ІНДИВІДУАЛІЗАЦІЯ НАВЧАННЯ У ЗВО ЯК НЕОБХІДНА УМОВА ПІДВИЩЕННЯ ЯКОСТІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ

Автор(и)

  • Ольга Чемерис
  • Іванна Кулик
  • Євген Прокоф’єв

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2023.287934

Ключові слова:

професійна підготовка; індивідуалізація навчання; самостійна робота студентів; тьюторський супровід; індивідуальні та групові тьюторіали

Анотація

У статті проведено аналіз розробленості феномена індивідуалізації навчання в психолого-педагогічній літературі та його змістового навантаження; з’ясовано роль самостійної роботи студентів у процесі професійної підготовки. Обґрунтовано роль, основні завдання і функції тьюторського супроводу в індивідуалізації самостійної роботи студентів. Проаналізовано основні форми тьюторського супроводу – індивідуальні та групові тьюторіали, тьюторські консультації; представлено триетапну модель реалізації групового тьюторіалу як ефективного засобу індивідуалізації навчання студентів.

Біографії авторів

Ольга Чемерис

кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри алгебри та геометрії Житомирського державного університету імені Івана Франка

Іванна Кулик

кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника

Євген Прокоф’єв

доцент, старший викладач кафедри психології і педагогіки Національного університету фізичного виховання і спорту України

Посилання

Volodko, V.M. Indyvidualizatsiia i dyferentsiatsiia navchannia [Individualization and differentiation of education]. Problems of modern pedagogical education: coll. of articles. Part. 1. Kyiv, 2000. pp. 21–23. [in Ukrainian].

Volodko, V.M. & Soldatenkov, M.M. (1994). Indyvidualizatsiia navchannia studentiv [Individualization of student learning]. Pedagogy and psychology. No. 3. pp. 91–99. [in Ukrainian].

Hodovaniuk, T.L. (2010). Indyvidualne navchannia u vyshchii shkoli [Individual training in higher education]. Kyiv, 2010. 160 p. [in Ukrainian].

Demianenko, N.M. (2007). Istorychni vytoky i suchasna modyfikatsiia tiutorstva u vyshchii shkoli Ukrainy [Historical origins and modern modification of tutoring in higher education in Ukraine]. Thematic issue “Pedagogy of the higher school: methodology, theory, technologies”. No. 2 (Appendix 1). Vol. 1. pp. 30–33. [in Ukrainian].

Entsyklopediia osvity [Encyclopedia of education]. Academy of Pedagogical Sciences of Ukraine; (Ed.). V.H. Kremin. Kyiv, 2008. 1040 p. [in Ukrainian].

Kobernyk, H.I. (2013). Indyvidualizatsiia navchannia molodshykh shkoliariv v umovakh rozviazuvannia adaptovanykh navchalnykh zavdan [Individualization of education of junior high school students in the conditions of solving adapted educational tasks]. Psychological and pedagogical problems of the village school. No. 46. pp. 101–105. [in Ukrainian].

Mykhailenko, O. (2015). Osoblyvosti orhanizatsii samostiinoi roboty studentiv u VNZ [Peculiarities of the organization of independent work of students at universities]. Youth & market. No. 10 (129). pp. 64–68. [in Ukrainian].

Piatakova, H.P. & Zaiachkivska, N.M. (2003). Suchasni pedahohichni tekhnolohii: navchalno-metodychnyi posibnyk dlia studentiv ta mahistrantiv vyshchoi shkoly [Modern pedagogical technologies: a teaching and methodical guide for students and master’s students of higher education]. Lviv, 55 p. [in Ukrainian].

Piekhota, O.M., Kiktenko, A.Z. & Liubarska, O.M. et al. (2003). Osvitni tekhnolohii [Educational technologies]. Education – method. manual. (Ed.). O.M. Piekhota. Kyiv, 255 p. [in Ukrainian].

Tsiupak, I.M. (2018). Tiutorstvo yak efektyvna umova zabezpechennia yakosti osvity [Tutoring as an effective condition for ensuring the quality of education]. Mat-ty mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi konferentsii “Tsili staloho rozvytku tretoho tysiacholittia: vyklyky dlia universytetiv nauk pro zhyttia”. 23–25 travnia 2018 roku, m. Kyiv, Ukraina – Proceedings of the international scientific and practical conference “Sustainable development goals of the third millennium: challenges for universities of life sciences”. May 23–25, 2018, Kyiv, Ukraine (pp. 342–344). Kyiv. [in Ukrainian].

Richards, J.C. (2005). Professional Development for Language Teachers Cambridge. Cambridge University Press. 197 p. [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-10-02

Номер

Розділ

Статті