ВПЛИВ МИСЛИТЕЛЬНИХ ТА ПРАКТИЧНИХ ДІЙ НА ФОРМУВАННЯ ПОНЯТЬ УЧНІВ 8–9-х КЛАСІВ З ПРЕДМЕТУ “ТРУДОВЕ НАВЧАННЯ”

Автор(и)

  • Лариса Гриценко
  • Світлана Ляшенко

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2023.287932

Ключові слова:

теоретичне знання; логіка формування понять; трудове навчання, учні 8–9-х класів; мислительні та практичні дії; компетентності

Анотація

У статті для реалізації обраної мети – побудови логічних процедур формування різних видів понять шкільного предмету “Трудове навчання” в учнів 8–9-х класів на основі мислительних і практичних дій – охарактеризовано провідні підходи вчених (педагогів і психологів) до базового дидактичного завдання сучасної школи, пов’язаного з розвитком наукового світогляду школярів у процесі опанування сучасних технологій. На засадах загальної логіки пізнання доведено, що формування понять є складним процесом, у якому застосовують логічні процедури (порівняння, аналіз, синтез, абстрагування тощо) співмірне з віком учнів обраної категорії, поступово й доступно розгортаючи принципи засвоєння теоретичного знання як основи життєвих компетентностей.

Біографії авторів

Лариса Гриценко

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри теорії і методики технологічної освіти Полтавського національного педагогічного університету імені В.Г. Короленка

Світлана Ляшенко

вчитель трудового навчання та технологій сагайдацького навчально-виховного комплексу
“Загальноосвітній навчальний заклад І-ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад” Шишацької селищної ради Полтавської області

Посилання

Honcharenko, S.U. (1997). Ukrainskyi pedahohichnyi slovnyk [Ukrainian pedagogical dictionary]. Kyiv, p. 264. [in Ukrainian].

Zherebkin, V.Ie. (1998). Lohika [Logic]. The textbook for lawyers universities and faculties 2nd ed., stereotype. Kharkiv, pp. 24–62. [in Ukrainian].

Orendarchuk, H.O. (2001). Lohika [Logic]. A guide for university students. Ternopil. pp. 19–36. [in Ukrainian].

Tereshchuk, A.I. (2018). Onovlenyi zmist navchalnoi prohramy z trudovoho navchannia dlia uchniv 5–9 klasiv: stan ta perspektyvy vdoskonalennia [The updated content of the work training curriculum for students of grades 5–9: status and prospects for improvement]. Work training. No. 15 (195). Available at: journal.osnova.com.ua›article [in Ukrainian].

Tkhorzhevskyi, D.O. (2000). Metodyka trudovoho ta profesiinoho navchannia [Methodology of labor and professional training]. Part. II. General principles of work training methods. Kyiv. p. 4. [in Ukrainian].

Khomenko, I.V. & Aleksiuk, I.A. (1996). Osnovy lohiky [Basics of logic]. The textbook for university students. Kyiv, pp. 62–82. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-10-02

Номер

Розділ

Статті