu osvity (2016). [The new Ukrainian school: the basics of the Standard of Education]. Lviv, 64 p. [in Ukrainian].
Olefirenko, T.O. (2010). Hrafichna kompetentnist yak skladovyi komponent vsebichnoho rozvytku osobystosti [Graphic competence as a constituent component of comprehensive personality development]. Collection of scientific works of Uman Pavlo Tychyna State Pedagogical University. (Ed.). Martyniuk, M.T. Uman. part. 3. pp. 117–123. [in Ukrainian].
Sydorenko, V. (2018). Kontsepty Novoi ukrainskoi shkoly: kliuchovi kompetentnosti, tsinnisni oriientyry, osvitni rezultaty [Concepts of the New Ukrainian School: key competencies, value orientations, educational results]. Kyiv, pp. 4–17. [in Ukrainian].
Tsyfrova kompetentnist suchasnoho vchytelia novoi ukrainskoi shkoly: zb.tez dopovidei uchasnykiv vseukr.nauk.-prakt.seminaru (Kyiv, 12 bereznia 2019 r.) [Digital competence of the modern teacher of the new Ukrainian school: a collection of theses of the reports of the participants of the all-Ukrainian scientific-practical seminar]. (Ed.). O.V. Ovcharuk. Kyiv, 108 p. [in Ukrainian].
Chubko, O.P. (2013). Innovatsiini tekhnolohii navchannia v konteksti pedahohichnoi pidhotovky maibutnoho vchytelia [Innovative learning technologies in the context of pedagogical training of the future teacher]. Bulletin of the Chernihiv National Pedagogical University. Vol. 108.1. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/VchdpuP_2013_1_108_37 [in Ukrainian].
Palamar, B.I., Vaskivska, H.O. & Palamar, S.P. (2017). Didactical determinants use of information and communication technology in process of training of future specialists [Didactic determinants of the use of information and communication technologies in the process of training future specialists]. Wiadomości Lekarskie. Warszawa: Wydawnictwo Aluna. T. LXX. Nr 4. pp. 838–842. (Scopus). [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.