РОЗВИТОК ТВОРЧОСТІ УЧНІВ 4 КЛАСУ НА УРОКАХ МИСТЕЦТВА В УМОВАХ ОНЛАЙН-НАВЧАННЯ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2023.288935Ключові слова:
мистецтво; творчість; освітній процес; школярі; дистанційне навчання; ІКТ; урок мистецтваАнотація
У статті розглянуто наукову проблематику розвитку творчості учнів початкових класів під час онлайн-навчання. Виокремлено інструментарій та розглянуто відповідні вебресурси. Доведено важливість використання сучасних комп’ютерних засобів у навчальній практиці школи. Зазначено, що впровадження інформаційно-комунікаційних технологій у навчальний процес відкриває перспективи для розвитку творчості здобувачів освіти. Виявлено і проаналізовано комп'ютерні програми, мобільні додатки та мистецькі лабораторії, які можна ефективно використовувати на уроках мистецтва у початковій школі в умовах війни. Уточнено використання їх на уроках інтегрованого курсу “Мистецтво”. Окреслено варіативність у практичних застосуваннях для урізноманітнення завдань та вправ на уроці мистецтва. Розглянуто особливості використання їх на дистанційних уроках з мистецтва. Спираючись на науково-педагогічні джерела, встановлено недостатню розробленість окресленої проблематики. Відтак, постає необхідність розширення варіантності вправ та завдань для розвитку творчості молодших школярів в умовах війни і розроблення алгоритму проведення дистанційних уроків мистецтва.
Посилання
Havrylenko, T. (2018). V.O. Sukhomlynskyi pro formuvannia tvorchoi osobystosti molodshoho shkoliara [V.O. Sukhomlynsky on the formation of the creative personality of a junior schoolchild]. Proceedings. Series: Pedagogical sciences. Kyiv, Vol. 123 (1), pp. 128‒131. [in Ukrainian].
Derzhavnij standart pochatkovoyi osviti [State standard of primary education]. Decree of the Cabinet of Ministers of Ukraine dated February 21, 2018 No. 87. Database “Legislation of Ukraine”. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/87-2018-%D0%BF#Text (Accessed 08 Sept. 2023). [in Ukrainian].
Dutkevych, T.V. (2012). Dytiacha psykholohiia [Child psychology]. Kyiv, 242 p. [in Ukrainian].
Zakon Ukrainy “Pro osvitu” [Law of Ukraine “About Education”]. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1556-18#Text (Accessed 08 Sept. 2023). [in Ukrainian].
Kondratova, L.H. (2021). Mystetstvo [Art]. Ternopil, 160 p. [in Ukrainian].
Kontseptsiia “Nova ukrainska shkola” [“New Ukrainian School” concept]. Available at: https://mon.gov.ua/ua/tag/nova-ukrainska-shkola. [in Ukrainian].
Kremen, H. (2021). Entsyklopediia osvity [Encyclopedia of education]. Kyiv, 1144 p. [in Ukrainian].
Masol, L., Haidamaka, O. & Kolotylo, O. (2021). Mystetstvo [Art]. Kyiv, 128 p. [in Ukrainian].
Poliakov, C. (2023). Kompiuterni tekhnolohii yak zasib formuvannia hrafichnoi kompetentnosti uchniv u novii ukrainskii shkoli [Computer Technologies as a Means of Forming Graphic Competence of Students in the New Ukrainian School]. “Youth and market”. Monthly scientific-pedagogical journal. Drogobych, Vol. 6–7 (214–215), pp. 162–168. [in Ukrainian].
Sukhomlynskyi, V.O. (1976). Dukhovnyi svit shkoliara [The spiritual world of a schoolboy]. Kyiv, pp. 209–400. [in Ukrainian].
Tomashevska, I. (2021). Tvorchist ditei doshkilnoho viku: teoretychnyi aspekt problemy. [Creativity of preschool children: theoretical aspect of the problem]. Pedagogical sciences: theory, history, innovative technologies. Series: Pedahohichni nauky: teoriia, istoriia, innovatsiini tekhnolohii. Sumy, Vol. 10 (114), pp. 187–195. [in Ukrainian].
Shpitsa, R.I. & Titova, V.H. (2021). Osoblyvosti vykorystannia IKT na urokakh mystetstva. [Peculiarities of using ICT in art lessons]. Young scientist. Kherson, Vol. 11 (99), рр. 201–205.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.