РОЗВИТОК ТВОРЧОСТІ УЧНІВ 4 КЛАСУ НА УРОКАХ МИСТЕЦТВА В УМОВАХ ОНЛАЙН-НАВЧАННЯ

Автор(и)

  • Оксана Скакодуб
  • Роксолана Шпіца

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2023.288935

Ключові слова:

мистецтво; творчість; освітній процес; школярі; дистанційне навчання; ІКТ; урок мистецтва

Анотація

У статті розглянуто наукову проблематику розвитку творчості учнів початкових класів під час онлайн-навчання. Виокремлено інструментарій та розглянуто відповідні вебресурси. Доведено важливість використання сучасних комп’ютерних засобів у навчальній практиці школи. Зазначено, що впровадження інформаційно-комунікаційних технологій у навчальний процес відкриває перспективи для розвитку творчості здобувачів освіти. Виявлено і проаналізовано комп'ютерні програми, мобільні додатки та мистецькі лабораторії, які можна ефективно використовувати на уроках мистецтва у початковій школі в умовах війни. Уточнено використання їх на уроках інтегрованого курсу “Мистецтво”. Окреслено варіативність у практичних застосуваннях для урізноманітнення завдань та вправ на уроці мистецтва. Розглянуто особливості використання їх на дистанційних уроках з мистецтва. Спираючись на науково-педагогічні джерела, встановлено недостатню розробленість окресленої проблематики. Відтак, постає необхідність розширення варіантності вправ та завдань для розвитку творчості молодших школярів в умовах війни і розроблення алгоритму проведення дистанційних уроків мистецтва.

Біографії авторів

Оксана Скакодуб

магістрантка Київського університету імені Бориса Грінченка

Роксолана Шпіца

кандидат педагогічних наук, старший викладач кафедри початкової освіти Київського університету імені Бориса Грінченка

Посилання

Havrylenko, T. (2018). V.O. Sukhomlynskyi pro formuvannia tvorchoi osobystosti molodshoho shkoliara [V.O. Sukhomlynsky on the formation of the creative personality of a junior schoolchild]. Proceedings. Series: Pedagogical sciences. Kyiv, Vol. 123 (1), pp. 128‒131. [in Ukrainian].

Derzhavnij standart pochatkovoyi osviti [State standard of primary education]. Decree of the Cabinet of Ministers of Ukraine dated February 21, 2018 No. 87. Database “Legislation of Ukraine”. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/87-2018-%D0%BF#Text (Accessed 08 Sept. 2023). [in Ukrainian].

Dutkevych, T.V. (2012). Dytiacha psykholohiia [Child psychology]. Kyiv, 242 p. [in Ukrainian].

Zakon Ukrainy “Pro osvitu” [Law of Ukraine “About Education”]. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1556-18#Text (Accessed 08 Sept. 2023). [in Ukrainian].

Kondratova, L.H. (2021). Mystetstvo [Art]. Ternopil, 160 p. [in Ukrainian].

Kontseptsiia “Nova ukrainska shkola” [“New Ukrainian School” concept]. Available at: https://mon.gov.ua/ua/tag/nova-ukrainska-shkola. [in Ukrainian].

Kremen, H. (2021). Entsyklopediia osvity [Encyclopedia of education]. Kyiv, 1144 p. [in Ukrainian].

Masol, L., Haidamaka, O. & Kolotylo, O. (2021). Mystetstvo [Art]. Kyiv, 128 p. [in Ukrainian].

Poliakov, C. (2023). Kompiuterni tekhnolohii yak zasib formuvannia hrafichnoi kompetentnosti uchniv u novii ukrainskii shkoli [Computer Technologies as a Means of Forming Graphic Competence of Students in the New Ukrainian School]. “Youth and market”. Monthly scientific-pedagogical journal. Drogobych, Vol. 6–7 (214–215), pp. 162–168. [in Ukrainian].

Sukhomlynskyi, V.O. (1976). Dukhovnyi svit shkoliara [The spiritual world of a schoolboy]. Kyiv, pp. 209–400. [in Ukrainian].

Tomashevska, I. (2021). Tvorchist ditei doshkilnoho viku: teoretychnyi aspekt problemy. [Creativity of preschool children: theoretical aspect of the problem]. Pedagogical sciences: theory, history, innovative technologies. Series: Pedahohichni nauky: teoriia, istoriia, innovatsiini tekhnolohii. Sumy, Vol. 10 (114), pp. 187–195. [in Ukrainian].

Shpitsa, R.I. & Titova, V.H. (2021). Osoblyvosti vykorystannia IKT na urokakh mystetstva. [Peculiarities of using ICT in art lessons]. Young scientist. Kherson, Vol. 11 (99), рр. 201–205.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-12-02

Номер

Розділ

Статті