МАТЕМАТИЧНІ ОСНОВИ ІНФОРМАТИКИ У ШКІЛЬНОМУ КУРСІ ІНФОРМАТИКИ СТАРШОЇ ШКОЛИ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2023.288035Ключові слова:
шкільний курс інформатики; математичні основи інформатики; графи; системи числення; формальна логікаАнотація
У статті розглядаються зміст математичних основ інформатики шкільному курсі інформатики старшої школи. Нами детально проаналізовано зміст вибіркового модуля “Математичні основи інформатики” та зміст програми з інформатики (профільний рівень). Розглядається актуальність вивчення математичних основ інформатики. Теоретичний матеріал ілюструється практичними прикладами. Звертається увага на таку проблему як математична підготовка учнів.
Посилання
“Matematychna katastrofa”: chomu ukrainski shkoliari rozuchylys lohichno myslyty? (2022). [“Mathematical catastrophe”: why did Ukrainian students forget to think logically?]. Available at: https://www.dw.com/uk/математична-катастрофа-чому-українські-школярі-розучились-логічно-мислити/a-51698320 [in Ukrainian].
Graham, R.L., Knuth, D.E. & Patashnik, O. (1994). Concrete Mathematics: A Foundation for Computer Science. 2nd Edition. Addison-Wesley Professional. 657 p.
Vakalyuk, T.A. (2010). Matematychni osnovy rozvyazuvannya olimpiadnykh zadach z informatyky na sayti e-olimp [Mathematical basics of solving Olympiad problems in informatics on the e-olimp website]. Information technologies in education: Scientific Journal. No. 7. pp. 139–144. [in Ukrainian].
Zhaldak, M.I. (2010). Informatyka – fundamentalna naukova dystsyplina. Vona maie vyvchaty zakony pryrody, informatsiini protsesy i vidpovidni tekhnolohii (prodovzhennia) [Informatics is a fundamental scientific discipline. It should study the laws of nature, information processes and relevant technologies (continued)]. Computer at school and family. No. 3. pp. 7–11. [in Ukrainian].
Informatyka. Navchalna prohrama vybirkovo-obovyazkovoho predmetu dlya uchniv 10–11 klasiv zahalnoosvitnikh navchalnykh zakladiv (riven standartu) [Informatics. Curriculum of an optional and mandatory subject for students of 10–11 grades of high school (standard level)]. Available at: https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/programy-10-11-klas/2018-2019/informatika-standart-10-11.docx [in Ukrainian].
Kobylnyk, T.P., Kogut, U.P., Sikora, O.V. & Zhydyk, V.B. (2022). Deyaki problemni aspekty navchannya osnov alhorytmizatsiyi ta prohramuvannya u shkoli [Some problemal aspects of teaching the fundamentals of algorithmization and programming in school]. Youth and market. No. 3–4 (201–202). pp. 97–101. [in Ukrainian].
Otsinyuvannya yakosti prohramnykh zasobiv navchalnoho pryznachennya dlya zahalnoosvitnikh navchalnykh zakladiv [Evaluation of the quality of educational software for general educational institutions]. A monograph. Zhaldak M.I., Shishkina M.P., Lapinskyi V.V. and others; for sciences ed. Prof. M.I. Zhaldak. Kyiv, 2012. 132 p. [in Ukrainian].
Ramskym, Yu.S. (2013). Lohichni osnovy informatyky [Logical foundations of informatics]. Kyiv, 295 p. [in Ukrainian].
Rudenko, V.D. (2021). Matematychni osnovy informatyky [Mathematical foundations of informatics]. Module for students of grades 10–11. Kharkiv, 192 p. [in Ukrainian].
Shakotko, V.V. (2015). Elementy informolohiyi v shkilnomu kursi informatyky [Elements of informatics in the school course of informatics]. Scientific journal of the National Pedagogical University named after M.P. Dragomanov: a collection of scientific works. Kyiv, Series 2. pp. 10–23. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.