ЕМОЦІЙНИЙ ІНТЕЛЕКТ У СТРУКТУРІ ФАХОВОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ МИТЕЦЬКОЇ ОСВІТИ: АНАЛІЗ ПРОБЛЕМИ

Автор(и)

  • Валентина Водяна
  • Людмила Щур
  • Сергій Маловічко
  • Ірина Машталер
  • Тетяна Солонинка

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2023.287937

Ключові слова:

емоційний інтелект; мистецькі спеціальності; здобувачі вищої мистецької освіти; зміст освіти

Анотація

Стаття присвячена аналізу проблеми формування емоційного інтелекту майбутніх фахівців спеціальностей 023. “Образотворче мистецтво, декоративне мистецтво, реставрація”, 024. “Хореографічне мистецтво”, 025. “Музичне мистецтво” у контексті формування їх професійної компетентності. Запропоновано удосконалення змісту навчальних дисциплін, що входять до освітніх програм цих спеціальностей.

Біографії авторів

Валентина Водяна

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри музикознавства та методики музичного мистецтва Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка

Людмила Щур

кандидат мистецтвознавства, доцент кафедри музикознавства та методики музичного мистецтва Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка

Сергій Маловічко

кандидат мистецтвознавства, доцент кафедри музикознавства та методики музичного мистецтва Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка

Ірина Машталер

кандидат наук з фізичного виховання і спорту, доцент кафедри теоретичних основ та методики фізичного виховання Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка

Тетяна Солонинка

керівник та головний хореограф Тернопільської танцювальної школи “T.S.”

Посилання

Ashykhmina, L. (2021). Formuvannia fakhovoi kompetentnosti maibutnikh fakhivtsiv mystetstva u protsesi navchannia vyshchoi matematyky [Formation of Professional Competence of Future Art Specialists in the Process of Teaching Higher Mathematics]. Bulletin of H.S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University. Philosophy, Vol. 64 (1), pp. 7–14. URL: https://doi.org/10.31812/phil.v64i1.3928 (Accessed 04 May 2023) [in Ukrainian].

Bondarenko, O. (2017). Formuvannia fakhovoi kompetentnosti maibutnoho bakalavra dyzainu za dopomohoiu proektnoho navchannia. [Formation of professional competence of a future bachelor of design through project-based learning]. Scientific Bulletin of V.O. Sukhomlynskyi Mykolaiv National University. Series: Pedagogical sciences, 2 (59). DOI: https://doi.org/10.25313/2410-2411-2017-2-17-21 (Accessed 05 May 2023) [in Ukrainian].

Volkova, Yu.I. (2015). Naukovi pidkhody i pryntsypy formuvannia khudozhno-komunikatyvnykh umin maibutnikh uchyteliv muzyky ta khoreohrafii [Scientific Approaches and Principles of Forming Artistic and Communicative Skills of Future Music and Choreography Teachers]. Scientific Journal of the National Pedagogical Dragomanov University. Series 14. Theory and methods of art education: a collection of scientific papers. Vol. 18 (23), pp. 166–172. [in Ukrainian].

Misko, N.V. (2022). Formuvannia emotsiinoho intelektu studentiv mystetskykh spetsialnostei v umovakh zmishanoho navchannia. [Formation of emotional intelligence of students of artistic specialties in the conditions of blended learning]. DOI: https://doi.org/10.51209/platform.2.6.2022.316-333 (Accessed 05 May 2023) [in Ukrainian].

Muzhykova, I. (2019). Formuvannia fakhovykh kompetentnostei maibutnikh uchyteliv obrazotvorchoho mystetstva u protsesi metodychnoi pidhotovky [Formation of Professional Competences of Future Fine Arts Teachers in the Process of Methodological Training]. DOI: https://doi.org/10.33989/2075-146x.2019.24.194860 (Accessed 06 May 2023) [in Ukrainian].

Rakitianska, L.M. (2020). Formuvannia emotsiinoho intelektu maibutnoho vchytelia muzychnoho mystetstva u protsesi fakhovoi pidhotovky [Formation of Emotional Intelligence of Future Music Teacher in the Process of Professional Training]. DOI: https://doi.org/10.32840/1992-5786.2020.68-2.28 (Accessed 04 May 2023) [in Ukrainian].

Skrypnyk, O.S. (2019). Profesiina pidhotovka maibutnikh vykladachiv khoreohrafichnykh dystsyplin u vyshchykh navchalnykh zakladakh [Professional training of future teachers of choreographic disciplines in higher education institutions]. Scientific notes. Series: Pedagogical Sciences. Vol. 174, pp. 265–271 [in Ukrainian].

Nakaz Ministerstva osvity i nauky Ukrainy vid 24.05.2019. № 727. Standart vyshchoi osvity. Pershyi (bakalavrskyi riven) vyshchoi osvity. Stupin “bakalavr” [The first (undergraduate) level of higher education. Bachelor’s degree. Field of knowledge 02. Culture and art, specialization: 025 “Music Art”. (2019, 24 May)]. Available at: https://mon.gov.ua/storage/app/media/vishcha-osvita/zatverdzeni%20standarty/2021/07/28/025-Muz.mystetstvo-bakalavr.28.07.pdf (Accessed: 07 May 2023) [in Ukrainian].

Nakaz Ministerstva osvity i nauky Ukrainy vid 04.03.2020. № 358. Standart vyshchoi osvity. Pershyi (bakalavrskyi riven) vyshchoi osvity. Stupin bakalavr. Haluz znan 02. Kultura ta mystetstvo, spetsialnist: 024. “Khoreohrafiia” [The first (undergraduate) level of higher education. Bachelor’s degree. Field of knowledge 02. Culture and art, specialization: 024. “Choreography” (2020, 04 March)]. Available at: https://mon.gov.ua/storage/app/media/vishcha-osvita/zatverdzeni%20standarty/2021/07/28/024-Khoreohrafiya-bakalavr.28.07.pdf (Accessed 07 May 2023) [in Ukrainian].

Nakaz Ministerstva osvity i nauky Ukrainy vid 24.05.2019. № 725. Standart vyshchoi osvity. Pershyi (bakalavrskyi riven) vyshchoi osvity. Stupin “bakalavr”. Haluz znan 02. Kultura i mystetstvo, spetsialnist: 023. “Obrazotvorche mystetstvo, dekoratyvne mystetstvo, restavratsiia” [The first (undergraduate) level of higher education. Bachelor’s degree. Field of knowledge 02. Culture and art, specialization: 023. “Visual arts, decorative arts, restoration”(2019, 24 May)]. Available at: https://mon.gov.ua/storage/app/media/vishcha-osvita/zatverdzeni%20standarty/2021/07/28/023-Obrazotv.mist.dekorat.mist.restavr-bakalavr.28.07.pdf (Accessed 07 May 2023) [in Ukrainian].

Bar-On, R. The Bar-On model. Available at: https://www.reuvenbaron.com/the-bar-on-model/ (Accessed 03 May 2023) [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-10-02

Номер

Розділ

Статті