СОЦІАЛЬНО-МОБІЛЬНИЙ КОМПОНЕНТ ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ ВИХОВАТЕЛІВ ДО ЗДОРОВ’ЯЗБЕРЕЖУВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ В ЗАКЛАДАХ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • Галина Бойко

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2023.289443

Ключові слова:

майбутній вихователь; здоров’язбережувальна діяльність; заклад дошкільної освіти; освітній процес; професійна підготовка; готовність; заклад вищої освіти; соціально-мобільний компонент

Анотація

У статті розглянуто готовність майбутніх вихователів до здоров’язбережувальної діяльності в ЗДО з урахуванням соціально-мобільного компонента, запропонованого дослідницею, як різновид компонентів готовності майбутніх вихователів до здоров’язбережувальної діяльності в ЗДО. Окреслено завдання і названо ефективні умови формування здоров’язбережувальної компетентності у дітей. Представлено системний підхід у підготовці майбутніх вихователів до створення здоров’язбережувального середовища в дошкіллі.

Біографія автора

Галина Бойко

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри початкової та дошкільної освіти Львівського національного університету імені Івана Франка

Посилання

Bashavets, N.A. (2007). Formuvannia kultury zdoroviazberezhennia yak tsinnosti suchasnoi osobystosti [Formation of health-saving culture as a value of a modern personality]. Youth & market. No. 8. pp. 42–44. [in Ukrainian].

Bohatov, A.O. (2019). Komponenty hotovnosti do zdoroviazberezhuvalnoi diialnosti maibutnikh uchyteliv fizychnoi kultury [Reediness components to health-saving activity of future teachers of physical culture]. Scientific Journal of the National Pedagogical Dragomanov University. Series 5: Pedagogical Sciences. No. 66. рр. 10–13. [in Ukrainian].

Boiko, H.O. (2018). Formuvannia sotsialnoi mobilnosti vykhovateliv doshkilnykh navchalnykh zakladiv u protsesi profesiinoi pidhotovky [Enhancing social mobility of the teachers of preschool educational institutions in the process of professional training]. Candidate’s thesis. Lviv, p. 312. [in Ukrainian].

Harashchenko, L.V. (2019). Shliakhy vdoskonalennia fakhovoi pidhotovky maibutnikh vykhovateliv do zdoroviazberezhuvalnoi diialnosti [Ways to Improve the Training of Future Educators to Health-Saving Activities]. Bulletin of Luhansk Taras Shevchenko National University: Pedagogical Sciences. No. 1 (324). Sep. 2. pp. 195–201. [in Ukrainian].

Koshel, A.P. (2013). Zdoroviazberezhuvalna diialnist maibutnikh vykhovateliv doshkilnoho navchalnoho zakladu u protsesi profesiinoi pidhotovky [Health-saving activity of future kindergarden teacher in the process of training]. Series: Pedagogical Sciences. Vol. 110. pp. 235–237. [in Ukrainian].

Osip, N.B. (2022). Pedahohichni umovy pidhotovky maibutnikh vykhovateliv do fizychnoho vykhovannia ditei u zakladakh doshkilnoi osvity [Pedagogical condition of preparation of future educators for physical education of children in preschool education institutions]. Current issues of humanitarian sciences. No. 48 (2). рр. 206–210. [in Ukrainian].

Lokhvytska, L. (2018). Psykholoho-pedahohichni zasady formuvannia osnov zdoroviazberezhuvalnoi zhyttiediialnosti u ditei doshkilnoho viku [Psychological and pedagogical principles of forming the foundations of health and preserving life in preschool children]. Kyiv, pp. 151–192. [in Ukrainian].

Metodychni rekomendatsii do Bazovoho komponenta doshkilnoi osvity (Derzhavnoho standartu doshkilnoi osvity) (2021). [Methodological recommendations for the Basic Component of Preschool Education (State Standard of Preschool Education)]. [in Ukrainian].

Pidlypniak, Yu. Pidhotovka maibutnikh vykhovateliv do formuvannia zdoroviazberezhuvalnoi kompetentsii u ditei doshkilnoho viku [Preparation of future preschool teachers for preschool health-keeping competence formation]. Available at: http://dspace.udpu.edu.ua:8181/handle/6789/10388. [in Ukrainian].

Tsypliuk, A.M. (2018). Pidhotovka maibutnikh vykhovateliv do stvorennia zdoroviazberezhuvalnoho seredovyshcha v zakladi doshkilnoi osvity: teoretyko-metodychni aspekty [Preparing future educators to create a health-keeping environment in preschool education: theoretical and methodological aspects]. Innovation in education. Vol. 7 (1). pp. 251–260. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-01-01

Номер

Розділ

Статті